نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. آذر 1392 - 23:29
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر مدیران دولتی به خوبی گردشگری و الزامات آن را تعریف کنند، بخش خصوصی و مردم بهترین مدیران برای اداره گردشگری هستند.

به گزارش چهارفصل به نقل از فارس از یاسوج، سید موسی خادمی، بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران‌کل قدیم و جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بدون شک راه توسعه برخی از مناطق این استان از مسیر گردشگری می‌گذرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد محور توسعه در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و بخش‌هایی از کهگیلویه را گردشگری دانست و افزود: برای درآمدزا کردن گردشگری باید صنایع دستی را با آن تلفیق کنیم تا جلوه‌ای خوب از گردشگری و مسائل جانبی آن ارائه شود.

وی گفت: رفاه گردشگر و کسب سود و درآمد دو مقوله مهم در صنعت گردشگری هستند که باید به صورت هم‌زمان به آن‌ها توجه کرد.

خادمی گفت: اگر در حوزه میراث فرهنگی نگاه نخست؛ اقتصادی نباشد ولی بدون شک در گردشگری نگاه اصلی یک نگاه اقتصادی و درآمدی است.

نماینده عالی دولت یازدهم در کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: باید بپذیریم که فضا و بستر لازم را برای جذب گردشگر به وجود نیاوردیم در حالی‌که با کارهای کوچکی می‌توان گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به این استان جذب کرد.

* مردم و بخش خصوصی بهترین مدیران برای اداره گردشگری هستند

وی با تأکید بر لزوم پیوند گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اقتصاد و معیشت مردم، بیان کرد: بدون شک هدف ما از گردشگری تنها شلوغی و ارائه خدمات به آن‌ها نیست و ما باید در بخش‌های مختلفی چون بازار، هتل و رستوران و همه بخش‌های دیگر از مسیر گردشگری، درآمد و شغل ایجاد کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: باید مردم، اثر توجه مسئولان به گردشگری را در اقتصاد خانوار خود ببینند چرا که در غیر این‌صورت توسعه گردشگری برای آنان معنای ملموسی ندارد.

خادمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش یادآور شد: اگر مدیران دولتی به خوبی گردشگری و الزامات آن را تعریف کنند، بخش خصوصی و مردم بهترین مدیران برای اداره گردشگری هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از خدمات سرپرست و مدیرکل قبلی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان قدردانی و برای محمود باقری، سرپرست جدید این اداره‌ کل آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا