نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. آذر 1394 - 12:42
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه ياسوج گفت:جنبش دانشجویی باید با آگاهی بخشی نسبت به عقبه و فضای تئوری قضایای اتفاق افتاده در سالهای اخیر مخصوصا فتنه های دو دهه قبل از بوجود آمدن تشکل هایی با کارکرد انتخاباتی جلوگیری کنند.

علي رفعتي مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه ياسوج در گفت وگو با خبرنگار چهارفصل ابرزا كرد: جنبش دانشجویی و دانشجو حکم نمایندگان مردم در عرصه فعالیت های سیاسی فرهنگی اجتماعی داخل کشور را دارد و به نوعی می توان گفت نماینده مردم بین مسولین رده بالای کشوری براي بيان مطالبات آنها هستند.

 

وي در ادامه افزود: جنبش دانشجویی و دانشجو علاوه بر اینکه در بین مردم هستند و در دل مردم شکل گرفته اند، نماینده مردم و پل ارتباطی مردم و مسئولين اند و حرف ها، دغدغه ها و مشکلات مردم را بدون هیچ گونه نگاه سیاسی واحزابی به مسولین می رسانند.

 

رفعتي گفت: یکی از ویژگی هایی دانشجو علاوه بر بحث پيگيري تحصیل و رشد علمي، پيگير مسائل سیاسی و اتفاقات مهم سياسي كشور بودن است زيرا این آگاهی سیاسی، این تحلیلی سیاسی و این رصد سیاسی كه باعث مي شود دانشجو از انحرافات جلوگیری كند و مانع توطئه هاي مختلف و نفوذ در كشور شود.

 

وي افزود: يكي از مهم ترين مباحث نفوذ براي كي دانشجو، نفوذ احزاب سیاسی بیرون دانشگاه و جریان های سیاست زده است که با ایجاد تشکل های یک بار مصرف و تشکل های کاغذی به دنبال نفوذ داخل دانشگاه هستند.

 

 مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه ياسوج تصريح كرد: نزدیک انتخابات هستیم و متأسفانه در دانشگاه های مختلف  می بینیم که برخي ها بدنبال نفوذ در دانشگاه و بهره وري از  ظرفيت جنبش دانشجويي در سياست هستند.

 

وي افزود: نفوذ بين مردم تغییر عقاید و تغییر باورهای دینی،ملی است كه دانشجويان با بصيرت مي توانند از ايجاد چنين نفوذي جلوگيرزي كنند.

 

رفعتي ابراز كرد: ببین وظیفه دانشجو در جنبش هاي دانشجويي، تحلیل فضای کشور است كه انشاالله اينگونه نفوذ صورت مي گيرد.

 

وي خاطرنشان كرد: عده ای روحیه نفوذ پذیری دارند، اگر به تاریخ نگاه کنیم ابوموسی اشعری هايي مي بينيم كه  نفوذپذیر بوده اند و ناخواسته امر  وهدف دشمن را عملي مي كنند و در دانشگاه ميبينيم عده ای از اقلیت مسولان بيرون دانشگاه و مسئولان دانشگاهي روحیه نفوذپذیری دارند و ناخواسته هدف جریان های خارجی را پیاده می کنند.

 

رفعتي به اتفاقات دانشگاه آزاد اشاره كرد و گفت: برخي از رسانه هادر قضیه اتفاقات دانشگاه آزاد به جای اینکه  حرف درست را به مردم انتقال دهند بلنگوي رسانه هاي ضد انقلاب شدند.

 

وي افزود: جاي تفکر و تأمل دارد كه چرا رسانه ها سریحاً حرفها و اتفاقات این آغایان را در رسانه های خود به نمایش می گذارند.اگه بحث این هست که آنها هم رسانه هستند  چرا حرفهای همه را نمی زنند و فقط و صرفا حرف عده ای از جریان های سیاست زده داخل کشور را دارند توش مانور می دهند.

 

مسئول بیج دانشجویی دانشگاه یاسوج اظهار کرد: بعضی از این تشکل های یک بار مصرف با اقلیت افراد،  تشکیل می شوند که در این بین عده ای جیره خوار بعضی از جریان های بیرون از دانشگاه اند و عده ای هم نا خواسته،نادانسته، ناآگاهانه وارد این مباحث می شوند.

 

وی افزود: متأسفانه  جریان های سیاسی ضربه ای به جنبش های داشجویی وارد می کنند زیرا خاصیت جنبش دانشجویی، ماهیت جنبش دانشجویی اگر در تازیخ ورق بزنیم می بینیم که این جریانات با مسائل حاشیه ای و سیاست زدگی به انحراف می کشانند.

 

وی راه جلوگیری از ایجاد قارچ گونه تشکل های یک بار مصرف را جزو رسالت آگاهی بخشی جنبش دانشجویی دانست وگفت: جنبش دانشجویی باید با آگاهی بخشی نسبت به عقبه و فضای تئوری قضایای اتفاق افتاده در سالهای اخیر مخصوصا فتنه های دو دهه قبل برای آحاد مردم  و دانشجویان از بوجود آمدن تشکل هایی با کارکرد انتخاباتی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی