نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. مرداد 1395 - 11:27
مصوبه شماره ۹۲۷ شورای عالی آموزش و پرورش مورخ ۲۴ اسفندماه ۹۴ که مانع از انتخاب رشته تحصیلی دلخواه دانش اموزان می‌شود داد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد را درآورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل،24  اسفندماه سال 94 مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش با مبحث هدایت تحصیلی با هدف شناسایی و شناساندن استعدادها، توانایی، علاقه و ویژگی‌های شخصیتی دانش آموزان به امضاء رئیس جمهور رسید، مصوبه‌ای که دیگر دست دانش آموزان را در انتخاب رشته تحصیلی بست و سبب شد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی در اعتراض به این مصوبه جلوی استانداری تجمع کنند.

توسعه متوازن شاخه‌ها و رشته‌ها و کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی و حرفه‌ای دانش آموزان و همچنین کمک به هدایت متوازن دانش آموزان به شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی بر اساس سیاست‌های توسعه کشور دومین هدف مصوبه 927 هدایت تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش است.

برخی از دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به این مصوبه جلوی استانداری تجمع کردند و به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفتند: یکی از آرزوهایمان تحصیل در رشته تجربی و رشته‌های حوزه بهداشت و درمان بوده ولی هم اکنون در حالی معدل بالای 19 داریم اجباری مانع تحصیل در رشته تجربی شده‌اند و می‌گویند تشخصیص داده‌ایم در رشته کودک یاری ادامه تحصیل دهید.

توسعه متوازن شاخه‌ها و رشته‌ها دلیل منع به رفتن رشته تجربی

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به تسنیم گفت: طبق مصوبه 927 شورای عالی آموزش و پرورش 10 درصد نظر دانش آموز، 35 درصد عملکرد تحصیلی، نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای30 درصد، 10 درصد نظر معلم، 5 درصد نظر والدین و 10 درصد نیز نظر مشاور از جمله ملاک‌ها و عوامل تاثیرگذار در هدایت تحصیلی دانش آموزان است.

ایوب رضایی در پاسخ به این سوال تسنیم که برخی دانش آموزان معترض به مصوبه هدایت تحصیلی که معتقدند داشتن معدل بالای 19 و مانع از انتخاب رشته تجربی ظلم است، افزود: عملکرد تحصیلی دانش اموزان 35 درصد ملاک موثر در هدایت تحصیلی است و به طور حتم در زمینه 65 درصد موارد دیگر مشکل دارد.

وی در زمینه ارزیابی نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای بیان کرد: مشاور مدارس در طول سال در زمینه استعداد، رغبت، شخصیت و ارزش‌های تحصیلی شغلی دانش اموزان آزمون‌های را برگزار می‌کند.

رضایی توسعه متوازن شاخه‌ها و رشته‌ها را از جمله اهداف مصوبه هدایت تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد و افزود: تورم رشته تجربی در استان کهگیلویه و بویراحمد بالا است به طوری که 56.85 درصد دانش اموزان نظری به انتخاب رشته دتجربی رو می‌آورند در حالی میانیگن کشور 46.31 درصد است.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: شورای عالی آموزش و پرورش و شورای اشتغال به این نتیجه رسیدند در صورتی دانش آموزان را به سمت رشته‌های مختلف هدایت نکنند کشور در آینده با چالش بروبه‌رو می‌شود به طوری که در برخی رشته‌ها دانش آموز برای آینده کشور نداریم.

رضایی با اشاره به سهیمه بندی استان‌ها در رشته تجربی اظهار داشت: سهیمه استان کهگیلویه و بویراحمد در رشته تجربی باید به 55.85 درصد برسد.

علوم تجربی پرطرف‌دار‌ترین رشته کنکور در کهگیلویه و بویراحمد

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 60 درصد داوطلبان کنکور در استان در گروه آزمایشی علوم تجربی به رقابت می‌پردازند و این رشته کماکان پرطرفدار‌ترین رشته کنکور در این استان است.

سیاوش باقری اظهار داشت: در کنکور سراسری سال 95 در استان بیش از 17416 نفر رقابت می‌کنند که نسبت به آمار 18 هزارنفری سال گذشته کاهش 6 درصدی را نشان می‌دهد.

وی ابراز کرد: در حوزه بویراحمد و دنا 8930، کهگیلویه 3806، گچساران 2749، بهمئی 663، لنده 734 و چرام 534 داوطلب در آزمون امسال با هم به رقابت پرداختند.

باقری با بیان اینکه همانند سال گذشته تعداد داوطلبان خانم‌ از آقایان بیشتر بود خاطرنشان کرد: 10024 نفر خانم و 7312 نفر آقا در کنکور امسال شرکت می‌کنند.

مدیر آموزش دانشگاه یاسوج به آمار داوطلبان کنکور در گروه‌های آزمایشی پنجگانه اشاره کرد و افزود: 1011 نفر در گروه آزمایشی ریاضی، 3473 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، 12546 نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، 406 نفر در گروه‌ آزمایشی هنر و 981 نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی به رقابت پرداختند./تسنیم

 

صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی