نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. ارديبهشت 1393 - 8:51
جانشین بسیج عشایر از عزم جدی این نیرو برای کوتاه کردن دست واسطه‌ها و دلالان از محصولات و فرآورده‌های عشایر با ایجاد نمایشگاه‌های عرضه محصولات در سطح کشور خبر داد.

به گزارش چهار فصل،  احمد سعیدی صبح امروز در حاشیه برپایی نمایشگاه محصولات عشایری چهار استان کشور در محل پارک ساحلی یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تبریک روز 29 اردیبهشت روز بسیج عشایری به همه عشایر کشور اظهار کرد: عشایر دو درصد از جمعیت کشور را در قالب 220 هزار خانوار به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: 450 هزار نفر در کل کشور عشایر بسیجی داریم و یک‌هزار و 200 پایگاه بسیج عشایری در کشور وجود دارد و 150 حوزه بسیج عشایری مشغول به فعالیت است.

جانشین بسیج عشایر کشور از وجود 10 هزار شهید عشایری در کشور گفت و افزود: در دفاع مقدس سهم عشایر برای دفاع از میهن و مرزها بسیار چشمگیر و قابل وصف است.

سعیدی ساختار اجتماعی دوران جنگ را عشایری بیان کرد و گفت: امروز 750 هزار هکتار باغ و کشاورزی در اختیار عشایر است که پس از جنگ در آن کار تولید را برعهده داشته‌اند.

وی اجرای این برنامه را به مناسبت روز 29 اردیبهشت روز بسیج عشایر دانست و گفت: با هدف عرضه محصولات عشایر در اقتصاد مقاومتی و عرضه آن بدون حضور دلالان و واسطه‌ها برگزار شده است.

این مسئول در بسیج عشایر کشور از جدیت بسیج برای قطع کردن دست واسطه‌ها و دلالان از محصولات و دسترنج عشایر خبر داد و گفت: یکی از راه‌ها ایجاد نمایشگاه‌هایی از این دست در سراسر کشور است که بسیج در این راه پیش‌قدم شده است.

وی با بیان این‌که بسیج به هیچ وجه به دنبال کار اقتصادی نیست کوتاه کردن دست واسطه‌گران را از دسترنج عشایر مهم‌ترین دلیل برای ایجاد چنین نمایشگاه‌هایی دانست.

جانشین بسیج عشایری با بیان این‌که محصولات عشایر با نازل‌ترین قیمت توسط دلالان خریداری و به گران‌ترین قیمت فروخته می‌شود، تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی باید به کمک عشایر آمد و یکی از راه‌ها هم کمک به فروش محصولات آن‌ها خواهد بود.

وی از حضور عشایر در 60 درصد مساحت کشور خبر داد و گفت: نقش عشایر در صنایع دستی و محصولات دامی و کشاورزی در کل کشور بی‌بدیل است.

سعیدی ادامه داد: مکانی در تهران پیش‌بینی کرده‌ایم که محصولات عشایر به صورت دائمی در آن محل به معرض فروش گذاشته شود.

وی ایجاد اتحاد و همدلی بیشتر میان اقوام و طوایف را یکی دیگر از اهداف برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در سطح کشور دانست.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا