نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. آبان 1396 - 18:09
نشست شورای اداری شهرستان بهمئی با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده شهرستان های کهگیلویه ، چرام ، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از آوای ماغر  نشست شورای اداری شهرستان بهمئی با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده شهرستان های کهگیلویه ، چرام ، بهمئی و لنده  در مجلس شورای اسلامی برگزار شد .

در این نشست که در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد، علی محمد احمدی ، عدل هاشمی پور و تعدادی از مسئولان استانی، اعضای شورای اداری و تامین شهرستان بهمئی حضور داشتند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست  با اشاره به تحریم های هر روز استکبار علیه ایران ، گفت:ما در شرایطی هستیم که نیاز به برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی داریم ؛اگر چه این تلاش وظیفه آحاد ملت است اما برای مدیران و کسانی که افتخار خدمتگذاری به مردم را دارند به طریق اولی این وظیفه سنگین تر می باشد.

 

علی محمد احمدی تصریح کرد: ما تصمیم داریم بعد از تدوین برنامه 5ساله توسعه استان، فرصت برابر توسعه برای همه شهرستان ها و بخش های استان فراهم کنیم .

 

وی با بیان اینکه بنا به دلایلی برخی مناطق استان اندکی جلوتر و برخی کم تر برخودار هستند، افزود: ما زمانی موفق هستیم که نعمت توسعه را به طور عادلانه در سطح شهرستان ها و بخش های خود تقسیم کنیم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت:شهرستان بهمئی نگین اتصال مرکز کشور به بنادر جنوب، خوزستان، فارس و سایر استانهای جنوبی است و ما می توانیم از  این فرصت استفاده کنیم و بهمئی را به یکی از  شهرستان های ممتاز استان تبدیل کنیم ، این مهم اول اهتمام خود مردم را می طلبد و مردم باید قدر این موهبت را بدانند و مطالبات منطقی  خود را در چارچوب قوانین و با جدیت دنبال کنند.

 

وی افزود : در این زمینه می توان از دو جایگاه عمده کمک بگیریم ؛ یکی وزارت نفت است که وزیر نفت در این زمینه مصمم است و دومین جایگاه، قرارگاه خاتم الانبیاست و باید در توسعه زیرساخت های شهری و انرژی به جایگاهی که شایسته مردم است، برسیم.

 

احمدی درادامه گفت : در نگاه اول دنبال تقویت زیرساختهای شهرستان به خصوص برق در این منطقه گرمسیری هستیم ؛در این راستا ابتدا راه حل کوتاه مدت را دنبال کنیم اما کافی نیست.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  تصریح کرد: در زمینه آبرسانی به بهمئی به خصوص در موضوع آب شرب از سد کوثر و برای تسریع  کار، پیمانکار جدید اضافه می کنیم ، البته عادت ندارم قول دهم اما تلاش می کنیم تا پایان سال این پروژه به نتیجه برسد.

 

وی افزود: در بحث خطوط تلفن و آنتن دهی موبایل مشکل داریم بنده دارم در این زمینه جمع بندی می کنم و برای حل این مشکلات تصمیم گرفتم که یکی دو روز در هفته در پایتخت باشم و  با وزارتخانه ها در ارتباط باشم تا مشکلات را با سرعت بیشتری حل کنیم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: نباید شهری را به شهرستان  تبدیل کنیم مگر اینکه ساختار سازمانی ادارات آن  را تکمیل کنیم ؛در زمینه کمبود ادارات و امکانات اداری بهمئی پیگیری هایی صورت گرفته است .

 

احمدی با اشاره به مشکل اشتغال در بهمئی، گفت: مسئولان کشوری قول دادند که سهم بالایی از هزار میلیاردتومان پولی که به عنوان تسهیلات به زودی در اختیار استان ها قرار می گیرد،به استان ما تخصیص دهند که با توجه به نرخ بیکاری این شهرستان، قول می دهم سهم بهمئی از این تسهیلات قابل توجه باشد.

 

وی گفت:  در بحث حل مشکل تملک اراضی شهر لیکک نوعی کم سلیقگی صورت گرفت و اصولا سازمان زمین و مسکن در زمان خود می توانست این مشکل را حل کند اما از نماینده مردم بهمئی می خواهم این مشکل را از طریق کمیسیون عمران در مجلس پیگیری کند و خودم هم در این راستا  هفته آینده مکاتبه ای با دکتر آخوندی خواهم داشت.

 

احمدی ادامه داد : برای رفع مشکلات اشتغال باید به سوی کار آفرینی برویم و فضا را برای معرفی مشاغل جدید،  به خصوص مشاغل کشاورزی سودآور آماده کنیم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در استخدامی ها هم باید افراد مستعد بر اساس رقابت سالم و  به شکل شفاف و از طریق آزمون انتخاب شوند، نه پارتی بازی و قبیله ای بازی باشد.

 

احمدی با ابراز خرسندی از تخصیص سهمیه بومی شهرستان بهمئی در استخدامی های شرکت نفت، گفت: باید از اشتغال در حوزه نفت، پتروشیمی و پالایش از سهمیه استخدامی جدید به خوبی استفاده کنیم و سعی کنیم در این استخدامی ها اولویت با نیروهای بومی باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: در طرح های اقتصادی باید به میزان اشتغال طرح ها توجه شود و به عنوان نمونه باید ببینیم  احداث یک پالایشگاه یا کارخانه پتروشیمی کدامیک از نظر اشتغال و سودآوری بیشتر به نفع مردم است و آن را احداث کنیم.

 

احمدی با اشاره به بازدید خود از بیمارستان 32 تخت خوابی شهرستان بهمئی، گفت:این پروژه نسبت به جدول زمانبندی خیلی عقب است اما تمام تلاش خود را برای  جبران این عقب ماندگی می کنیم.

 

وی افزود: می دانیم که مردم به دلیل کمبود بیمارستان با مشکلات تصادف جاده ای و سختی پذیرش در استان های همجوار مواجه هستند و  از همینجا از دکتر ایلامی می خواهم این موضع را با جدیت ویژه ای دنبال کند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر لزوم تلاش تیم شهرداری و شورای شهر لیکک در راستای خدمت به مردم گفت: از شهردار و شورای شهر لیکک می خواهم این فرصت طلایی چهارساله را از دست ندهند ؛باید سازو کاری ایجاد شود که هماهنگی بین شورا و شهردار باشد.

 

احمدی افزود:  شهردار انتخاب نکرده ایم که کوچه ها را آسفالت کند و یا برای افرادی خاص کار کند، شهردار و شورای شهر باید برای مردم کار کنند.

 

وی گفت: سیاست ما این است که در هر شهری که یک شورا و شهردار بخواهند مردم را قربانی خواسته های شخصی کنند، وقت اضافی برای آن شهر نخواهیم گذاشت اما اگر به دنبال خدمت به مردم باشند تمام تلاش خود را برای کمک به آنها می کنیم.

 

احمدی در پایان گفت:همه باید با هم  تلاش کنیم تا شهرستان بهمئی به عنوان پیشانی استان که به سمت استان خوزستان است ، الگوی خوبی از پیشرفت و توسعه استان باشد.

انتهای پیام/

تصاویر ضمیمه:

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی