نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. دى 1394 - 22:50
مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح به يكي از اركان مهم قتصاد مقاومتي اشاره کرد و گفت: مشاركت همگاني و بكارگيري تمامي ظرفيت‌هاي ملي از ارکان اصلی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی است و دولت و ساير دستگا ه ها باید در این زمینه کمک کنندتا اين وظيفه صرفاً یکطرفه و بر عهده بسيج و بسیج سازندگي نباشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، سرهنگ پاسدار رضا رنجبر مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی در رابطه با نقش سپاه در اقتصاد مقاومتی و پیش برد اهداف اقتصاد بدون نفت در کهگیاویه وبویراحمد اظهار کرد:  از نيمه سال 1391  با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري  در بحث اقتصاد مقاومتي، بسيج سازندگي مامور شد در اين عرصه ورود پيدا كند و از آغاز بحث فرهنگ سازي، آموزشهاي مورد نياز و تبليغات لازم در اين زمينه کلید خورد.

 

رنجبر در ادامه گفت: نیروی بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانسته با تاثیر گذاری خوب خود در بین تمام آحاد جامعه، در بحث فرهنگی، اجتماعی؛ اقتصادی و ... در پیشبرد رهنمودهای مقام معظم رهبری نقش مهمی را ایفا نماید لذا لازم بود که در بحث اقتصاد مقاومتی و صنایع تولیدی زودبازه و اسجاد اشتغال در سطح جامعه ورود پیدا کند.

 

وی تصریح کرد: صنایع کوچک موتورمولد تولید و توسعه اقتصادی است و بسیج در تحقق امر مهم اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی نقش مهمی را ایفا می کند.

 

مشاركت همگاني از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح  به يكي از اركان مهم قتصاد مقاومتي اشاره کرد و گفت: مشاركت همگاني و بكارگيري تمامي ظرفيت‌هاي ملي از ارکان اصلی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی است و سپاه و بسيج در اتصال به بدنه‌ي مردمي بخش مهمي از الزامات اين اقتصاد مردم پايه و مشاركتي را مي‌تواند تأمين کند و جاي ديگر اجزاي مشاركت كننده را تنگ نخواهد كرد.

 

وي در ادامه افزود: با توجه به نقش صنايع كوچك در توليد، با تبليغات مناسب و فعالیت در زمينه هاي آموزشي توانستیم متقاضيان زيادي حذب کنیم كه در بحث پروژه هاي زود بازده اقتصادي و بویژه اقتصاد خانواده پیش رفت روز افزونی داشته باشیم.

 

 

رنجبر عنوان کرد: پروژه هايي همچون پرورش مرغ بومي، پرورش شتر مرغ، قارچ ، پرورش زنبورعسل، كاشت زعفران، كه در خانه و توسط اعضای خانوداه قابل اجرا بوده اند را با اعطای آموزش و تسهیلات اجرایی کردیم و حتی بر خی از پروژه ها برای اولین بار در استان ایجاد شدند كه به رشد اقصاد استان، كشور بخش عظیمی از مشکلات را رفع کردیم.

 

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح افزود: در 18 عرصه تسهيلاتی همراه با آموزش به متقاضيان  داده شد تا توانستیم دانش و بینش علمی را در زمینه های اقتصادی بالا ببریم و بتوانیم در مقابل تحریم ها ایستادگی کنیم که به حول و قوه الهي پروژه هاي خوبي در سطح استان ايجاد كرديم به طوري كه هم اكنون در پروش مرغ بومي استان اشباع شده است و این طرح بعد از تحریم شدن ما در نهاده های مرغ صنعتی صورت گرفت.

 

با فعالیت کارشناسی طرح هایی در استان برای اولین بار اجرا شد

وی خاطر نشان کرد: طرح هايي براي اولين بار دراستان ایجاد شد كه ریسک بالایی برای انجام آنان نیاز بود اما با توجه به شناخت امكانات و آنچه در استان وجود داشت با کار کارشناسی توانستیم کارهایی را شروع کنیم که در استان بی سابقه بود در طی سال های متمادی در این زمینه ها وابستگی زیلدی داشتیم.

 

ایجاد اشتغال از اهداف اقتصاد مقاومتی است

رنجبر به بحث ایجاد اشتغال مخصوصاً برای قشر دانشگاهی اشاره کرد و گفت: اشتغال زا بودن این شرکت های کوچک صنعتی است که با حداقل ترین مهارت و توانایی نیز می تواند در نوع خود در اقتصاد کشور نقش قابل توجه ای را ایفا نماید به گونه ای است این طرح ها در دوسال اخیر حدود دو هزار نفر اشتغال زايي مستقيم داشته اند و در حال حاضر متقاضياني در برخي رشته ها در حال آموزش اند كه به زودي وارد عرصه كار و فعاليت مستقيم خواهند شد.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح با توجه به محدودیت های اقتصادی که کشور های غربی برای ایران ایجاد کرده اند گفت: در هر زمينه اي مي توان همين گونه عمل وتحريم ها و محدوديت ها را دور بزنيم و در شرایط فعلی، ظرفیت های عمومی مخصوصاً  بسیج ظرفیت عظیمی را در عرصه های مختلف اقتصادی به خصوص در اقتصاد مقاومتی دارد که می تواند در فرهنگ سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد نقش اساسی را ایفا کند.

 

وی راه برای برونرفت از مشکلات را همکاری دولت با نیروهای مردمی دانست و گفت: دولت و ساير دستگا ه ها باید در این زمینه کمک کنندتا اين وظيفه صرفاً یکطرفه و بر عهده بسيج و بسیج سازندگي نباشد و اگر دولت با همين توان وارد بحث اقتصاد مقاومتي شود بي معنا بودن تحريم ها را حس خواهد کرد.

 

در حال حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت هستیم/ قیمت پایین نفت در فعالیت اقتصادی ما تاثیری ندارد

رنجبر تاثیر پايين بودن قيمت نفت را در اقتصاد کم دانست و گفت: ما در حال حرکت به سمتی هستیم که نبايد نفت تاثير زیادی در اقتصاد ما داشته باشد و برای اینکه نشان دهیم این تاثیر کم را همه دیدیم که در میان این همه محدودیت و تحریم فاز هالی 15 و 46 پارس جنوبی با موفقیت افتتاح شد و پیش رفت های بیشتر نيازمند رسيدگي و توجه بیشتر به اقتصاد مقاومتي با توجه به توان داخلي است تا اقتصادي غير وابسته به نفت داشته باشيم.

 

وي در پايان گفت: چنین امکانی برای ما  با همت و غيرت، اراده و توان ملت ايران مي تواند جايگزيني براي جبران کم شدن قيمت نفت باشد واین امکان زمانی بوجود می آید که پتانسیل های نخبه کشور بر علم خود جامه عمل بپوشانند و بتوانیم کالاهای مورد نیاز کشور خود را در داخل تهیه کنیم  و تکیه به توان خود داشته باشیم تا بخش مهمی از اقتصاد مقاومتی را تحقق ببخشیم.

 

انتهاي پيام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی