نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. خرداد 1393 - 15:01
مدیرکل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد از مردم این استان خواست تا در برابر غارتگران میراث فرهنگی بایستند و آن‌ها را به مراجع قانونی معرفی کند.

به گزارش چهارفصل  به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، محمود باقری صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ دارا بودن مواریث کهن تاریخی در سطح کشور از استان‌های غنی به شمار می‌رود که نشان دهنده تاریخی بودن این منطقه و وجود فرهنگ و تمدن کهن در این دیار است.

وی افزود: برای اولین بار موزه شهرستانی را دایر کردیم و برخی از اشیا را در آن در معرض دید عموم قرار دادیم اما کمبود فضای فیزیکی تنها مشکل ما در این زمینه است که نمی‌توانیم بسیاری از اشیا را به معرض دید عموم قرار دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از تعداد این اشیا که اکنون موجود است تنها توانسته‌ایم 280 فقره از این اشیا را در موزه برای بازدید مردم در معرض دید قرار دهیم.

وی اشیای تاریخی این استان را به اندازه‌ای ناب دانست که سازمان میراث فرهنگی کشور در پوستر سالیانه خود امسال تصویر یکی از اشیای تاریخی استان را حک کرده بود.

باقری با درخواست از مردم استان برای حضور در صحنه جهت حفظ این آثار تاریخی خاطرنشان کرد که نباید اجازه دهیم برخی افراد فریب خورده در استان با غارتگران غیر بومی هم‌ دست شده و آثار گران‌بهای تاریخی ما را که از هزاران سال پیش برای ما و نسل آینده به ارث رسیده به قیمت ناچیزی به چوب حراج دهند.

وی گفت: مردم باید در این خصوص هوشیار باشند و در صورت آگاهی از هرگونه تحرکی مسئولان را در جریان امر قرار دهند.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا