نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. آبان 1393 - 12:46
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد
تجهیز بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد به کتابخانه‌های عمومی
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بقاع متبرکه این استان به کتابخانه‌های عمومی مجهز می‌شوند.

به گزارش چهارفصل، زینب قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در یاسوج ضمن تسلیت شهادت حضرت امام حسین (ع) اظهار کرد: توسعه فرهنگ از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و معظم‌له همواره بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید دارند و از طرفی رهبر معظم انقلاب اسلامی، خواستار تبدیل شدن بقاع متبرکه به مکان‌های فرهنگی شدند که یکی از ابزارهای توسعه فرهنگ، ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد درادامه اظهارات خود بیان کرد: اداره‌کل کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل دارد در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در بقاع متبرکه امامزادگان که زیرساخت‌های لازم فراهم شده است، کتابخانه عمومی با محتوای دینی، فرهنگی و اجتماعی راه‌اندازی کند.

 

قربانی با اشاره به دیدار خود با معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، افزود: با صحبت‌هایی که با این مسئول کشوری در سازمان اوقاف و امور خیریه انجام گرفته در صورت همکاری‌های لازم در بقاع متبرکه کتابخانه‌های عمومی تأسیس می‌شود.

 

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد و سازمان مرکزی در امامزادگان شاخص استان در روزهای آینده کتابخانه‌های عمومی ایجاد کنیم.

 

قربانی گفت: ایجاد کتابخانه عمومی با موضوعات دینی و فرهنگی در حرم مطهر امامزاده حضرت بی‌بی حکیمه (س) و امامزاده مختار (ع) در دستور کار قرار گرفته است و با هماهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه مکاتباتی با سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این زمینه صورت می‌گیرد، متذکر شد: تبدیل شدن حرم مطهر امامزادگان به پایگاه‌های فرهنگی از خواسته‌های مقام معظم رهبری است که در حقیقت این مسئله از اندیشه ناب اسلامی معظم‌له نشأت گرفته است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به هفته کتاب اشاره کرد و اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های متنوعی با توجه به اینکه در ماه اندوه و غم شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش قرار داریم، برگزار خواهد شد.

 

برگزاری همایش تجلیل از خادمان کتاب، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه در سراسر استان، راه‌اندازی اتوبوس کتاب در روستاها، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر، برگزاری مسابقات خوشنویسی، نقاشی و کتابخوانی، همایش پیاده‌روی خانواده و کتاب، همایش شب شعر عاشورا و کتاب، برپایی نمایشگاه کتاب در مراکز دانشگاهی، راه‌اندازی کرسی آزاداندیشی، نقد و بررسی کتاب و تبلیغات محیطی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه از جمله برنامه‌های هفته کتاب است که قربانی از آنها نام برد.

 

وی با بیان اینکه هفته کتاب از 24 آبان‌ماه امسال به مدت یک هفته در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود، از رسانه‌ها خواست تا در ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه نسبت به گذشته تلاش بیشتری کنند و پیشقدم این کار فرهنگی شوند.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا