نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. بهمن 1396 - 9:04
معاونت آب استان تصریح کرد: یکی دیگر ار پروژه هایی داریم سامانه جامع بانک اطلاعاتی است که راه اندازی شده و از طریق این برنامه می توانند کارهای مورد نظر پیگیری نمایند که در آخر با پیامک نتیجه کار اطلاع رسانی می شود و بصورت روزانه تمام تحرکات از طریق جی پی اس رصد می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ صبح امروز شورای حفاظت از منابع آب با حضور مسئولان استانی در سالن استانداری برگزار گردید که در ابتدای این جلسه معاونت آب استان گفت: در سال 1392 جلسه شورای اب به ریاست رییس جمهور برگزار شد و قرلر شد استانها بر اساس طرح تصویبی کنترل آبهای زیر زمینی و حفاظت از آنها صودت گیرد.

وی افزود: یکی از پروژه هایی که در این طرح شده پلمپ کردن چاههای غیرمجاز است و حدود 1000حلقه چاه غیرمجاز در استان داریم که 700 حلقه در بحث کشاورزی و 300 حلقه در مقوله صنعتی وجود دارد.

 

مرادی تصریح کرد: حدود 200 کنتور در دشت ها نصب کرده ایم و نزدیک به 140 حلقه چاه غیر مجاز در دشت ها داریم و گروه هایی برای تخلفات چاه های غیر مجاز پیش بینی کرد ده ایم که با متخلفان برخورد کنند.

وی بیان کرد: بحث فرهنگ سازی در سطح استان را داریم که یک نمونه آن این است که دانش آموزان را آموزش بدهیم و مکاتباتی با طلاب و روحانیون در حوزه مسائل شرعی در مصرف بی رویه آب را داریم.

 

معاونت آب استان تصریح کرد: یکی دیگر ار پروژه هایی داریم سامانه جامع بانک اطلاعاتی است که راه اندازی شده و از طریق این برنامه می توانند کارهای مورد نظر پیگیری نمایند که در آخر با پیامک نتیجه کار اطلاع رسانی می شود و بصورت روزانه تمام تحرکات از طریق جی پی اس رصد می شود.

 

وی با بیان اینکه بحث پسامد آب است که باید از آن استفاده بهینه گردد، ابراز داشت: کلیه چاههای آب شرب علایم کیفی آنها مشخص شده که این کار ادامه خواهد داشت و تکمیل پروژه های تغذیه مصنوعی که از بحث روان آب که باید مهار شوند و ار این طریق به منابع آب تزریق شوند.

 

در ادامه داوودی مهر گفت: از پانزده پروژه،  یازده پروژه مربوط به وزارت نیرو که در این مورد تمام امورات از طریق گشت زنی ها و نصب کنتور مدیریت شده است که شرایط هشدار رعایت کرده باشیم و سه پروژه متعلق به جهاد کشاورزی است و یک پروژه مربوط به طرح های ملی و جغرافیایی است.

وی تصریح کرد: این پروژه ها هرکدام چندین دستور العمل دارند و تکالیفی که شورا در این مورد برای ما مصوب کرده است را باید به مرحله اجرایی بگذاریم.

 

در ادامه مرادی بیان کرد: مردم سعی می کنند آب مورد نیاز را از رودخانه ها برداشت می کنند و هنوز جایگزینی برای این موضوع صورت نپذیرفته است و طرحهای صنعتی را باید از آب های پسامد و دیگر آبهایی که نیاز به موارد خاص ندارد استفاده نمایند.

 

در ادامه معاونت عمرانی استانداری ابراز داشت: مطالعات باید در زمینه تعادل بخشی و احیا آبها صورت پذیرد و بحث کارهای مشترک بین سازمان جاد کشاورزی و سازمان آب باعث نتیجه گیری بهتر می شود و سازمان آب این مورد را در دستور کاری خود لحاظ نماید.

در ادامه جاوید بخت معاون آبخیزداری گفت: دشت امامزاده جعفر (ع)  تاثیر خوبی در بحث دشت های نمونه داشته است و می تواند در مرحله اجرا مثمر ثمر گردد.

 

کاظمی معاونت فنی استانداری ادامه داد : اگر کسی دلش به حال این مملکت بسوزد باید برای مقوله کم آبی و بحران آب دغدغه داشته باشد.

هاشمی محیط زیست نیز خطاب به سخنان معاونت فنی استانداری گفت: محیط زیست احساس خطر جدی می کند و از وضعیت آرام گذشته و به مرحله بحرانی رسیده است و فرهنگ سازی باید از سی سال قبل صورت پذیرد.

 

وی افزود: نمونه آن را باید گرد و خاک در خوزستان دانست که در حال حاضر استان کهگیلویه و بویراحمد را فرا گرفته است.

 

در ادامه داودی مهر تصریح کرد: تشکر ویژه از اصحاب رسانه و سایت های خبری داریم که برای بحران آب بیشتر از ما دغدغه دارند و همواره ما در این مورد یاری می کنند.

 

فیلی در ادامه گفت: تقاضا دارم که بر روی بحث پر کردن چاههای غیرمجاز سازمان آب پافشاری کنند وهواشناسی که فعلا اسمش را نمی دانم: تا الان 79 میلی متر باران داشتیم و نسبت به سال گذشته که خشکسالی داشتیم خیلی عقب هستیم.

وی افزود: حدود 93 درصد مصرف آب ما در حوزه کشاورزی انجام می گیرد و متاسفانه تا سال 2025 طرحی برای احیا آبهای زیر زمینی جواب نخواهد داد و اگر با این روند خشکسالی و طرز مصرف آب جلو برود به مشکل جدی برخورد خواهیم کرد.

 

وفایی تصریح کرد: رسانه ها پیگیر بودند که با توجه بی بارشی چه طرحی در دست دارند و مدیران استانی در این نورد بطور جدی پیگیر نیستند.

 

وی اضافه کرد: امسال شرایط جذب بودجه خیلی سخت تر شده است و از مدیران تقاضا دارم از امروز به جد پیگیر سهم استانی خود باشند.

 

مرادی در ادامه یادآور شد: باتوجه به خشکسالی های پی در پی هنوز مجوز احداث طرح پرورش ماهی در محدوده بشار داده می شود که با توجه به تبخیر آب و گرم شدن تدریجی آب و همینطور بیماریهای بوجود آمده سطح آب ها را در مصرف بی رویه با مشکلات دوچندان روبرو ساخته است.

وی افزود: در استان 221 طرح مجوز دار پرورش ماهی در استان داریم که بالای 90 درصد آن در حوزه آبهای بشار صورت می پذیرد و باید مجوز برای طرح شیلات محدود گردد.

 

فیلی خطاب به معاونت آب وفاضلاب استان گفت: با طرحهای غیرمجاز به شدت برخورد می شود و با این طرح ها در صورت عدم ساماندهی، برخورد خواهد شد و اگر این کار صورت نپذیرد ضعف مدیریتی از ماست.

 

وی تصریح کرد:  دستگهای مرتبط با این طرحهاحق هیچ خدمت رسانی ندارند و تقاضاهای جدید برای اجرای این طرح ها قابل پذیرش نیست و در حوزه بشار به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.

 

معاونت عمرانی استاندار بیان کرد: طرحهای در حال بررسی باید با حساسیت بیشتری انجام پذیرد و طرحهایی که در حال بهره برداری هستند باید ساماندهی شوند و دستگاههای متولی در این راه حساسیت بیشتری بخرج دهند.

انتهای پیام/ س.الف

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی