نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. خرداد 1393 - 0:02
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد
تولید سالانه 26 هزار تن شیر توسط عشایر کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش مهم عشایر کهگیلویه و بویراحمد در تولید مواد لبنی، گفت: سالانه بیش از 26 هزار تن شیر توسط عشایر این استان تولید می‌شود.

به گزارش چهارفصل به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، مجید علی‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های بالای اقتصادی و فرهنگی که در جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، اظهار داشت: با معرفی و شناسایی این پتانسیل‌ها می‌توان به سمت تقویت هرچه بیشتر تولید در جامعه عشایری حرکت کرد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کهگیلویه و بویر‌احمد دارای شش ایل بومی بویر‌احمد، بهمئی، طیبی، دشمن‌زیاری، چرام و باشت و بابویی با 16 تیره، 181 طایفه و یک‌هزار و 816 اولاد است.

وی، وجود خرده فرهنگ‌های ناب و اصیل و نیز صنایع دستی عشایری را بهترین ظرفیت برای جذب گردشگر دانست و افزود: برای رسیدن به این هدف باید به صورت اصولی و با برنامه گام برداریم تا بتوانیم این ظرفیت‌ها را شکوفا کنیم.

علی‌پور، احیای خانه فرهنگ عشایر کهگیلویه و بویراحمد را امری ضروری دانست و افزود: برای تقویت و شناسایی فرهنگ عشایری باید به فکر احیای خانه فرهنگ در استان باشیم.

این مسئول در امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد ا‌دامه داد: جامعه عشایری استان با 11 هزار و 120 خانوار و جمعیتی افزون بر 70 هزار و 672 نفر حدود 12 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش مهم عشایر این استان در اقتصاد کشور عنوان کرد: عشایر استان دارای ظرفیت عرضه سالانه 94 هزار راس گوسفند و بره، 330 هزار راس بز و بزغاله و 2 هزار و 600 راس دام سنگین مازاد است.

علی‌پور خاطرنشان کرد: عشایر کهگیلویه و بویراحمد با تولید سالانه هفت‌ هزار و 600 تن گوشت قرمز، تولید سالانه حدود 26‌ هزار‌ تن شیر‌، تولید حدود 286 تن پشم،‌ مو و کرک و 400 هزار تخته پوست، نقش غیرقابل انکاری در تأمین مایحتاج مواد لبنی و غذایی استان و کشور دارد.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی