نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. آبان 1393 - 11:41
قائم مقام حزب اعتماد ملی در سخنرانی خود در یاسوج با تحریف پیام های عاشورا ضمن توهین به نیروهای ارزشی، تلاش کرد عملکرد فتنه گران در سال 88 را توجیه کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل به نقل از صبح زاگرس، منتجب نیا که شب گذشته به دعوت دفتر تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آمده بود قرار بود به بازخوانی پیام های عاشورا بپردازد اما تفسیر وی ازعاشورا در راستای دفاع از فتنه گران بود.

 

جلسه که طبق اعلام قبلی جلسه باید ساعت 20 در سالن حکیم جرجانی برگزار می شد با ساعتی تأخیر و با شعر سیاسی مجری جلسه آغاز شد، شعری که به صورت غیر مستقیم به حصر سران فتنه اشاره داشت.

 

شعر مجری برای سران فتنه

پس از این شعر، قائم مقام حزب اعتماد ملی در سخنان خود با جهت دادن به حوادث و اتفاقات عاشورا به سمت تفکرات سیاسی خود، گفت: یکی از پیام های قیام امام حسین حریت و آزادگی بود و تمام حسینی ها از ذلت دور هستند!!!

 

برخی برای عاشورا گریه می کنند که فقط ثواب ببرند

وی با تشریح هدف قیام امام حسین (ع) و اهداف آن اظهار کرد: قبل از هر چیز باید نهضت اباعبدالله (ع) به خوبی بشناسیم و نباید آن در قالب واقعه تاریخی صرف ملاحظه کنیم. منتجب‌نیا افزود: حادثه عاشورا اتفاق نیفتاد که گریه کنیم و ثواب ببریم تا گناه‌های ما بخشیده شود، چراکه این نگاه سازنده نیست و آثار منفی در بر دارد

.

این فعال سیاسی تصریح کرد: امام حسین (ع) می‌گوید، قیام کردم تا برای شما اسوه و الگویی وجود داشته باشد و من قیام کردم تا بشریت قیام کند. 

 

منتجب‌نیا در ادامه اظهارات خود امر به معروف و نهی از منکر را چهارمین فلسفه قیام عاشورا دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر چیزی نیست که امروز دایره آن را تنگ کرده‌ایم بلکه مفاهیم گسترده‌تری دارد.

 

این فعال سیاسی افزود: همه معروف نماز خواندن و روزه گرفتن و همه منکر بدحجابی نیست، بلکه در همه امور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند کارساز باشد

 

وی از لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای معروف‌شناسی و منکرشناسی سخن به میان آورد و گفت: پیشنهاد این کار را به مسئولان کشور داده‌ام چراکه هر کس می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند، شرطش این است که علم معروف و منکر را بداند

 

شبیه دانستن نیروهای ارزشی به گروه داعش

قائم مقام حزب اعتماد ملی در ادامه با حمله یک جانبه به نیرو های ارزشی و عامل اصلی اسید پاشی دانستن آنها گفت: این کار نیروهای ارزشی مانند کاری است که داعش انجام می دهد.

 

وی یکی دیگر از پیام های عاشورا را احترام به دیگران و حق اراده و انتخاب دانست و گفت: امام حسین (ع) یارانش را مجبور به جهاد نکرد. قائم مقام حزب اعتماد ملی ششمین پیام عاشورا را روشنگری معرفی کرد و گفت: امام حسین (ع) روشنگری کرد تا یارانش با کمال آگاهی و شناخت این حرکت را دنبال کنند.

 

تهمت به مردم و مسئولان

وی با بیان این که دین داری برسه قسم و یکی از آنها دین داری ابزاری است، بیان داشت: استفاده ابزاری از دین معضل کنونی کشور ما است و وی بسیاری از مسئولان نظام را به این نوع دین داری محکوم کرد. وی گفت: بیشتر تظاهرات ما برای پست و مقام است نه برای دین.

 

 

منتجب نیا احترام به دیگران و حق انتخاب دادن به آنان را پیام دیگر قیام عاشورا دانست . وی با بیان این که امام حسین (ع) برای احترام گذاشتن به نظر یاران خود شب را برای بیعت گرفتن انتخاب کرد تا کسی را مجبور به حضور در لشکر خود نکند، گفت : ولی در کشور ما می خواهند مردم را به زور وارد بهشت کنند.

 

قائم مقام حزب اعتماد ملی در پایان بخش اول سخنان خود با اشاره کردن به مذاکره کردن امام حسین(ع) افزود: امام حسین(ع) در روز عاشورا با تمام کسانی که در دسترس بود مذاکره کرد و نه تنها حسین ابن علی (ع) بلکه پیامبر اکرم و همه ائمه ما اهل مذاکره بوده اند، و اینکه بعضی ها می گویند امام حسین (ع) مذاکره نکرد بلکه اتمام حجت کرد واقعا حرف عجیبی است.

 

انتهای پیام / ت

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی