نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. آذر 1394 - 0:48
این کارگاه دو روزه بیش از 300 نفر ازدانشجویان و اساتید دانشگاهها در رشته های معماری ،عمران وساختمان شرکت کردند.

دكتر رضا گنجي پور سرپرست موسسه غيرانتفاعي دانا ياسوج در گفت و گو با چهارفصل ابراز كرد: کارگاه آموزشی دو روزه اسکیس به میزبانی مؤسسه آموزش عالی دانا در محل سالن ترویج برگزار گردید.

 

وي افزود:در این کارگاه دو روزه بیش از 300 نفر ازدانشجویان و اساتید دانشگاهها در رشته های معماری ،عمران وساختمان شرکت کردند .

 

گنجي پور به هدف برگزاري اين همايش اشاره كرد و گفت: هدف از برگزاری این دوره ارتقاء سطح علمي آموزشي و مهارت های تخصصي دانشجويان در زمینه دانش اسکيس و راندو بوده است.

 

وي به ديگر اهداف اين برنامه اشاره كرد و افزود: در آستانه هفته پژوهش قرار داريم لذا در راستای گرامیداشت هفته پژوهش اين همایش علمی آموزشی متناسب با علاقه دانشجویان و اساتید به همت گروه معماری این مؤسسه برگزار شد.

 

اين عضو هيات علمي در ادامه گفت: دانشگاه هاي اسنان بويژه دانشگاه علمي كاربردي، دانشكده فني ياسوج، دانشگاه آزد ياسوج در اين همايش حضور داشتند.

 

سرپرست مؤسسه آموزشی دانا ياسوج اظهار داشت: اين موسسه علیرغم سابقه اندک توانست در زمینه علمی و آموزشی قدم های جدی را تاکنون بردارد و امیدواریم جدی تر از گذشته شاهد برگزاری چنین کارگاهها و همایش هايي در جهت بالابردن سطح علمي دانشجويان و اساتيد در استان باشیم.

 

گنجي پور در ادامه ابراز كرد: طبیعی است با توجه به بالندگی و زایندگی علم و دانش، درعصر حاضر نوزایی علم جز با بکارگیری تخصص و تکنیک های به روز و کارآمد در زمینه های علمی و آموزشی اتفاق نخواهد افتاد.

 

وي در ادامه به تعريف اسكيس اشاره كرد و ابراز كرد: اسکیس از انجماد یک ایده در حال عبور از ذهن را گویند که بازگوکننده یک سلسله  تفکر است که در ذهن معمار یا طراح وجود دارد و از طریق طراحی فرآیند به واقعیت می پیوندد.

 

سرپرست مؤسسه آموزشی دانا ياسوج گفت: اسکیس طراحی دست آزاد است، دستی بی نیاز از هر گونه ابزار، جزء قلم برای کشیدن،دستی توانمند و هماهنگ با ذهن و بالاخره اسکیس می تواند نحوه فکر کردن طراح را نسبت به موضوع طراحی بیان کند.کارگاه آموزشی اسکیس موضوع فنی و تخصصی مربوط به رشته معماری  است که سابقه طولانی دارد.

 

گنجي پور در پايان از همه همکاران برگزاري اين همايش، فريدون داوری دبیر اجرايي این همایش، اساتید گروه معماری و کارکنان مؤسسه آموزش عالی دانا خصوصا آقای مهندس حميد روحي که بخشی از آموزش را عهده دار بودند تشکر كرد.

انتهاي پيام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی