نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. آبان 1396 - 11:50
دانشکده صنعت و معدن چرام تنها نام یک مرکز آموزش عالی را دارد و امکاناتش از یک دبستان هم کمتر است به‌طوری که با مشکلات زیادی دست وپنجه نرم می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از چرام؛دانشکده صنعت و معدن چرام از مصوبات سفر رئیس دولت نهم به استان کهگیلویه و بویراحمد است که پس از تأمین زمین مورد نیاز، عملیات اجرایی آن در سال 1386 آغاز شد.

 

 

استقرار دانشکده صنعت و معدن در شهر چرام می توانست زمینه جذب و رشد نیروی انسانی متعهد و تخصص مورد نیاز استان را تا حدودی فراهم کند و در کنار معدن این شهرستان به‌ ویژه معدن فسفات چرام، محور توسعه و تحوّل باشد و نقش مهمی در شکوفایی ظرفیت‌های منطقه ایفا کند.

 

با تمام کاستی‌ها و نواقص ،این دانشکده در سال 91 در سه رشته کارشناسی آمار، کاردانی عمران روستایی و مکانیک با 40 دانشجو افتتاح شد که این امر سبب به‌وجود آمدن شور و شعفی در جوانان و تحصیل کردگان شهرستان چرام شد.

 

پیشرفت کند  دانشکده صنعت و معدن چرام/نیازمندی دانشکده چرام به خوابگاه مستقل

http://choram.ir

این دانشکده که در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار و با زیربنای شش هزار متر مربع احداث شد،دارای ۲۰کلاس درسی و ۱۰ کارگاه و آزمایشگاه است و ظرفیت پذیرش حدود ۷۰۰ دانشجو را دارد.

 

اما پس از سال 91تاکنون شاهد روند کند پیشرفت این دانشکده هستیم که باید با تخصیص اعتبارهای کلان،شکل یک دانشکده مدرن را بگیرد.

 

یکی از عمده ترین مشکلات این دانشکده نبود خوابگاهی مستقل و امکانات ارتباطی از جمله نبود اینترنت در خوابگاه محل سکونت است.

 

 باید همکاری همه جانبه مدیران اجرایی و نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان چرام کمبودهای این دانشکده هر چه سریعتر برطرف کنند که با توجه به شنیده ها،به گوش می رسد که مسئولان همکاری لازم را ندارند و در جاهایی سدی برای پیشرفت این دانشکده نیز شده اند.

 

 

 این دانشکده دارای وضعیت نامناسب حیاط و برخی دیوار کلاس های درسی است که باعث ناراضی شدن دانشجویان شده است زیرا که این  امر به کاهش زیبایی و عدم پاکیزگی فردی می افزاید.

 

رئیس دانشکده صنعت و معدن چرام:بهسازی محوطه بیرون و اطراف دانشکده را شروع خواهیم کرد

http://choram.ir

 امیر بهشاد رئیس دانشکده صنعت و معدن چرام در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار این پایگاه اطلاع رسانی،گفت: بهسازی و دیوار کشی محوطه بیرونی تا حدودی بازسازی شده که از دوهفته بعد و پس از دریافت اعتبار عمرانی این دانشکده،بهسازی محوطه بیرون و اطراف دانشکده را شروع خواهیم کرد.

 

وی افزود:اعتباری حدود700 میلیون قرار است که در مناقصه دریافت شود و به محض دریافت این اعتبار،بازسازی و بهسازی محوطه و برخی بخش های دیگر را شروع خواهیم کرد.

 

درخصوص مشکلات این دانشکده می طلبد که مسئولان شهرستانی و استانی همکاری خود را زیاد کرده تا دانشکده صنعت ومعدن چرام بتوانند  نقش مهمی در شکوفایی ظرفیت‌های منطقه ایفا کند.

 

یکی دیگر از مشکلات مهم دانشکده صنعت ومعدن چرام اجرایی فیبر نوری دانشکده است که  به علت عدم همکاری مسئولان، این کار شکل عمل به خود نگرفت.

 

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد: دانشکده صنعت و معدن چرام باید مستقل شود

http://choram.ir

علی محمد احمدی استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه مورخ14آبان96 با بیان این‌که مشکلات دانشکده صنعت و معدن چرام باید به زودی رفع شود خاطرنشان کرد:  دانشکده صنعت و معدن چرام باید مستقل شود و وابستگی آن به دانشگاه یاسوج منطقی نیست.

 

وی گفت: رشد و بلوغ در استان تازه شروع شده و همه استان مورد توجه است اما اولویت با شهرستانهای محروم است و به مناطقی مانند بهمئی، لنده، چرام و کهگیلویه باید توجه ویژه داشته باشیم .

 

شهروندان چرام و دانشجویان نیز خواستارند که علاوه بر اینکه اعتبار و بودجه ی این دانشکده بصورت مستقل تخصیص داده می شود،از دانشگاه یاسوج جدا شده و شکل مستقل به خود بگیرد.

 

 

لازم ذکر است شهرستان چهار فصل چرام در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است که جمعیتی غالب بر 32000 نفر دارد این شهرستان از نظر آب و هوایی دارای اقلید گرم و خشک است.

 
انتهای پیام/ف

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی