نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. آذر 1394 - 11:39
استاندار کهگیلویه و بویراحمدبا بیان مشکلاتی شهرداری‌های استان در پرداخت حقوق به کارگران خود و سایر مشکلات اشاره کرد و گفت: روزانه پیامک‌هایی از کارگران شهرداری دریافت می‌کنم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، نشست کمیسیون عوارض نوسازی و پسماند استان به ریاست  موسی خادمی استاندار و با حضور تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و شهرداران مناطق مختلف استان در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

 

 در این نشست پس از اینکه تعدادی از شهرداران مشکلات خود را در خصوص عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی در پرداخت عوارض نوسازی و همچنین عوارض پسماند بیان کردند نوبت به استاندار رسید تا از حق شهرداری‌ها دفاع کند.

 

پیامک هایی که استاندار از کارگران شهرداری دریافت می کند

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه با بیان مشکلاتی شهرداری‌های استان در پرداخت حقوق به کارگران خود و سایر مشکلات اشاره کرد و گفت: روزانه پیامک‌هایی از کارگران شهرداری دریافت می‌کنم که از عدم پرداخت حقوق آن‌ها طی چند ماه گلایه کرده‌‌اند و به دنبال آن شهرداران هم چنین پیام‌هایی را هر روزه برای ما می‌فرستند و از وضعیت فعلی بسیار نگران هستند.

 

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر چند همه دستگاه‌ها در استان از یکدیگر مطالباتی دارند اما سعی بر این است تا با کمترین حاشیه و تنشی این مطالبات پیگیری شود و دستگاه‌ها مطالبات یکدیگر را بپردازند.

 

خادمی گفت: همه دستگاه‌ها باید با یکدیگر تعامل داشته باشند و مطالبات را پرداخت کنند و اجازه انباشته شدن آن‌ها را ندهند زیرا مشکل امروزی ما به دلیل انباشته شدن مطالبات است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر قرار باشد به دلیل عدم پرداخت مطالبات و با برداشت اعتبارات یک دستگاه به دلیل بدهی، آن دستگاه تعطیل شود کار درستی نیست بلکه باید راهکارهای دیگری را در دستور کار قرار دهیم.

 

 

خادمی گفت: هر چند نباید از مطالبات بلند مدتی که در طول سال‌های گذشته تاکنون وجود داشته صرف‌نظر کرد اما باید به دنبال این باشیم که مطالبات یکی دو ساله اخیر به دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها پرداخت شود.

 

این مسئول اظهار کرد: لذا باید دستگاه‌ها بدهی سال‌های 93 و 94 خود را در خصوص عوارض نوسازی و پسماند جمع‌بندی کرده و آن را بپردازند.

 

خادمی با اعلام ضرب‌الاجلی برای پرداخت این بدهی‌ها تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی که این کار را انجام ندهند خدمات آب و برق و گاز بر روی آن‌ها قطع خواهد شد.

 

وی به یاسوج مرکز استان اشاره کرد و با بیان این که در پرداخت عوارض نوسازی و پسماند علاوه بر دستگاه‌های اجرایی مردم هم باید وظیفه خود را در پرداخت این عوارض انجام دهند، افزود: در شهری مانند یاسوج معاملات آن چنانی بر روی املاک می‌شود و ارزش املاک بسیار بالا بوده لذا توجیهی نیست که دستگاه‌ها و افراد عوارض را نپردازند و شهرداری‌ها در وضعیت فعلی باشند.

 

 

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمددر این نشست اظهار کرد: عوارض نوسازی که در طول‌ سال‌های اخیر باید توسط دستگاه‌ها به شهرداری‌ها در این استان پرداخت می‌شد تاکنون پرداخت نشده است.

 

پژمان نیک‌اقبالی بیان کرد: اختلافاتی در این خصوص همواره میان شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی وجود داشته است که باعث شده شهرداری‌ها خدمات خود را بر روی این دستگاه‌ها قطع کنند.

 

این مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: شهرداری‌ها در حال حاضر از نظر اعتبارات مشکلات بسیار زیادی دارند و همین موجب شده تا با سختی‌های زیادی دست و پنجه نرم کنند.

نیک‌اقبالی گفت: برخی اوقات دستگاه‌ها قانون را نمی‌دانند و به همین خاطر است که در پرداخت عوارض دستگاه‌های مربوطه سهل‌انگاری می‌کنند که همین موجب می‌شود در درازمدت مبالغ زیادی روی هم انباشته شود و علاوه بر این که شهرداری‌ها با رکود مواجه می‌شوند بدهی زیادی بر دوش دستگاه‌ها می‌افتد.

 

وی گفت: علاوه بر دستگاه‌های اجرایی برخی مردم نیز در این زمینه عوارض خود را به شهرداری‌ها نمی‌پردازند که برای این کار لازم است از طریق رسانه ها فرهنگ‌‌سازی لازم صورت گیرد.

 

نیک‌اقبالی به برخی از دستگاه‌های اجرایی و حجم زیادی از خدماتی که شهرداری‌ها به آن دستگاه‌ها ارائه می‌کنند اشاره کرد و گفت: برای مثال دانشگاه یاسوج چندین هزار دانشجو دارد که برای مثال از این رهگذر زباله زیادی هم تولید می‌شود که باید عوارض پسماند توسط این دستگاه‌ها به شهرداری ارائه شود تا بتوانند به مردم و دستگاه‌ها خدمات بدهند.

 

وی وضعیت دفع زباله را در شهر یاسوج بسیار حاد دانست و افزود: میانگین تولید زباله در یاسوج بالاتر از میانگین کشوری است و به دلایل مختلف از جمله مشکلات منابع طبیعی و محیط زیستی و معارضات مردمی نتوانسته‌ایم زمینی برای راه‌اندازی کارخانه بازیافت زباله در شهر یاسوج راه‌اندازی کنیم.

منبع:سفیردنا

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی