نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. آذر 1396 - 18:30
مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد همزمان با روز دانشجو، دیداری چند ساعته با اهالی فرهنگ،هنر، رسانه، اساتید دانشگاه و معتمدین بهمئی داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از آوای ماغر ؛نشست هم اندیشی اصحاب فرهنگ،هنر، رسانه، اساتید دانشگاه و معتمدین شهرستان بهمئی با رضا دهبانی پور، مدیر کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی کهکیلویه و بویراحمد ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی برگزار شد.

در این نشست ابتدا فیلم کوتاه "واکس قرمز" ، به کارگردانی محسن نژاد از فرزندان جوان بهمئی پخش شد و بعد از آن اهالی فرهنگ و هنر به بیان مشکلات، راهکارها و مطالبات خود پرداختند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی در این نشست با خیرمقدم به حضار، از حضور مدیر کل ارشاد اسلامی کهکیلویه و بویراحمد در جمع اهالی فرهنگ،هنر، رسانه و اساتید دانشگاه بهمئی تقدیر کرد.

علیداد خوبی زاده با تبریک میلاد پیامبر اکرم و روز دانشجو، گفت:تصمیم گرفتم مشکلات شخصی خود را مانعی برای تعلل در برنامه های فرهنگی شهرستانم نبینم، به همین دلیل تصمیم به ماندن در اداره ارشاد بهمئی دارم.

وی افزود :از همه کسانی که از بدو ورود بنده نهایت همکاری را با اداره ارشاد شهرستان داشتند، تقدیر میکنم.

خوبی زاده تصریح کرد: پیشرفت و توسعه فرهنگی هر جامعه تنها در گرو پیشرفت تکنولوژی نیست ؛گرد هم آمدیم تا با خرد جمعی قدمی در راستای توسعه فرهنگی شهرستان بهمئی برداریم.

وی گفت: شهرستان بهمئی دارای قدمت چند هزار ساله است، ما غنی ترین فرهنگ و هنر را در طول تاریخ داشتیم اما در مکتوب سازی این آثار خوب عمل نکردیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی در ادامه خاطرنشان کرد:قبل از ورود بنده به این اداره هشت انجمن داشتیم اما حالا با تلاش هنرمندان دو انجمن دیگرِ شاهنامه خوانی و خبرنگاران تأسیس شد که انجمن شاهنامه خوانی الان هفدهمین نشست خود را برگزار کردو انجمن اهل قلم شهرستان هم در این مدت به نوعی احیا شد.

خوبی زاده افزود:در حال حاضر باید بتوانیم از پازل مدیریتی و  منابع انسانی در سطح شهرستان و استان برای توسعه فرهنگ شهرستان به خوبی استفاده کنیم.

وی گفت:در نشست بعدی شورای فرهنگ عمومی شهرستان که هفته آینده برگزار می شود، ممنوعیت تیر اندازی در مجالس عزا و شادی محور نشست می باشد.

سید مهدی اسعدی خوب، رئیس انجمن اهل قلم شهرستان بهمئی در این نشست از همکاری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در ساماندهی این انجمن تقدیر و تشکر کرد.

رئیس انجمن فیلم و عکس شهرستان بهمئی در ادامه این نشست به بیان تاریخچه ای از هنر در شهرستان بهمئی پرداخت.

حسن کریم نژاد گفت: اولین فیلم مردم شناسی منطقه توسط زنده یاد نادر افشار نادری حوالی سال 1347 در شهرستان بهمئی تولید شد و می توان گفت شهرستان بهمئی خاستگاه فیلم نمایشی در استان است.

وی تصریح کرد: اولین نمایش استانی هم دهه 80 در شهرستان بهمئی تولید شد و بنده هم چند فیلم با رویکرد مستند از جمله: اشکفت، چهتون، مستند یاریار بهمئی و هیچ بزرگ در بهمئی کار کردم.

کریم نژاد با اشاره به جایگاه ویژه هنر در معرفی یک جامعه، گفت: مستندسازی هنر های مختلف مردم بهمئی می تواند فرهنگ ناب و اصیل ما را به کشور و جهان معرفی کند.

نماینده انجمن خبرنگاران شهرستان بهمئی در این نشست از رسانه های گروهی و مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد کرد و گفت: مطبوعات نقش بسیار مهمی در توسعه فرهنگی و اجتماعی هر جامعه دارد.

فرهاد وفایی  تصریح کرد: در حال حاضر رسانه های زیادی در جهان به صورت لحظه ای اتفاقات را به سراسر جهان مخابره می کنند که نقش حضور رسانه در این زمینه بسیار پررنگ است.

وی افزود:راه اندازی دفتر خبری برای استقرار خبرنگاران و برگزاری نشست های خبری با مسئولان از مطالبات خبرنگاران است که انتظار داریم مسئولان در این زمینه ما را یاری کنند.

وفایی با اشاره به اینکه بیشتر خبرنگاران بهمئی بیکارند، گفت:بیشتر نهادهای ما فاقد پست سازمانی روابط عمومی هستند که می توان از خبرنگاران در این پست ها استفاده شود.

در ادامه این نشست یک موسیقی بومی به تهیه کنندگی و اجرای اسمائیل خرم، از خوانندگان بهمئی توسط وی اجرا شد.

خرم، قبل از اجرای موسیقی خود گفت:افتخار می کنم  که برای ایل بهمئی و با لهجه شیرین بهمئی بخوانم و  حتی حاضر برای موفقیت در این کارم خانه زن و بچه ام را هم بفروشم.

وی افزود:آلبوم ایل بهمئی به مرحله میکس رسید که شاید تا ده روز آینده به دست تک تک شما همشهریان برسد.

خرم از مدیر کل ارشاد که مقدمات اجرا در شهرستان های مختلف استان را برایش فراهم کردند، تقدیر کرد و گفت: از درخشان،مدیر سابق اداره فرهنگ و ارشاد بهمئی که با ماشین شخصی خود، مرا برای اجرا به دیگر شهرستان ها برد و در این راه به بنده انگیزه داد، تقدیر ویژه می کنم.

خرم در پایان گفت: از مردم و مسئولان بهمئی می خواهم که من و آلبومم را حمایت کنید.

رئیس انجمن شاهنامه خوانی شهرستان بهمئی از مشکل کمبود مکان برای اجرای برنامه انجمن خود گلایه کرد و خواهان مکانی مناسب برای برگزاری نشست های شاهنامه خوانی بود.
نیک بین با بیان اینکه ابتدای کار با حدود 20مخاطب پراکنده شروع کردم و اکنون بیش از 50 مخاطب ثابت دارم، گفت:در هر شرایطی که باشد، اگر رگ گردنم را هم بزنند باز هم نشست های شاهنامه خوانی را در شهرستان ادامه می دهم.
 
 
 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی