نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. آذر 1396 - 8:29
نشست شورای فرهنگ عمومی امروز شهرستان بهمئی با انتقاد برخی از مسئولان در زمینه بی توجه به برگزاری مراسمات دینی و ملی و نداشتن خروجی و نتیجه موثر از نشست ها همراه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از آوای ماغر؛نشست شورای فرهنگ عمومی بهمئی با حضور مسئولان فرهنگی شهرستان در سالن اجتماعات فرماندای در شهر لیکک برگزار شد.

در این نشست ابتدا رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان به تبیین مشکلات در حوزه برگزاری مراسمات دینی،ملی و بومی پرداخت.

 

 

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی با اشاره به تغییر و تحول در منطقه خاورمیانه و تلاش شبانه روزی استکبار برای ناامن کردن آن گفت: چقدر خودمان را برای مبارزه ضد صهیونیسم حتی در آسیا آماده کردیم.

افروغی افزود: بهتر است هزینه های فرهنگی ادارات تجمیع شود و در حساب مشترک زیر نظر یک نهاد مورد اتفاق نظر ساماندهی شود.

وی با انتقاد از ضعف مسئولان در برگزاری مراسمات دینی، افزود: مراسمات محرم به بعد بسیار ضعیف برگزار شدند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهمئی با بیان اینکه در میلاد مسیح کل شهرهای مسیحی نشین با درخت کاج تزئین و نورباران می‌شود، خاطرنشان کرد: مگر مهمترین مراسم ما مسلمانان میلاد پیامبراسلام(ص) نیست؟

افروغی تصریح کرد: مسئولان باید در عمق بخشی به مسائل فرهنگی  توجه جدی کنند که مجموعه آموزش و پرورش در این میان نقش اساسی دارند.

وی گفت: مسئولان آموزش و پرورش باید با دعوت از کارشناسان خبره، به دغدغه ها، شبهات و مباحث پایه ای عقیدتی و دینی جامعه دانش آموزی پاسخ دهند.

امام جمعه شهر لیکک در ادامه با اشاره به مشکلات فضای مجازی، گفت:گروه هایی در فضای مجازی که تفکرات التقاطی، عرفان های نوظهور، تفکرات ابن تیمیه که به مباحث و مبانی دینی و  اعتقادی اشکال وارد می کنند، داریم ؛ما نیاز به یک منظومه داریم که با اجرای برنامه های کیفی روشنگرانه و بصیرت افزا در این زمینه کار کنند.

وی افزود:ما پارسال در مراسم 9دی به عنوان روز بصیرت و روشنگری کار خاصی نکردیم، مسئولانی که شبهاتی دارند باید به آنها پاسخ داده شود.

افروغی تصریح کرد: 9دی حادثه خیلی مهمی بود، کسی هنوز جریان های منفی و مثبتی که منجر به سخنرانی مقام معظم رهبری و بازگرداندن انقلاب به مسیر اصلی شده است، را بررسی و تجزیه و تحلیل نکرده است.

بی توجهی مسئولان به مراسمات دینی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهئی در این نشست گفت: برخی از مسائل عرفی آسیب های جدی بر پیکره شهرستان وارد می کند که باید به جدیت به رفع این مشکلات بپردازیم.

 
 

سرهنگ سید روح الله شاهینی تصریح کرد: در زمینه تعارض مسائل عرفی منطقه با قانون، نشست هم اندیشی با متنفذین و ریش سفیدان از رودتلخ ممبی تا منطقه روتلخی که شامل متنفذین تمامی روستاها و مناطق شهرستان باشد، داشته باشیم تا مشکل حل شود نه اینکه به دعوت تعداد انگشت شماری ریش سفید یا متنفذ در جلسات بسنده کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی خاطرنشان کرد: دوستان صاحب نظر و صاحب قلم معضلاتی که تیراندازی در مجالس ما به وجود می آورد را برای مردم تشریح کنند.

شاهینی افزود: گاهی شنیده می شود که قضات ما در برخورد با برخی قانون گریزان به خصوص در زمینه عرف، ضعیف عمل نمی کنند و از طرفی واسطه گری بیش از حد متنفذین و ریش سفیدان برای گذشت از کیفر افراد وجود دارد.

وی گفت: اگر دادستان به قانون عمل کند، می گویند به ریش سفیدان احترام نگذاشت و اگر به ریش سفیدان احترام بگذارد، عده ای می گویند که ضعیف عمل شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی تصریح کرد:حضور مسئولان ادارت در مراسمات دینی و ملی بسیار ضعیف است ؛کمی به خود بیاییم و مراسم در شأن یک شهرستان برگزار کنیم.

شاهینی خاطرنشان کرد: هرجا مدیر ضعیف، غیر انقلابی و کم تحرک داشتیم، یا کار متوقف و یا منحرف می شود باید در هر سمتی که هستیم متعهدانه عمل کنیم.

وی افزود: مسئولان سیستم صوتی تبیلغاتی سطح شهر لیکک را ساماندهی کنند و عدم نصب بر توسط برخی ادارات و تغییر چهره شهر در اعیاد و ایام الله لازم و ضروری است.

شاهینی گفت: وقتی بچه ای می گوید که نمی دانم چرا امروز تعطیل است، آیا علت تعطیلی نباید از پیام داخل یک بنر در سطح شهر برای شهروندان مشخص شود؟

نشست های بدون خروجی موثر

رئیس دادگستری بهمئی در ادامه این نشست از روند برگزاری نشست ها و جلسات در سطح شهرستان انتقاد کرد و گفت: بیشتر جلسات ما خروجی موثری و راهبردی ندارند.

حجت الاسلام علی سعیدی تصریح کرد: جلسات متعددی با اهداف مختلف در سطح شهرستان داریم اما خروجی ندارند ؛یکی از مشکلات اصلی جامعه ما این است.

وی گفت: نمی گویم هیچ خروجی نداریم و نشست ها مفید نیستند، چرا؟  اما هنوز به اهداف غایی و ضروری نشست ها نرسیدیم.

سعیدی افزود: ما باید در نشست ها آسیب شناسی کنیم، راهکار دهیم و تقسیم وظایف شود ؛مسئول انجام هر کار مشخص شود و نشست بعد هم گزارش کار دهیم تا نتیجه را به درستی لمس کنیم.

وی در ادامه با انتقاد از بی توجهی به مراسمات دینی، گفت: اگر مراسمات را به سه دسته تقسیم کنیم، ابتدا به مراسمات بومی، سپس ملی و در رتبه آخر به مراسمات مذهبی می پردازیم، یعنی با این حساب خدا نزد ما از همه مظلوم تر است.

رئیس دادگستری بهمئی ادامه داد:مراسم ملی را عده ای با اهداف سیاسی  پر رونق برگزار می کنند، مراسم بومی هم مردم بنا به عرف و در سطح بالایی برگزار می کنند ؛هر کاری هم که بخواهند انجام می دهند که می بینیم برخی رفتارها در جامعه عرف و عادت می شود.

وی  گفت: با چنین فعالیت های فرهنگی ضعیف، چگونه به مقابله با فضای مجازی برویم که دین ما را از فرزندانمان نگیرند.

سعیدی افزود: بحث زرتشتی شدن و تقدم ملیت بر دین و اینکه زرتشت همه چیز ماست، در این قالب ها دارد کار می شود.

سعیدی گفت: با توجه به شاکله نظام، ملیت ما از مذهب جدا نیست، بیشتر مراسم ملی ما رنگ و بوی مذهبی دارد اما انسجام و همکاری لازم نیست ؛هر چند نمی خواهیم زحمات کسانی را که تلاش می کنند، زیر سوال بگیریم.

رئیس دادگستری بهمئی افزود: باید ببینیم برنامه های ما بعد از چهل سال از عمر انقلاب رشد کیفی داشت یا هنوز مشکل داریم؟

وی تصریح کرد:با برگزاری یک نشست ساده و دلخوش بودن به پخش از شبکه استانی، کارها حل نمی شود و نتیجه این است که آسیب های اجتماعی جامعه ما بیشتر و مشکلات هم افزایش می یابد.

بهبود امنیت را مدیون پلیس هستیم

فرمانده انتظامی بهمئی در این نشست با تاکید بر لزوم حفظ امنیت شهرستان، گفت:آیا زیر بنا و مایه بقای یک جامعه امنیت نیست؟آیا سهم هرکدام از نهادها در تامین امنیت  مشخص است یا همه انتظار دارند تنها نیروی انتظامی امنیت را تامین کند.

سرگرد محمودعدالت پرور خاطرنشان کرد: ما باید این بحث را کاربردی کنیم و وظایف دستگاه ها را در تامین امنیت مشخص کنیم.

وی گفت:اگر امنیتی در شهرستان حاکم و اگر آمارهای نیروی انتظامی همه نشان از بهبهود امنیت در شهرستان دارند، همه مرهون تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی هستیم.

عدالت پرور تصریح کرد: ما باید یاد بگیریم که حمایت از مجرم نکنیم و مقاومت در برابر قانون را به حداقل ممکن برسانیم.

وی افزود: چرا در مورد تخلفات رانندگی علما و دیگر مسئولان کمک نمی کنند؟

فرمانده انتظامی بهمئی ادامه داد: افزایش کشف سلاح قاچاق و غیرمجاز حاصل تلاش و شب زنده داری های پلیس با حداقل امکانات است.

عدالت پرور با اعلام روند روبه به بهبود کاهش جرائم اجتماعی و افزایش امنیت در شهرستان، گفت: قبلا در هر مراسم بیش از 20 سلاح تیراندازی می شد و در حال حاضر این روند کاهش جرائم را  مرهون پلیس و دستگاه قضا هستیم.

وی گفت: هر زمان فرهنگ اصلاح شد، مشکلات  جامعه به حداقل می رسد.

عدالت پرور افزود:ما جزیره جدا از کشور نیستیم، در تالار شهر های دیگر از نظر شرعی که اختلاط و افتضاح است و از لحاظ امنیتی هم اسلحه کلاشینکف و کلت استفاده می شود ؛فیلمی از جشن عروسی در یک استان در فضای مجازی منتشر شد که اسلحه تمام اتوماتیک هم در آن جشن استفاده شده است.

                                                               تصاویر ضمیمه:

 

                                                               تصاویر ضمیمه:

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی