نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. خرداد 1393 - 10:45

به گزارش چهارفصل ، روز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و رقم خوردن یک حماسه تاریخی برای ملت ایران است، اما ظاهرا سوم خرداد 93 حال و هوای متفاوتی داشت، چنانکه جریانات انقلابی از روزهای گرامیداشت این حماسه، برای ابراز نگرانی و دلواپسی‎های خود در عرصههای کلان مدیریتی خصوصا در فرهنگ و سیاست خارجی بهره بردند.

به گزارش رجانیوز، روز گذشته همزمان در سه شهر بزرگ کشور همایش‎های پر جمعیتی برگزار شد که محور اصلی آنها ابراز نگرانی و دلواپسی از سیاست‎های فرهنگی و سیاست خارجی در پیش گرفته در چند ماهه اخیر بود.

مهمترین مراسم روز گذشته در مدرسه فیضیه قم و با حضور پرشمار فضلای برجسته حوزه علمیه قم، طلاب مدارس علمیه، نمایندگان روحانی و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار شد. این مراسم که با وام گرفتن از بیان رهبر معظم انقلاب در ابراز نگرانی از وضعیت فرهنگی کشور با عنوان «ما نگرانیم» برگزار شده بود، به بررسی سیاست‎های ماه‎های اخیر در عرصه فرهنگ و بیان نگرانی‎ها و راهکارها در این زمینه پرداخت. تا به این ترتیب شهر مقدس قم به عنوان خاستگاه اسلام انقلابی در تاریخ معاصر ایران، بار دیگر نقش آفرینی و تاثیرگذاری خود در عرصه فرهنگی را به رخ مسئولین و دست اندرکاران فرهنگی کشور بکشاند.

در همایش "ما نگرانیم" حجت الاسلام ملکا رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی امام جمعه قم، آیت الله حسن ممدوحی و آیت الله عبدالهی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام آشتیانی نماینده مردم قم، آیت الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام نبویان نماینده مردم تهران در مجلس، علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس  و مهدی امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس و عبدالرحیم بیرانوند نماینده مردم بروجرد، حجت الاسلام سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، مهندس بذرپاش، الیاس نادران و حسین طلا نمایندگان مردم تهران در مجلس و جمع کثیری از اساتید حوزه های علمیه قم حضور داشتند.

 

دومین همایش را بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام با دعوت بیش از 300 خانوده شهید در لانه جاسوسی برگزار کرد. این همایش که با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و محمد کوثری همراه بود، با عنوان «دلاوریم» و با میزبانی از خانواده‎های شهدای شاخصی همچون شهید تهرانی مقدم، شهید احمدی روشن و دیگر شهدای انقلاب اسلامی حضور داشتند، علاوه بر سخنرانان خانواده معظم شهدا نیز به عنوان نماد دلاوری مردم ایران زمین در سی و پنج سال اخیر، به بیان دلواپسی‎های خود در عرصه سیاست خارجی و خصوصا توافق ضعیف ژنو پرداختند.

اما سومین همایش را اصفهانی‎ها در گلستان شهدای شهر شهیدان با حضور پرشمار دانشجویان و طلاب و چهره‎های مطرح منتقد توافق ضعیف ژنو رقم زدند. این همایش که با عنوان «دلاوران دلواپس» در اصفهان سامان داده شده بود، با استقبال قابل ملاحظه اصفهانی‎های همراه بود و در آن   حجت الاسلام حمید رسایی، دکتر عباس مقتدایی، دکتر ناصر نوبری، دکتر حیدری، مهندس علیرضا حیدری و دکتر محسن نصری، به سخنرانی پرداختند.

 

به نظر می‎رسد عدم اطلاع‎رسانی کافی و پوشاندن بخشی قابل توجهی از حقایق توافق‎نامه ژنو و از سوی دیگر در پیش گرفتن سیاست‎های نگران کننده فرهنگی که انتقادات مراجع تقلید، اعضای خبرگان رهبری و رهبری معظم انقلاب را به دنبال داشته است،  سبب شده تا گستره نگرانی‎ها بیش از پیش به متن جامعه برسد، نکته‎ای که در ماه‎های اخیر خود را در قالب همایش‎های دلواپسیم به نمایش گذاشته است.

منبع:رجا نیوز

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی