نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. ارديبهشت 1396 - 12:16
اسم انتخابات که می آید قطعا تبلیغات نیز به همراه دارد و هر کاندید باید برای رای اوردن تبلیغات کند این تبلیغات می تواند در فضای مجاز و یا در پخش و نصب بنرهای مختلف در سطح شهر باشد که این روزها نیز ان را در سطح شهر یاسوج به فراوانی می بینیم.

به گزارش سایت خبری چهار فصل، به نقل از ایل بانو، این روزها حضور زنان در انتخابات شورای شهر و روستا بیشتر از گذشته شده است که در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 30 زن برای شورای شهر ثبت نام کرده اند که در نوع خود بی سابقه بوده است.

اسم انتخابات که می آید قطعا تبلیغات نیز به همراه دارد و هر کاندیدا باید برای رای آوردن تبلیغات را انجام دهد  این تبلیغات می تواند در فضای مجاز و یا در پخش و نصب بنرهای مختلف در سطح شهر باشد که این روزها نیز آن را در سطح شهر یاسوج به فراوانی می بینیم.
همانطور که در تصاویر زیر ملاحظه می کنید خانمهای نامزد با آرایش غلیظ و بینی عمل کرده بنرهای تبلیغاتی خود را شبیه به مجله مد و لباس کرده اند .

بیشتر کاربران اینترنتی این نوع تصاویر را با متن های خنده دار در حال بازنشر کردن هستند .

این نوع آرایش و لباس پوشیدن برای جمع کردن آرا می باشد ؟ یا نه این نوع رسیدگی به خود نشانه از آراستگی دارد ؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید .

یاسوج پر  از بنرهای تبلیغاتی بانوان کاندید شورای شهر و روستاست اما از میان انها اگر چند بنر زن باشد بیشتر از بقیه توجه جلب می کند و به نوعی تبلیغات مدل گونه را نشان می دهند.

اگر یک زن عضو شورای شهر شود بدون شک می تواند برای بانوان شهرش کارهای ارزشمندی را انجام دهد نمونه  آن پارک بانوان شهر یاسوج است که با وجود معایبی که دارد اما کاری خوب و ارزشمند بود.

کار، فعالیت و حضور در عرصه اجتماعی برای زنان مسلمان از دید اسلام با رعایت حفظ کانون خانواده نه‌تنها ممانعتی ندارد، بلکه یکی از مجوزهایی است که از طرف دین برای آن‌ها صادر شده و به‌عنوان یک مسئولیت و تکلیف در دین برای تمامی مسلمانان لحاظ شده است.

زنان می توانند همچون مردان در عرصه های مختلف حضور فعال داشته باشند و برای آبادانی شهرو یا روستایشان تلاش کنند اما اگر این حضور با دقت و احتیاط نباشد گاهی به جای کمک و آبادانی مشکلات دیگری ایجاد می شود بنابراین این حضور نباید بدون ضابطه باشد و قوانین ایران اسلامی و دین نیز حفظ شود.

کهگیلویه و بویراحمدی استانی لر نشین و غیور است احترام زیادی را برای زنان قایل هستند به گونه ای که در سال های گذشته اگر کسی مرتکب قتلی می شد وقتی زنی را واسطه قرار می دادند که خانواده مقتول رضایت دهد بخاطر حضور آن زن رضایت می داد پس ارزش زن در گذشته خیلی بیشتر از امروز بود.

مردم این استان حتی از حضور دخترانشان در فضای مجازی خودداری می کردند اما این روزها که بازار انتخابات گرم است شاهد چیزهایی در سطح شهر هستیم که کمی ارزش زن را پایین می آورد درست است که رقابت انتخاباتی است اما هر چه هم رقابت باشد زن، زن است و هیچ جیز لطافت زنانگی را نمی تواند از او بگیرد.

اگر حضور زنان در اجتماع بدون ضابطه بوده و عفیفانه نباشد طبیعتا علاوه‌بر این که آثار و برکات ندارد، بلکه منشا بسیاری از مفاسد هم می‌شود این روزها در ایام تبلیغات انتخابات، شاهد تبلیغاتی برخی بانوان کاندیدای شورای شهر به صورت خارج عرف و بعضا با چهره و آرایشی نامناسب در سطح شهرها هستیم این رفتار که متاسفانه موجب به حاشیه رفتن توانایی‌ها و ظرفیت‌های درونی زنان کاندیدای شورای شهر آن هم بواسطه ارائه چهره‌ای روتوش شده از خود خواهد شد به جایگاه زنان جامعه لطمه خواهد زد.

در سطح شهر یاسوج بنرهای بانوان در ابعاد بسیار بزرگ در میادین نصب شده است و گاهی نیز جوانان طرف دار این بانوی کاندید عکس های این خانم را به ماشین خود می چسبانند و ویراژ می دهند که توجه خیلی ها را به خود جلب می کند نه به واسطه اینکه کندید است بلکه به این واسطه که او یک زن است و همه را به سمت خود می کشاند.

بانوان یاسوجی نیز از انتشار این عکس ها  در فضای مجازی چیزی کم نگذاشته اند و همچنان ادامه می دهند این عکسها نه تنها در این استان بلکه کیلومترها را طی می کنند و معلوم نیست به دست چه کسانی بیفتد.

زنان توانی های زیادی  دارند و همیشه ثابت کرده اند که می توانند پا به پای مردان حرکت کنند اما این گونه تبلیغات نه تنها شخصیت خود این افراد را زیر سوال می برد بلکه همه زنان ایرانی را زیر سوال می برد  بنابراین  باید به این شیوه برخورد کنند چرا که این افراد نماینده زنان هستند.

چاپ شدن عکس یک زن کاندیدای شورای شهر و روستا بر روی پیراهن جوانان کمی نا خوش آیند است و برای یک زن به ویژه یک زن لر کمی کسر شان است که زنان کاندیدای شورای شهر و روستا باید بیشتر دقت کنند.

گاهی در این تبلیغات تصاویری منتشر می شود که با خود واقعی این افراد تفاوت های بسیار زیادی دارد به گونه ای که شاید اگر از نزدیک این افراد را ببینید شاید نشناسید.

 

 
 
 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی