نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. مهر 1392 - 12:33
یک کارشناس سیاسی در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: باید با کشوری که خود را ابر قدرت می داند و سال ها برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده است، با زیرکی برخورد کنیم.

سید شکرالله امامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، اظهار داشت: سفر هیئت ایرانی به نیویورک و دیپلماسی سیاسی ایران دستاوردهای خوب و مثبتی برای سیاست های تنش زدایی نظام جمهوری اسلامی ایران است اما ما باید ضمن باز گذاشتن میدان دیپلماسی برای هیئت ها، برای گفتگو با این کشورها با تردید پیش برویم.

فرماندار پیشین شهرستان چرام بیان داشت: با توجه به راهبرد سیاست خارجی ایران که براساس استقلال، عزت، حکمت و مصلحت است، هیئت ایرانی در چارچوب خواسته های ملت ایران و خاستگاه انقلاب اسلامی در قالب نرمش قهرمانانه آن گونه که رسالت سیاسی آن ها اکتفا می کرد، ایفای نقش کرده اند.

 

امامی با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر "مواضع برابر در مذاکرات" افزود: همان گونه که رییس جمهور هم گفته اند، ما باید از مواضع برابر و «بازی برد برد» با هم وارد مذاکره شویم، البته باید در حوزه دیپلماسی دقت داشته باشیم که دشمنان ما از مواضع نظام استکباری و برتری طلبی با ما صحبت نکنند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: این نرمش و سیاست توأم با عزت و مصلحتی که اعلام شد افراطی های مخالف دیپلماسی با ایران را به انعطاف واداشت و قطعاً بعد از مذاکره تحرکاتی را در مورد مواضع اعلام شده از سوی ایران خواهند داشت.

 

وی ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی با این حرکت از نظرسیاسی،  نظام استکبار را خلع سلاح کرده و آنها دیگر جوابی برای افکار عمومی جهان ندارند.

 

فرماندار پیشین شهرستان چرام بیان داشت: ایران به عنوان یک کشور مستقل  و ابرقدرت در حوزه خاورمیانه، در سازمان ملل اثبات کرد که خواهان صلح و مذاکره از مواضع برابر است و علی رغم میل دشمنان، کشور ما در حوزه های سیاسی، اقتصادی و نظامی  در خاورمیانه  حرف اول را می زند.

 

وی سخنان رییس جمهور و حرکت هیئت ایرانی را در جهت فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر تحریم سلاح های هسته ای در دکترین ایران اسلامی را پاسخ لازم به جهانیان از سوی ایران خواند و افزود: اگر دشمن این حرکت جمهوری اسلامی را نپذیرفته و بخواهد از موضع قلدری با ایران صحبت کند، قطعاً با زبان دیگری با آن ها صحبت می شود.

 

امامی دیدار مقامات سیاسی ایران و آمریکا را امری طبیعی دانست و ابراز داشت: این حرکت در چارچوب دیپلماسی است و این دیپلماسی بر اساس فعالیت های سیاسی در چارچوب اصول نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 

وی اصول سیاست خارجی ایران را سه اصل عزت، حکمت و مصلحت دانست و ادامه داد: مذاکره و صحبت کردن امری پذیرفته شده است و وقتی سخن از هیئت دیپلماسی به میان می آید یعنی اینکه دو طرف باید پشت میز نشسته و با گفتگو و اعلام مواضع، دیدگاه ها و درخواست های خود را با هم رد و بدل کنند.

 

کارشناس مسائل سیاسی افزود: اگر مذاکرات صورت گرفته طبق گفته وزیر امور خارجه ایران، «بازی برد برد» باشد، قطعاً به نفع انقلاب و نظام ما خواهد بود و موجب پیشرفت و توسعه سیاست های خارجی و بین المللی ایران می شود.

 

این مدرّس دانشگاه با بیان این مطلب که نباید با تصمیم گیری و قضاوت عجولانه ، حاشیه سازی کنیم ، ادامه داد: مسائل سیاسی و دیپلماسی از ظرافت خاصی برخوردارند، بنابراین نباید با قضاوت عجولانه حاشیه ها را پر رنگ تر از متن نشان دهیم.

 

وی دیپلماسی آغاز شده را نرمش قهرمانانه مورد نظر رهبری  دانست و افزود: باید فرصتی داده شود تا صحت دیدگاه های طرف مقابل و نیت جمهوری اسلامی ایران به اثبات برسد و سپس موضع گیری شود.

 

امامی دیپلماسی را رایزنی و هنرنمایی برای شکستن بن بست ها اعلام کرد و بیان داشت: باید از دولت حمایت کرد، زیرا امروز لازم است در عرصه بین المللی به جای بن بست آفرینی، بن بست شکنی کنیم و ابتدا باید راست آزمایی کرده و سپس قضاوت شود.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به جمله رهبری مبنی بر اینکه «من دیپلمات نیستم، انقلابی ام»، اضافه کرد: مقام معظم رهبری از دیدگاه انقلابی و رهبر انقلاب ایران با تیزبینی و بصیرت خاصی مسائل را مشاهده و تا کنون هر پیش بینی که ایشان  فرموده اند مبتنی بر اتفاقاتی بوده که در آینده رخ داده است.

 

وی افزود: قطعاً زاویه دید مقام معظم رهبری از مواضعی کاملاً الهی و معنوی است که ما قادر به دیدن و درک آن ها نیستیم.

 

امامی ادامه داد: مقام معظم رهبری طراح و ترسیم کننده سیاست های کلی نظام در حوزه روابط خارجی هستند و رییس جمهور و هیئت همراه نیز بدون مشورت با ایشان گام به این عرصه سیاسی نمی گذارند.

 

این مدرّس دانشگاه با بیان این مطلب که نباید دشمن را دست کم گرفت، اظهار داشت: باید با کشوری که خود را ابر قدرت می داند و سال ها برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده است، با زیرکی برخورد کرده و او را دست کم نگیریم.

 

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: ایران توانست آمریکا را درعرصه جنگ نرم به مبارزه بطلبد و این اقدام از سوی کشوری که به اصطلاح آنها جزء کشورهای جهان سوم است برای آمریکا سنگین بوده و باعث خدشه دار شدن ابهت آن ها در جهان شد.

 

فرماندار پیشین شهرستان چرام تصریح کرد: حتماً باید رهنمودهای رهبری در مسائل سیاسی مد نظر قرار گرفته و با خوش بینی به این مسائل نگاه نشود.

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام / گ

 

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی