نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. مرداد 1394 - 10:17
سفر بانوی محیط زیست جهان به استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی صورت گرفت که مسئولان این استان خواسته مشخص و جمع‌بندی شده‌ای از وی نداشتند و برای همین او نیز دستاورد مشخصی برای ما نداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، مسئولان این استان در سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور به یاسوج، به جای بیان خواسته‌های به حق محیط زیست مظلوم این استان، به توضیح واضحات پرداختند و در مقابل بانوی شماره یک محیط زیست از کلیات و اهمیت آن حرف زدند.

 

با این رویکرد مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در شورای اداری، یکی از تیرهای سید موسی خادمی در کشاندن مسئولان کشوری به استان و تشکیل شورای اداری به هدر رفت و آنگونه که باید استفاده‌ای از آن نشد.
 

 

اگر چه این ضعف در کلیت آن به خود استاندار بر می‌گردد که برخلاف سفر دکتر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نتوانست بسته‌ای شسته رفته و مشخص از خواسته‌ها و اولویت‌های کهگیلویه و بویراحمد به دکتر ابتکار ارائه دهد، ولی تنها خواسته مشخص این استان در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی همان خواسته تکراری و کلیشه‌ای” یک فروند بالگرد” بود.

 

بدون شک دکتر ابتکار به خوبی می‌داند که گرد و غبار، ریزگردها، خشکیدگی بلوط، خشکسالی و امثال این‌ها در کشور وجود دارد و قطعا او برای شنیدن این حرف‌ها به یاسوج نیامده بود.

 

 

خانم دکتر ابتکار، حدود ۸۰۰ کیلومتر را مسافرت نکرد که بشنود ریزگردها بر محیط زیست اثر تخریبی دارد یا خواسته‌ای را بشنود که هم بسیار زیاد مطرح شد و هم ضرورت نیاز آن برای همگان آشکار است.

 

 

تصورش سخت است که فکر کنیم ریئس محیط زیست کشور نداند که خشکیدگی، جنگل‌های زاگرس را تهدید می‌کند برای همین امروز ما باید به جای صحبت از این مشکلات عمومی محیط زیستمان، راهکار بومی ارائه می‌دادیم که ندادیم.

 

 

اما اشتباهات مسئولان ما در این سفر مهم تنها در بیان نبود و آنها در عمل هم، دچار اشتباهات فاحشی شدند.

DSC_0045

 

امروز، مانوری که ما برای خانم دکتر ابتکار اجرا کردیم، نمایش چیزهایی بود که نداشتیم؛ ما امروز میخواستیم به گونه‌ای خود را نشان دهیم که هرگز نبودیم و نیستیم.

 

اگر چه هر نمایشی تأثیر فرهنگی خاص خود را دارد ولی باید بدانیم که دکتر ابتکار در بیش از ۲۰ استان کشور تنها در همین دولت، چنین مانورهایی را و حتی پیشرفته‌تر آن را دیده و بهتر بود امروز خانم ابتکار با دردهای واقعی محیط زیست و منابع طبیعی ما آشنا می‌شد نه با یک “شوی” نمایشی!

 

وقتی محیط زیست و منایع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از خرید یک بطری آب معدنی برای رفع تشنگی نیروهای خودجوشی که برای مهار آتش‌سوزی‌ها می‌روند، عاجز است چگونه چنین مانوری را اجرا می‌کند که در آن همه چیز گل است و بلبل!

 

در منطقه فیروزآباد یاسوج، محیط زیست ما غریب نبود و هر امکاناتی را برای حفاظت از خود، در جلوی چشمانش دید!

 

در آتش‌سوزی فرضی امروز در منطقه فیروزآباد یاسوج، حتی تانکرهای آب‌رسان آب و فاضلاب روستایی و ماشین‌های آتش‌نشانی هم حاضر بودند و ایفای نقش می‌کردند اما بدون شک محیط زیست استان این تظاهر ظالمانه را لمس کرده است چرا که محیط زیست ما، لب جاده اصلی نیست که خودروهای آتش‌نشانی و تانکرها و …بتوانند حضور پیدا کنند.

DSC_0049

 

امروز در مانور دروغین محیط زیست، همه NGOها با پیشرفته‌ترین تجهیزات حضور یافتند و هم آتش روشن کردند و هم خاموش و این کار را با تسلط کامل چندین بار تکرار کردند!

 

مأموران اطفای حریق امروز، حتی کپسول اکسیژن هم داشتند و شاهدان تجهیزاتی را برای اولین بار دیدند که منابع طبیعی و محیط زیست ما حسرت آنها را می‌خورند.

 

مسئولان محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد امروز از ویترین ادارات خود تجهیزاتی را برای اجرای نمایش در جلوی معاون رئیس جمهور، بیرون آوردند که برای محیط زیست ما حالت دکوری دارند و در هیچ آتش‌سوزی به کمک ما نیامدند.

 

 

 

DSC_0059

DSC_0052

DSC_0055

گزارش: کریم بنام

منبع:ریواس

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا