نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. خرداد 1393 - 11:08
معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور گفت: سازمان اوقاف امسال جهت تحقق بخشیدن به فرمایشات مقام رهبری مدیریتی فوق جهادی در عرصه‌های تربیت فعالان قرآنی و قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه را در پیش گرفته است.

به گزارش چهارفصل به نقل از خبرگزاری فارس از گچساران، احمد شرف‌خانی صبح امروز در نشست با خبرنگاران در گچساران، با بیان این‌که کنگره‌های در راستای بزرگداشت بقاع متبرکه تدارک دیده شده، اظهار کرد: با توجه به اینکه سال گذشته اولین کنگره امام‌زادگان را در سطح ملی برگزار کردیم سومین کنگره ملی که در همین استان برگزار خواهد شد  کنگره ملی بی‌بی حکیمه خاتون(س) است.

وی افزود: دومین کنگره ملی در طبس به نام کنگره ملی حضرت موسی بن‌کاظم(ع) و چهارمین کنگره ملی در آران بیدگل کاشان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: زمان برگزاری و سرفصل‌های کنگره‌های ملی متفاوت است.

شرف‌خانی ضمن تشکر از دبیر علمی کنگره ملی بی‌بی حکیمه (س) مبنی بر اینکه اساس این کنگره را با محوریت علمی گذاشت، تصریح کرد: نکته قابل توجه در این کنگره شخصیت حضرت، آثار برکات این آستان مقدسه در استان و نگاهی در خصوص بحث گردشگری است.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به بحث فرهنگ، بیان کرد: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری در  شعار سال در خصوص بحث فرهنگ، امسال پنجمین سالی است که اولویت بحث فرهنگ در سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح است.

معاون فرهنگی اداره‌کل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: با توجه به اولویت بحث فرهنگ در سازمان اوقاف، در بحث موقوفات این سازمان ملزم است که بحث عمران و آبادی موقوفات جهت آماده‌سازی زیرساخت‌های مناسب تا بتوان در فضای مناسبی برنامه‌های فرهنگی را اجرا کرد.

وی عنوان کرد: مدیریت جهادی در مجموعه سازمان سال‌ها بوده و امسال جهت تحقق بخشیدن به فرمایشات مقام رهبری مدیریتی فوق جهادی در عرصه‌های تربیت فعالان قرآنی، قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه و .....را در پیش گرفته است.

شرف‌خانی در پاسخ به سئوالات خبرنگاران مبنی بر انتخاب هیئت امنای مساجد، عنوان کرد: انتخاب هیئت امنای مساجد توسط سازمان اوقاف و با معرفی روحانی و امام جماعت مساجد انجام می‌گیرد اما در بخش نرم‌افزاری مساجد سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها متولی هستند.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی