نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. آذر 1392 - 16:51
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخورد مناسب مردم با مسافران و گردشگران از همه این زیرساخت‌ها مهم‌تر است و اگر چنین شاخصه مهمی وجود نداشته باشد چشم‌اندازهای طبیعی به هیچ وجه در توسعه صنعت گردشگری کارساز نخواهد بود.

به گزارش چهارفصل به نقل از  فارس از یاسوج، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی عصر امروز در دیدار کارکنان اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک به محمود باقری مدیرکل جدید این دستگاه با بیان اظهاراتی در خصوص سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی ابراز داشت: رنجنامه میراث فرهنگی در استان ما تنها این نیست که عده‌ای فلزیاب و گنج‌یاب به دست گرفته و به تخریب‌های غیر قانونی دست می‌زنند، امروز دغدغه اصلی این است که باید از این سه حوزه درک و شناخت کاملی داشته باشیم.

آیت‌الله ملک‌حسینی با بیان این‌که بدون ارائه دانش مناسب نمی‌توان جامعه‌ای را به سوی تحول رهنمون ساخت، ابراز داشت: در گردشگری و میراث فرهنگی علاوه بر مردم، خود کادر مجموعه نیز باید آموزش‌های لازم و متناسب را فرا گیرند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با برشمردن برخی از آیات و روایات در خصوص تأکید دین بر لزوم سیر و سفر و زمین‌گردی تصریح کرد: لازم است برای ترویج این فرهنگ، تبلیغات مناسب داشته باشیم.

آیت‌الله ملک‌حسینی با ذکر نمونه‌ای از تبلیغات در دنیای غرب برای ترویج این فرهنگ به برج ایفل در فرانسه اشاره کرد و گفت: اگر می‌بینید که سالانه میلیون‌ها نفر از این جاذبه غیر طبیعی و دست ساخته بشری دیدن می‌کنند همه به واسطه جار زدن و تبلیغات زیاد است که ما نیز وظیفه داریم جاذبه‌های منحصر به فرد خود را تبلیغ کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود همه داشته‌های گردشگری یک منطقه را تنها چند کوه و درخت و آبشار ندانست و گفت: برخورد مناسب مردم با مسافران و گردشگران از همه این زیرساخت‌ها مهم‌تر است و اگر چنین شاخصه مهمی وجود نداشته باشد چشم‌اندازهای طبیعی به هیچ وجه در توسعه این صنعت کارساز نخواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث میراث فرهنگی و گردشگری با بیان این‌که نباید خوشحال شویم که برخی از خواسته‌ها و قوانین را با زور و ارعاب نهادینه می‌کنیم، خاطرنشان کرد: دوای درد مقابله با اقدامات غیر قانونی در این بخش تنها اقدامات فرهنگی و فرهنگ‌سازی است.

آیت‌الله ملک‌حسینی با ذکر این موضوع ‌که وجود بارگاه اما‌مزادگان به عنوان ستارگان و اولاد رسول خدا (ص) در این استان زیاد است، تصریح کرد: بسیاری از بارگاه‌های مقدس این فرزندان و نوادگان ائمه مکانی ارزشمند برای گردشگری است که باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد ضمنی از عدم اقدام میراث فرهنگی در خصوص تعیین تکلیف ساختمان برخی امامزادگان در استان، تأکید کرد: میراث فرهنگی هر چه زودتر تکلیف ساختمان این اماکن را مشخص کند تا مردم برای تعمیر و مرمت و ساخت مجدد آن‌ها از بلاتکلیفی خارج شده و خودشان وارد میدان شوند.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی