نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. مهر 1393 - 13:03
استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: ايجاد دهكده عشايري در اين استان در دستور كار قرار گرفته است.

به گزارش چهارفصل به نقل از مهر، سيد موسي خادمي صبح شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سفر روز گذشته رييس سازمان امور عشاير كشور اين موضوع مورد بررسي قرار گرفت و به دنبال تصويب آن هستيم.

 

وي بيان كرد: در اين دهكده مدلي از كل عشاير ايران طراحي مي شود تا ايلات و عشاير مختلف، فرهنگ هاي گوناگون را در اين مكان به نمايش بگذارند.

 

خادمي ايجاد اين دهكده را در توسعه گردشگري عشاير بسيار موثر دانست و اظهار داشت: جامعه عشايري پتانسيل هاي كم نظيري براي توسعه صنعت توريسم دارد.

 

استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: اين استان بيشترين درصد جمعيت عشايري را به نسبت جمعيتش در كشور دارد و به عنوان يك استان عشايرنشين شناخته شده است.  

 

وي بر توجه به جامعه عشايري تاكيد كرد و اظهار داشت: بايد در زمينه هاي مختلف فرهنگي، اقتصادي، امنيتي و اجتماعي به توسعه اين جامعه مهم و توليدكننده كمك كرد.

 

خادمي همچنين استفاده از انر‍ژي هاي نو در عشاير را ضروري دانست و اظهار داشت: در اين زمينه به دنبال استفاده از اين انرژي ها به ويژه انرژي خورشيدي هستيم.

 

وي تصريح كرد: اين مسئله هم به رفاه عشاير كمك مي كند و هم موجب حفاظت بيشتر از عرصه هاي منابع طبيعي و جنگلها خواهد شد.

 

استاندار استان همچنين در خصوص سرمايه گذاري در اجراي طرح هاي توليدي عشاير گفت: از محل صندوق توسعه ملي مبلغ خيلي خوبي به استان اختصاص مي يابد كه لازم است در زمينه زنجيره هاي توليد دام و دامپروري مورد استفاده عشاير قرار گيرد.

 

وي تاكيد كرد: حوزه عشاير حوزه اي گسترده و مهم و متنوع است و ارائه خدمات مطلوب و مناسب به اين جامعه ضروري است.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی