نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. اسفند 1393 - 19:07
بانوی بسیجی کارآفرین چاه تلخ شهرستان باشت با دوری از زندگی شهری توانسته است با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی و ایجاد طرح های تولید گیاهان دارویی، قالی و گلیم بافی و نیز کارگاه تولید قارچ به شعار سال جامه عمل بپوشاند.

به گزارش چهارفصل به نقل از باشت نیوز، توجه به تولیدات داخلی برای تقویت اقتصاد کشور یکی از مضامینی است که مقام معظم رهبری طی سالهای متمادی بر آن تاکید داشته و مسئولان را بر توجه ویژه به امر اقتصاد داخلی و به تعبیر خاص تر اقتصاد مقاومتی فراخوانده اند.

 

در همین راستا یک بانوی کارآفرین باشتی و ساکن روستای چاه تلخ با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی توانسته است با طرح تولید گیاهان دارویی، قالی و گلیم بافی و نیز تولید قارچ نیاز شهرستان باشت را تأمین و زمینه اشتغال 32 بانوی بیکار این روستا را فراهم کند.

 

خانم مهتاب خوش بین بسیجی کارآفرینی است که قید زندگی شهری را زده و توانست با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی و ایجاد طرح های تولید گیاهان دارویی، قالی و گلیم بافی و نیز کارگاه تولید قارچ به شعار سال جامه عمل بپوشاند.

 

 

 

وی افزود: با توجه به این که این استان ظرفیت خوبی در زمینه تولید و فرآوری و تنوع گیاهان دارویی دارد و به منظور ایجاد اشتغال زنان کارآفرین روستای چاه تلخ بنده نیز در زمینه کشت گیاهان دارویی مشغول به فعالیت هستم.

 

 

 

 

 

 

 

گلیم، جاجیم، قالی و گبه از دست بافته‌های مهم و اصلی مردم در کهگیلویه و بویراحمد است که بسیاری از خانواده‌ها به ویژه در مناطق روستایی و عشایری این استان از طریق آن امرار معاش می‌کنند. این دست بافته نیز همانند سایر صنایع‌دستی این استان دارای خصوصیات، ویژگی ها، ظرافت‌ها و زیبایی‌های منحصر به فردی است.

 

این بانوی بسیجی در کنار سایر کارهای منزل با کمک دیگر بانوان این روستا قالیچه های تزئنی با طرح های زیبای عشایری و روستایی می بافند تا نماد تجلی خودباوری را در اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی به نمایش بگذارد.

 

 

 

 

این کارآفرین سخت کوش در سالنی به مساحت 30 متر در حال پرورش و تولید قارچ از نوع صدفی ای نیز هست و برای اجرای این طرح  100 میلیون ریال اعتبار از طریق بسیج سازندگی شهرستان باشت دریافت نموده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پرورش مرغ بومی و تخم گذار از دیگر فعالیت های خانم مهتاب خوش بین در راستای تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است.

 

 

 

 

به گزارش باشت نیوز، توجه به ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی در روستاها کمک می کند از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی است از این رو باید از روشی تولید را توسعه و رونق داد که کمترین میزان وابستگی به نقدینگی را ایجاد و در سریع‌ترین زمان به بازدهی مطلوب برسد.

 

گزارش/فاضل کامران

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی