نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. ارديبهشت 1393 - 20:59
استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع بسیجیان عشایر استان گفت: سبک زندگی عشایری بهترین الگوی برای سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش چهار فصل به نقل از خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سپاه فتح از یاسوج، موسی خادمی استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد در همایش روز عشایر ضمن خیر مقدم به تمام عشایر استان، نمایندگان عشایری که از استان های همجوار در این جشن شرکت کرده بودند و مقام شهدا بخصوص شهدای عشایری را گرامی داشت و گفت: روز بسیج عشایری را می داریم و امیدواریم که این برنامه ها زمینه ای باشد در جهت دفع مشکلات جامعه عشایر باشد.

استاندار استان اظهار داشت، عشایر قشر مهمی در تاریخ ایران بوده و هستند و در استان ما بسیار مهمتر و امروز این نقش بسیار مهمتر به چند دلیل یکی اینکه این قشر، قشر تولیدکنندگانی هستند که نیازی به بیرون ندارند و فرایند کامل تولید در دل همین جامعه شکل می گیرد و اقتصادش متکی به خودش هست و تهدید از بیرون را نمی پذیرد.

وی در حوزه فرهنگ نقش عشایر را مهم دانست و افزود: زندگی عشایری خودش یک فرهنگ است و که محتوای آن عشق به ملت، خاک وکشور است، زندگی که سرشار از قناعت است محتوای زندگی عشایر دیندار بودن، پایبند بودن، عشق به دیدن و ولایت است.

خادمی تصریح کرد: عشایر از فصول مشترک فرهنگ و اقتصاد می باشد که سبگ زندگی آنها برای سبگ زندگی اسلامی الگوی بسیار خوبی است.

استاندار استان سیاست های دولت را در حمایت و همکاری با شایر دانست و بیان داشت: یک درصد از صندوق توسعه ملی را به جامعه عشایری اختصاص داده شده که سود کم در جهت حماسه تولیدی سرمایه گذاری خواهد شد.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی