نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. آبان 1393 - 12:41
فردین امیری
فعال فرهنگی شهر یاسوج نوشت:
خواص مردود در پازل دشمن
نویسنده: 
فردین امیری
فعال فرهنگی شهر یاسوج در پی تهمت قائم مقام حزب اعتماد ملی به حزب اللهی ها در دانشگاه علوم پزشکی شهر یاسوج مطالبی را خطاب به وی نوشت.

چهارفصل،  فردین امیری، فعال فرهنگی شهر یاسوج در یاداشتی با اشاره به تهمت قائم مقام حزب اعتماد ملی به حزب اللهی ها نوشت: با يك نگاه مداقه گونه در فضاي دانشگاه، به بستر عالي محيط دانشجويي براي بيان انديشه ها و سلايق متفاوت و تضارب افكار پي خواهيم برد،اما زماني اين كار اثر مطلوبي خواهد داشت كه اولا صاحبان فكر! با استدلال و منطق و به دور از احساسات و غرض نظرات و ايده هاي خود را بيان كنند و دانشجويان به قضاوت بنشينند.

 

بايد توجه زياد به اين مساله ي مهم داشت كسي كه اولا صاحب فكر نباشد و جملاتي را بدون مبنا و استدلال و صرفا جهت تشويش اذهان بيان مي كند و ثانيا اهانت و حريم شكني كند قطعا در افكار دانشجويان و اساتيد آشنا با چيستي و اهداف فضاي باز دانشگاه محكوم خواهند بود.

 

در جلسه اي كه چهار شنبه شب در سالن حكيم جرجاني ياسوج برگزار گرديد، صحبت ها نه تنها برآمده از انديشه اي مشخص و با مبناي صحيح نبود بلكه متاسفانه كلام به سمت پرده دري و فتنه انگيزي منحرف شد و در تريبوني كه تنها گوينده آقاي رسول منتجب نيا بود  با بي خردي و ناپختگي و با كينه و بغض و غرض سخناني بيان شد كه در ذيل گوشه اي از آنها را از نظر مي گذرانيم:

 

1-در قسمتي از برنامه تصاويري از اشخاص سياسي كشور به روي پرده رفت تا سخنران جلسه نظر شخصي خود را در مورد آنها مطرح كند ولي با كمال تاسف آقاي منتجب نيا افراد همفكر خود از جمله آقاي خاتمي كه راس فتنه و منشا و اتاق فكر بسياري از تشتت ها و تشنج ها در سال88 و حتي بعد از آن بود را تطهير و تا حد يك معصوم بالا برد ، و از آن طرف تصاويري را كه از لحاظ فكري با ايشان همسو نبودند را مورد تمسخر و اهانت قرار دادند.

 

2 -در سير انتخابات 88،فتنه هاي پازل گونه جریانات ضدانقلاب و برآورد دشمنان قسم خورده انقلاب و نقش مغرضانه و منافقان داخلي با جهت دهي هاي حكمت آميز مقام معظم رهبري بر همه عيان گشت و جاي نقطه تاريكي باقي نماند.ايشان فرمودند:

 

اما برخی از طرفداران نامزدها هم اطمینان داشته باشند که جمهوری اسلامی اهل خیانت در آراء مردم نیست. ساز و کارهای قانونی انتخابات در کشور ما اجازه تقلب نمی دهد. این را هر کسی که دست اندرکار مسائل انتخابات هست و از مسائل انتخابات آگاه است، تصدیق می کند؛ آن هم در حد یازده میلیون تفاوت! یک وقت اختلاف بین دو رای، صدهزار است، پانصدهزار است، یک میلیون است، حالاممکن است آدم بگوید یک جوری تقلب کردند، جابه جا کردند؛ اما یازده میلیون را چه جور می شود تقلب کرد! در عین حال بنده این را گفتم، شورای محترم نگهبان هم همین را قبول دارند که اگر کسانی شبهه دارند و مستنداتی ارائه می دهند، باید حتما رسیدگی بشود؛ البته از مجاری قانونی؛ رسیدگی فقط از مجاری قانونی. بنده زیر بار بدعتهای غیرقانونی نخواهم رفت. امروز اگر چهارچوبهای قانونی شکسته شد، در آینده هیچ انتخاباتی دیگر مصونیت نخواهد داشت

 

.”

 اما متاسفانه آقاي منتجب نيا به يادآوري و تائيد پروسه تلخ دشمن پرداختند و با بيان دوباره و بي جاي تقلب در انتخابات88، رهبري و شوراي نگهبان را زير سوال بردند.

 

3- اخيرا در كشور بر اثر فراموش شدن يك فريضه مهم و عدم حمايت از عاملان آن شاهد آثار و نتايج دردآور آن در جامعه بوديم، پیامبر اکرم(ص) می فرمایند:آن گاه که امت من امر به معروف و نهی از منکر را واگذاشته و به عهده یکدیگر نهادند پس منتظر مصیبت شدید یا جنگی از جانب خدای متعال باشند. (کافی/ج۵/ص۵۹)، لذا در اين راستا مجلس طرحي را با عنوان حمايت از امران به معروف و ناهيان از منكر مصوب كردند، در اين شرايط كه دشمنان مثل هميشه زيرك تر از خودي ها به اهميت و اثر بي بديل اين مساله پي برده بودند،تلاش كردند تا اسيد پاشي هاي دقيقا همزمان در اصفهان را به اين موضوع ارتباط داده و اينها را دو اتفاق در هم تنيده جلوه دهند،در اين برهه برخي از اشخاص تنگ نظر ساده انديش و سطحي نگر بدون تحليل اين مساله را باور كردند، و تاسف بيشتر هنگامي است كه آقاي منتجب نيا كه از مدعيان به اصطلاح اصلاحات است با بي بصيرتي هر چه تمام تر در جهت  معادلات و محاسبات دشمن اين كار سخيف و به دور از انسانيت را به حزب الهي ها نسبت دادند؛

 

4- با توجه به اينكه در آستانه 16آذر،روز دانشجو، هستيم،اگر به تبارشناسي تاريخي و فلسفه جنبش دانشجويي بپردازيم خواهيم ديد كه شروع و تكوين جنبش دانشجويي بر مبناي مبارزه با استبداد داخلي و استكبار خارجي صورت گرفت و با فكر مبارزه با آمريكا و شعار هيهات من الذله پرورش يافت.آقاي منتجب نيا با اشاره به مذاكرات امام حسين(ع) و بقيه ائمه(ع) و پيامبر(ص)، به توجيه مذاكره با آمريكا پرداخت و بلكه آنرا امري ضروري و لازم دانست،در پاسخ به اين مساله به چند نكته بايد توجه شود:

 

الف- حضرتعالي(منتجب نيا) به خطبه آتشين خود در تهران بر عليه يزيد زمان كه شمشير هم در دست داشتيد، اشاره كرديد آيا وقتي مذاكره را با آمريكا مجاز مي دانيد ،بهتر نبود به جاي در دست گرفتن شمشير و نطق آتشين راه مذاكره با شاه كه دست نشانده همان آمريكاست را در پيش مي گرفتيد!!!

 

ب- از ديدگاه حضرتعالي، امروز مصداق بارز استكبار كه داراي ماهيت زياده خواهي و استعمارگري و ... است، كيست؟ و وظيفه ما در مقابل آن چيست؟ آيا غير از اين است كه امام فرمودند ايران و امريكا زماني مي توانند با هم ارتباط داشته باشند كه يا ايران دست از اصول و ارزشهاي خود بردارد و يا آمريكا اصول خود را فراموش كند.

 

ب- اگر رهبري در جريان مذاكرات جديد با آمريكا بنا به مصلحت و اصرار بيش از اندازه ي همفكران شما اجازه مذاكره دادند در ادامه فرمودند من به مذاكره خوش بين نيستم و مذاكرات باعث شناخت بيشتر ماهيت استكبار و گسترش ظرفيت فكري مردم خواهد شد و تا كنون خيلي از مردم به پوچي اين مذاكرات و گستاخ تر شدن آمريكا و همدستانش پي برده اند.براي نمونه مذاكره با دیوید کامرون نخست وزیر انگليس و اهانت او به ملت و دولت ايران در فاصله زماني كوتاهي پس از آن در سازمان ملل!!

 

در آخر به اين نكته مهم اشاره مي كنم اگر عده اي از دوستان در سالن اعتراض كرده و يا سالن را ترك كردند به اين دليل بوده است كه ما معتقديم  سخنران مي تواند فكر، سليقه و عقيده اش و لو خلاف نظر غير همفكرانش باشد را بيان كند اما به شرطي كه به مرحله توهين و حريم شكني نرسد و اگر فرد،وارد آن مرحله شد و نه يك  فكر بلكه عقده هاي شخصي را در تريبون مطرح كند و كسي هم فرصت جواب دادن به آن را نداشته باشد،آنجا ديگر جاي سكوت نيست و تضارب افكار هم معنايي ندارد!!! و كمترين جواب همان بود كه در سالن اتفاق افتاد.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی