نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. آذر 1394 - 19:51
عضو انجمن علمي گروه جامعه شناسي دانشگاه ياسوج گفت: تحصیل را تنها رسالت دانشجو نمیدانم -دانشجو رسالتش در این است که در برابر مشکلات جامعه برای همیشه حساس بماند، فقر ومحرومیت را دریابد حساسیتش کمتر بشود.

علي نظري دبير انجمن علمي گروه جامعه شناسي دانشگاه ياسوج در گفت و گو باخبرنگار پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، اظهار داشت: دانشجو چشم بیدار، موذن، حافظ و دلسوز جامعه است.

 

وي گفت:  کسی که همچین ویژگی های را نداشته باشد برای مشکلات جامعه دردی را دوا نمیکند وخودش هم تبديل به مشكل براي جامعه و درد بی درمان مي شود.

 

وي افزود: دانشجو بايد در كنار درس و تحصيل كه وظيفه اصلي يك دانشجوست، نسبت به مسائل روز و مسائل مهم كشور دغدغه داشته باشد و به مسائل معنوي نيز توجه كند آتا شخصیتی بسازد که در مقایسه با فرد عامی در برخورد با مسائل و وقایع روز دارای یک قوه تصمیم گیری آرمان خواهانه برای پشرفت کشورش  باشد.

 

نظري تصريح كرد: دانشجوي آرمان خواه و دغدغه مند براي پيش رفت كشور در مقابل تمام مصلحت گرایی و منافع حزب ها در جامعه قد خم نمی کند و هیچ ترسی هم از پرداخت بهای این قد خم نکردن و اطاعت نكردن از نظرات احزاب بيرون دانشگاهي در مقابل ظلم در جامعه ندارد و نمونه بارز ان سه دانشجو شهیدی هستند که در شانزده اذر برای این مملکت تاریخ ساز شدند.

 

جوان با شور ونشاط مي تواند به اهداف عاليه برسد

وي در ادامه گفت: 16 آذر دانشجويان ما شهيد شدند تا امروز دانشجویان ما از آن بزرگواران درس بگیریم، دانشجو در مسیر رسیدن به این نقطه از سرمایه ای عظیم به نام جوانی و شور جوانی برخوردار است که می تواند برای رسیدن به اهداف عالیه هزينه کند.

 

تحصيل تنها رسالت دانشجو نيست

 عضو انجمن علمي گروه جامعه شناسي دانشگاه ياسوج گفت:  تحصیل را تنها رسالت دانشجو نمیدانم -دانشجو رسالتش در این است که در برابر مشکلات جامعه برای همیشه حساس بماند، فقر ومحرومیت را دریابد حساسیتش کمتر بشود.

 

وی در ادامه افزود: دانشجو باید با تعامل با دانشگاهیان راه و رسم زندگی را یاد بگیرد، از تجربیات کسب شده در این دوره پلی به سوی موفقیت در آینده بسازد، در جهت حفظ آرمان های انقلاب نهایت سعی و تلاش را داشته باشد و در شرایط لازم هوشیاری خود را حفظ کند تا اسیر حاشیه ها نشود.

 

دانشجوی موفق کسی است که دنبال حواشی توخالی نرود

نظری به مناسب بودن محیط دانشگاه برای رشد و پیشرفت اشاره کرد و گفت: دانشگاه محیطی بانشاط، سرزنده و دارای امکاناتی مناسب برای رشد علمی و فکری دانشجویان بوده و دانشجوی موفق کسی است که از این امکانات به‌خوبی استفاده کند و دنبال حواشی های تو خالی نرود.

 

دانشجوی دانشگاه یاسوج ابراز کرد:  جامعه ما می خواهد دانشجو خودش را به گونه ای  ساخت که فردا به صورت یک عنصر پر توقع امتیاز طلب در نیاید و به درون توده ها رود و فردا بیشتر از امروز برای حساس ماندن و دردها را لمس کردن مناسب تر است.

 

دانشگاهیان باید با درد های مردم آشنا باشند

وی گفت: جامعه ما همین را می خواهد تحصیلکرده گان وقتی از محیط دانشجویی خارج میشوند بدرد مردم برسند با درد مردم آشنا ومانوس باشند وبرای رفع محرومیت آنان کوشش کنند. غیرازاین باشد ویرانگری است نه آباد کردن، هدر دادن است نه پروریدن، کشتن است نه زنده کردن (کشتن استعدادها ونیروها)...  

 

رسالت دانشجویان در یک جمله

نظری رسالت دانشجو را تلاش برای بهبود شرایط جامعه خواند و گفت: تلاش برای بهبود هر چه بیشتر شرایط جامعه به وسیله تحصیل و تهذیب رسالت دانشجواست.

 

وی افزود: رسالت دانشجو آن است که 1-همچنان انقلابی پیشگام وپیشتاز بماند. 2-پاسداری شناخت فرهنگ انقلاب و جامعه را جزو اساسی ترین وظایف خودش قرار دهد . دانشجو باید بکوشد ببیند جامعه چه می خواهدو چه نیازی دارد؟ خودش را برای تامین نیازهای وایفای یکی از این نقشهای مورد نیاز جامعه آماده کند.

 

خروجی دانشگاه باید تضمین کننده آینده کشور برای تمدن سازی اسلامی باشد

نظری به نقش انجمن های علمی برای پرورش دانشجوی خوب و متناسب با نیاز جامعه اشاره کرد و گفت: نقش انجمن علمی در پیشرفت کشور دانشگاه مبدا تمام تحولات است و خروجی دانشگاه باید تضمین کننده آینده کشور برای تمدن سازی اسلامی باشد.

 

وی افزود:  در اینکه پیشرفت کشور به فعالیت های دانشجو و دانشگاه ها بستگی دارد جای هیچ شک و شبهه ای نیست، چرا که سازندگان و تاریخ سازان یک کشور از دل دانشگاه ها خارج میشوند . به همین دلیل باید به پیشرفت همه جانبه دانشگاه ها توجه خاصی شود.

 

انجمن های علمی  یکی از تاثیر گذار ترین بخش های دانشگاه

دانشجوی جامعه شناسی دانشگاه یاسوج گفت: انجمن های علمی  یکی از تاثیر گذار ترین بخش های دانشگاه می باشند و به همین علت از میان خود دانشجویان برگزیده شده اند دارای مزیت نسبی به سایر سطوح توسعه در دانشگاه شناخته شود قطعا اگر در هر رشته اعضا انجمن علمی منتخب از بار علمی بالایی برخوردار باشند نه تنها در کوتاه مدت سبب افزایش، نسبی تحرک علمی در میان دانشجویان و اساتید میشوند بلکه در بلند مدت تاثیر قابل توجهی در سطوح علمی دانشگاه خواهند گذاشت.

 

انجمن های علمی کارآمد، سرمایه های هر دانشگاهند

وی ابراز کرد: انجمن های علمی کارآمد در هر دانشگاه سرمایه هایی گران بها برای کشور محسوب میشوند. سیاسی شدن دانشگاه را میتوان پدیده ای چند بعدی دانست که از طرفی دانشجویان علاقه مند به حضور در عرصه های سیاسی هستند و از طرفی دیگر برخی افراد با اهداف گوناگون سعی در استفاده ابزاری از دانشجویان دارند.

 

نظری خاطر نشان کرد: در زمان کنونی کشور ما بیش از هر چیز به نخبگان علمی نیاز دارد و دانشجویان باید بعد از علم به سایر مسائل سیاسی و صنفی بپردازندو این بدان معنا نیست که دانشجویان از مطالعه و پژوهش مسائل سیاسی روز بی خبر باشند باید این نکته را نیز در نظر داشته باشیم که یک دانشجوی تحصیلکرده و علمی فارغ از مسائل سیاسی نمی تواند مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند.

 

وی گفت: در عصر کنونی با توجه به اینکه دشمنان با جنگ نرم در صدد ضربه زدن به میهن اسلامی مان هستند، اگر دانشجویان نخبه علمی ما با مسائل سیاسی آشنا نباشند در دام دشمنان خواهند افتاد.

 

وی به انتظارت جامعه دانشگاهی از جامعه اشاره کرد و گفت:  کشورهایی که دارای آزادی و دموکراسی بیان هستند به نخبگان خود اهمیت فراوانی می دهند و از همه لحاظ از آنان محافظت می کنند و برعکس در کشورهایی که آزادی وجود ندارد اولین قدم از بین بردن نخبگان و انیشمندان آن کشور است.

 

خواسته های علمی در راس همه خواسته های دانشجویان باشد

عضو انجمن علمی جامعه شناسی دانشگاه یاسوج گفت: خواسته های علمی باید در راس همه خواسته های دانشجویان باشد و در کنار توجه به مسائل سیاسی در روز دانشجو باید به رسالت اصلی دانشجویان یعنی پرداختن به مباحث علمی و رشد علمی کشور و دانشگاه هاتوجه کرد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی