نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. خرداد 1393 - 8:12
مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای پویایی اقتصاد عشایر باید به سمت ایجاد تنوع در محصولات تولیدی عشایری حرکت کنیم.

به گزارش چهارفصل  مجید علی‌پور امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به نقش سازنده عشایر در تولید محصولات دامی و صنایع دستی اظهار داشت: عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد نقش مهمی در اقتصاد استان و کشور داشته‌اند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: تولیدات عشایر در زمینه‌های مختلف دامی و صنایع دستی زبانزد بوده که لازم است حمایت از آنها برای تولید بیش از گذشته شود. بیش از 11 هزار خانوار عشایری در این استان وجود دارد که عشایر ترک و لر در این استان در قالب طوایف و تیره‌های مختلف بدون هیچ‌گونه حاشیه‌ای در بخش تولید و کمک به اقتصاد استان مشغول به کار و تلاش بی‌منت هستند.

علی‌پور با بیان اینکه باید جامعه عشایری استان را از تولیدات تک‌محصولی به سوی تولید در سایر محصولات سوق دهیم، تصریح کرد: با چنین رویکردی می‌توان اقتصاد عشایر را متحول کرد.

این مسئول با اشاره به لزوم خدمات‌رسانی بیشتر از جمله در زمینه بهسازی جاده‌های عشایری و آبرسانی، به سایر نیازها اشاره کرد و گفت: ساماندهی مناطق عشایری، افزایش بهره‌وری از منابع آبی و خاکی از سایر خدماتی است که باید در این خصوص تلاش و همت بیشتری برای توسعه آن‌ها از خود نشان دهیم.

وی  ایجاد تشکل‌های عشایری و گسترش آن‌ها را موجب پویایی هرچه بیشتر جامعه عشایری دانست و گفت: تمام تلاش خود را در زمینه فعال‌کردن و راه‌اندازی چنین تشکل‌هایی می‌کنیم و امیدواریم عشایر نیز در این زمینه همکاری هرچه بیشتر داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی