نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. مهر 1394 - 14:49
عضو شورای شهریاسوج باانتقاد از پایین بودن سرانه ورزشی بانوان در کهگیلویه و بویراحمد گفت: درمجموع در استان سه سالن ورزشی و یک استخر ویژه بانوان وجود دارد که این امر بیانگر توزیع ناعادلانه امکانات ورزشی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، زهرازمانی عضوشورای شهریاسوج افزود: بانوان کهگلویه وبویراحمدتاکنون درتمام حوزه های علمی ،مذهبی و فرهنگی پیشرفت های قابل توجهی داشته اند، اما آنچه که به چشم می آید مشکلات و کمبودهایی است که دراین حوزه و توجه به بانوان وجود دارد.

 

وی بیان کرد:48 درصد زنان کهگیلویه و بویراحمد در بخش روستایی و عشایری زندگی می کنند که به دلیل پایین بودن سطح سواد درگیر مشکلات متعدد بهداشتی هستند.

 

زمانی اظهار کرد: : عدم آشنایی با حقوق شهروندی و حق و حقوق زنان در قوانین و فقر در ابعادمختلف فرهنگی ، قتصادی و قانونی ازدیگرمشکلات زنان دراستان است.

 

عضو شورای شهر یاسوج بابیان اینکه درگذشته تحرک کاری وتعادل در تعداد خاصی از شغل ها مثل صنایع دستی ،گلیم بافی و گبه بافی برای زنان وجود داشت ،افزود: امروزه به دلیل فضای تکنولوژی حاکم این هنر حتی درمیان زنان روستایی و عشایری کمرنگ شده است.

 

وی عنوان کرد: بابالارفتن بیکاری زنان و دختران و تحصیلات بالا و آشنایی بافضاهای اجتماعی،شهری ،افزایش افسردگی درمیان دختران ما به وضوح دیده می شود و این امرنتیجه خودداری از ازدواج وا فزایش سن ازدواج رابه دنبال خواهدداشت.

 

عضوشورای شهریاسوج گفت :ازدیگرمشکلات زنان افزایش آمارطلاق و پایین بودن سرانه ورزشی بانوان دراستان می باشد که درمجموع دراستان سه سالن ورزشی و یک استخر ویژه  بانوان وجود دارد که این امر بیانگر توزیع ناعادلانه امکانات ورزشی است.

 

زمانی افزود:کاهش سهم زنان دربازار کار هم یکی از دغدغه های این حوزه است و زنان احساس می کنندکه بایداستقلال مالی داشته باشند چون خانواده ها نمی توانندبخشی از نیازهای آنان راتامین کند.

 

وی بابیان اینکه 87 درصد زنان درحوزه اقتصادی غیرفعال هستند تصریح کرد:نبود تعاونی های زنان و عدم فضای اختصاصی بانوان در کهگیلویه و بویراحمد ازجمله مکان هایی مانند شهربانو و پارک بانوان ازدیگرمشکلات حوزه بانوان است که دراین خصوص ازطریق شورای شهر و شهرداری اقداماتی صورت گرفته است که به دلیل نبودمنابع مالی عملیات اجرایی شدن آن کندپیش می رود.

 

زمانی ضمن تاکیدبرضرورت ایجاداعتماد به زنان و شایستگی های آنهاتصریح کرد:انتظارمی رودمسئولان ارشداستانی ،مدیران راموظف به حضوردرجلسات وکارگروه های تخصصی ویژه زنان و خانواده کنند تابتوان باتعامل وهم اندیشی مشکلات فراروی جامعه زنان رابرطرف کرد.

 

جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد 658 هزار و 621 نفر است که از این تعداد 329 هزار و 550 نفر را بانوان تشکیل می دهد.

منبع:ایل بانو

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی