نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. آبان 1393 - 13:41
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اجرای حکم اعدام شیخ نمردر عربستان، نقض آشکار حقوق بشر از سوی سردمداران آل سعود است که نباید در برابر آن ساکت نشست.

به گزارش چهارفصل، فتاح محمدی در گفتگو با خبرنگار بویرخبر در موردحکم اعدام شیخ نمرباقرالنمر عالم شیعه جهان اسلام از سوی دادگاه سعودی گفت:امروزه با توجه به وابستگی حاکمیت کشورهای خلیج فارس بر سیاست گذاریهای استکبار زده آمریکایی هر گونه نگاه و گفتمانی که در این کشورها در مقابل اسلام آمریکایی مطرح شود به شدت سرکوب خواهد شد.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان این موضوع که در طول تاریخ بوده و هست که عالمان دینی را به جرم مخالفت با سردمداران حکومتی راونه زندان کرده یا آنان را تبعید کرده اند،ابرازداشت: متأسفانه بیشتر دولت مردان کشورهای حوزه خلیج فارس کوش به فرمان ارباب خود آمریکا هستند و ترور یا اعدام عالمان بزرگی همچون شیخ نمر را به آسانی صادر می کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به صدور حکم دادگاه جنایی عربستان مبنی بر اعدام تعزیری شیخ نمر، رهبر شیعیان عربستان گفت: چنین حکم های به هیچ وجه به صلاح اسلام و مسلمانان آن هم در سرزمین وحی نیست و اجرای این حکم تنها و تنها شعله ی دشمنی بین شیعه و سنی را بیشتر می کند.

 

فتاح محمدی با بیان تأکید بر این موضوع که طبق اظهارات دانشگاه الازهر بیش از یک سوم مردم عربستان شیعه هستند و در قبال این حکم ساکت نخواهند نشست،ابراز داشت: به یقین می توان گفت اجرای این حکم در راستای اهداف تفرقه انگیز خواهد بود که بیش از هر کس و گروه ،کفار و استکبار از آن خوشحال خواهند شد .

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان این موضوع که مقامات حکومتي عربستان سعودي به دلیل ظلم هاي فراواني که بر شیخ نمر وارد کرده اند، تقاص کار خود را پس خواهند داد، اظهار داشت: حکومت ضد بشري آل سعود نمي تواند کوچکترین انتقادی را تحمل کند و بر همین اساس، اینگونه با معترضان رفتار کرده و به مرگ محکومشان مي کند.

 

محمدی با محکوم کردن حکم اعدام شیخ نمر اجرا و صدور این حکم از سوی دادگاه عربستانی را نمونه بارز نقض حقوق بشر در عربستان دانست و گفت: در این بحث مهم فعالان حقوق بشري و کشورهایي که مدافع ارزش انسانیت و اسلام هستند باید به این حکم جنجالي اعتراض کنند نه در مقابل آن سکوت داشته باشند.

 

لازم به ذکر است،دادگاه جنایي ریاض پایتخت عربستان، حکم اعدام تعزیری شیخ نمر باقر النمر روحانی بارز شیعه عربستان را به اتهام آنچه “توهین به نظام آل سعود، تحریک مردم علیه نظام، شرکت در اعتراضات و حمایت از انقلاب مردم بحرین” دانسته است، صادر کرده است.

 

آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر روحانی بارز عربستانی با انتقاد از رژیم آل‌سعود، خواستار آزادی بیان و انجام تغییرات سیاسی در این کشور برای دادن نقش بیشتر به مردم در حاکمیت شده بود که به دستور مقامات آل سعود دستگیر و حکم اعدام این عالم ربانی از سوی دادگاهی در ریاض صادر شد.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی