نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. آذر 1393 - 18:58
برخی از دانشجویان دانشگاه یاسوج روز گذشته در اعتراض به برخوردهای غیرقانونی برخی از کارکنان دانشگاه مقابل دانشکده ادبیات این دانشگاه تجمع کردند و خواستار پاسخگو بودن رئیس دانشگاه یاسوج شدند.

به گزارش چهارفصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، این تحصن که از سوی دانشجویان دختر دانشگاه یاسوج و در اعتراض به رفتارهای غیرقانونی و ناپسند کارکنان امور فرهنگی دانشگاه در طول یکسال گذشته برگزار شد با همراهی دانشجویان پسر به مدت چند ساعت ادامه داشت و در نهایت با قرائت بیانیه دانشجویان و جمع آوری طومار خاتمه یافت.

 

سایت روزنامه امید مردم  در خصوص این تجمع نوشت: یکی از دانشجویان دختر دانشگاه یاسوج حاضر در این اعتراض با بیان اینکه شان دانشجویان دختر در دانشگاه یاسوج با برخوردهای غیرقانونی و ناپسند برخی کارکنان دانشگاه زیرسوال رفته است، گفت: متاسفانه هم اکنون کسانی در امور فرهنگی مشغول به کار هستند که شئونات اسلامی و قانونی را در برخورد با دانشجویان و به ویژه دانشجویان دختر رعایت نمی کنند.

 

این دانشجو امور فرهنگی را قلب تپنده دانشگاه دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه با وجود اینکه مستندات کتبی به مسئولان دانشگاه ارائه داده ایم اما از پیگیری موضوع و تنبیه عاملان این بی احترامی ها به شان دانشجویان امتناع کرده اند.

 

وی تصریح کرد: اولین کسی که در جریان برخوردهای غیرقانونی و ناپسند کارکنان امور فرهنگی دانشگاه قرار گرفت، رئیس دانشگاه یاسوج بود که متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

 

این دانشجوی دختر دانشگاه یاسوج خاطر نشان کرد: جامعه ما جامعه ای اسلامی است و هیچ کس حق ندارد شان و منزلت دانشجوی خانم را با هر اقدامی زیر سوال ببرد.

 

یکی دیگر از دانشجویان دختر حاضر در تحصن دانشجویی دانشگاه یاسوج با اشاره به اینکه دانشجویان ارتباط زیادی با بخش های فرهنگی دارند، گفت: نباید شرایط به گونه ای شود که یک کارمند دانشگاه این جرات را به خود بدهد که به دانشجوی دختر بی احترامی کند. وی افزود: این موضوع آنچنان از حالت عادی خارج شده که اعتراض دانشجویان را برانگیخته است و متاسفانه کتمان و عدم بررسی موضوع از سوی رئیس دانشگاه و مسئولان باعث شده است که اعتراض دانشجویان منجر به تحصن شود. این خانم دانشجو وظیفه همه را رعایت شئونات اسلامی، اخلاق و حدود در برخوردها دانست و خاطر نشان کرد: ما اجازه

 

نمی دهیم که جو دانشگاه مسموم شود و فضای بی احترامی و بی حرمتی بر آن حاکم شود چرا که این فضا قبل از همه به ضرر دانشجویان است که مسئولان دانشگاه اشتباهات و گناه های خود و کارکنانشان را پنهان می کنند.

 

وی بیان کرد: مسئولان دانشگاه پنبه در گوش خود کرده اند و اعتراضات به حق دانشجویان را نمی شنوندکه در نهایت شرایط به گونه ای می شود که دانشجویان برای رساندن حرف های خود به گوش مدیران دانشگاه باید دست به تحصن و اعتراض و گردهمایی بزنند.

 

این دانشجو لازمه حضور و فعالیت علمی و فرهنگی دانشجو را حفظ حرمت و احترام وی دانست و افزود: چطور دانشجو موظف است که در برخوردهای خود با مسئولان، اساتید و دیگر دانشجویان نهایت احترام را داشته باشد و در صورت کوچکترین اشتباه، بدترین برخورد با وی می شود اما رویه بی احترامی های مسئولان فرهنگی به دانشجویان همچنان ادامه دارد.

 

یکی از دانشجویان پسر حاضر در این تحصن ۱۶ آذر را نماد بیان خواسته های به حق دانشجویان دانست و گفت: حداقل خواسته دانشجویان این است که مسئولان دانشگاه در روز ۱۶ آذر که به نام دانشجوست حرف ها و خواسته های دانشجویان دانشگاه را بشنوند.

 

وی با بیان اینکه روند فعلی اتخاذ شده در انتصاب برخی مدیران و کارکنان به ویژه در بخش فرهنگی دانشگاه اعتراض دانشجویان را به دنبال داشته است، افزود: کارکنانی که به خود جرات می دهند به دانشجوی دختر دانشگاه به علت کار فرهنگی و ارتباط با حوزه فرهنگی برخوردهای غیرقانونی و ناپسند داشته باشند، جایی در دانشگاه ندارند.

 

این دانشجو با انتقاد از رویه فعلی در اعمال نفوذ برخی ها از خارج دانشگاه بخاطر منافع حزبی و سیاسی بر مدیران دانشگاه گفت: دانشگاه جای علم و فرهنگ است و نباید هیچکدام از این ها دستاویز فعالیت های حزبی و جناحی برخی افراد خصوصا افراد سیاسی خارج از دانشگاه قرار بگیرد.

 

وی نتیجه اعتراضات به روند فعلی را بی نتیجه خواند و بیان کرد: ما انتظار داریم که رئیس دانشگاه پس از یکسال و دو ماه مدیریت خواسته های دانشجویان را بشنود و به آنها که اغلب نیز در زمینه تعالی دانشگاه هستند جامه عمل بپوشاند.

 

گفتنی است این اعترضات به قرائت بیانیه ای منجر شد که در آن بر لزوم حمایت از حقوق حقه دانشجویان، حفظ حرمت و احترام دانشجویان دختر دانشگاه یاسوج تاکید شده بود. برخی از دانشجویان دختر که سخنانی کوتاه در جمع تحصن کنندگان داشتند بیشترین مشکل خود را برخوردهای غیرقانونی و عدم توجه به مدارک و مستندات آنها در این زمینه از سوی مسئولان و به ویژه سرپرست کنونی دانشگاه عنوان کردند.

 

این دانشجویان وضعیت فعلی را به ضرر فعالیت های فرهنگی در دانشگاه خواندند و خواستار حفظ امنیت روانی فعالین فرهنگی شدند. در پایان نیز طوماری از سوی حاضرین در تحصن در اعتراض به روندی که شرح آن گذشت امضا شد.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی