نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. خرداد 1393 - 9:38
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور کشور گفت: بیابان‌زدایی همراه با کمک به اقتصاد و معیشت مردم بوده است و اکنون در دنیا حفظ منابع طبیعی با اقتصاد مردم گره خورده است.

به گزارش چهارفصل  به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، خداکرم جلالی صبح امروز در جمع مدیران و کارکنان منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: 9 سال پیش به استان شما سفر کردم اما اکنون پس از آن سال‌ها اتفاقات خوبی در منابع طبیعی این استان رخ داده و کارهای خوب و بزرگی را انجام داده‌اید.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: شعار سال را در اقدامات شما در منابع طبیعی استان متبلور دیدم و اکنون در مسیر درستی قرار گرفته‌اید که استان‌های دیگر باید این‌گونه اقدامات را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

این مسئول افزود: اولویت‌هایی که در این دستگاه داریم قبل از هر چیز حفاظت و در وهله بعد فرهنگ‌سازی برای مشارکت مردم در احیای عرصه‌ها بوده که در آن اقتصاد و معیشت مردم هم تأمین می‌شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد‌: آبخیزداری و بیابان‌زدایی از اولویت‌های کاری این سازمان است و باید معارضات خود را با مردم به شیوه مسالمت‌آمیزی رفع کنیم.

جلالی رسیدن به اهداف اصلی این دستگاه را در گرو مشارکت‌های مردمی دانست و افزود: باید بپذیریم که با این اعتبارات کم دولتی برای نگهداری از این همه عرصه نمی‌توان کاری انجام داد و بار عظیم را به مقصد رساند.

این مسئول با بیان مثالی از کشور چین که یک میلیون هکتار اراضی را بیابان‌زدایی کرده‌اند، افزود: این بیابان‌زدایی همراه با کمک به اقتصاد و معیشت مردم بوده است و اکنون در دنیا حفظ منابع طبیعی با اقتصاد مردم گره خورده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور نیاز به نوآوری برای مشارکت مردم را امری مهم دانست و افزود: باید همه از تجربیات هم در کشور استفاده کنیم برای نمونه انجیرستان‌های استهبان می‌تواند الگویی خوب برای مشارکت مردم باشد.

وی خطاب به مدیران و مسئولان منابع طبیعی این استان تأکید کرد که اگر این مسیر را به درستی طی کنید یک وجب از خاک شما بیهوده و بدون مصرف نخواهد بود و در رشد اقتصادی و پویایی آن و معیشت مردم گام مؤثری برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی