نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. خرداد 1393 - 13:42
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دوره‌‌های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر ویژه مدیران و معاونان مدارس این استان خبر داد.

به گزارش چهارفصل  به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، هادی زارع‌پور صبح امروز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر در این اداره‌کل اظهار کرد: دوره توانمندسازی ویژه مدیران و معاونین مدارس با موضوع امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالیت‌های مربوط به این دو فریضه در مدارس شناسایی و دانش‌آموزان فعال در این عرصه معرفی و دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

زارع‌پور عنوان کرد: برگزاری کارگاه و نشست‌های آموزشی در این موضوع، طرح موضوع در شورای معلمان و انجمن اولیاء مربیان، مطرح کردن موضوع در نشست‌های آموزش خانواده و دعوت از ائمه‌جمعه در این برنامه‌ها، تعیین مصادیق معروف و منکر در قالب بروشور، تراکت و ارسال به مدارس و تشکیل ستاد در مدارس از مهم‌ترین فعالیت‌های این عرصه است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم اظهار کرد: هدف از برگزاری این شورا ترویج ابعاد مختلف این دو فریضه مهم در آموزش و پرورش است.

حجت‌الاسلام مصطفی شجاعیان گفت: اعتلای اخلاق فرهنگی در محیط‌های آموزشی و اداری و حاکمیت بخشیدن به ارزش‌های اسلامی در سایه احیاء معروف و امحاء منکرات، اشاعه فرهنگ استقبال از حلال الهی و اجتناب از محرمات با تأکید بر سیره و سنت گفتاری، رفتاری و اخلاقی ائمه معصومین(ع) از اهداف برگزاری شورای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی، بر ضرورت عمل به تکالیف شرعی و آموزه‌های دینی با پیروی از رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تأکید کرد.

این مسئول، تربیت افرادی قانونمند، نقاد، پژوهشگر، کنجکاو، انعطاف‌پذیر، تحول‌گرا، خود‌باور، آرمان‌خواه در سطح حوزه‌های ستادی و استانی را از اهداف برگزاری این دوره آموزشی دانست.

شجاعیان، اصلاح مدیریت الگوی مصرف و آموزش فرهنگ صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف و تجمل‌گرایی در جامعه فرهنگیان، اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در محیط‌های آموزشی، پرورشی و اداری در میان دانش‌آموزان، معلمان، کارکنان، کارشناسان و مدیران از اهداف برگزاری این شورا برشمرد.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی