نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. خرداد 1393 - 22:18
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیاری از فعالیت‌ها باید توسط مردم انجام شود و کار کارشناسی برای مصرف کالای پرمصرف خارجی و جایگزینی کالای داخلی صورت گیرد.

به گزارش چهارفصل به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، سردار محمدرضا نقدی دقایقی پیش در نشست با مسئولان صنف مرغ و تخم‌مرغ استان در این شهر حضور یافت.

وی گفت: از ظرفیت‌های خالی کشتارگاه‌ها برای ذبح بهداشتی و مرغ و اردک بومی می‌توان استفاده کرد و نرخ معمولی مرغ بومی سبز در تهران دو برابر مرغ‌های معمولی است و نیاز به نشان تجاری دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه درباره شیر عملکرد موفقی در روستاها داشتیم، تصریح کرد: شیر توسط کانترهای استیل از روستاها جمع‌آوری شده و به کارخانه‌های لبنیات تحویل داده می‌شود و می‌توان این روش را در جمع‌آوری مرغ و تخم‌مرغ بومی اجرا کرد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل تعاونی‌ها می‌تواند به رونق صنعت مرغداری کمک کند و توسعه دهد و این موضوع در رونق دادن چرخه تولید موثر است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مسئولیت بسیجیان در شرایط فعلی جامعه را سنگین دانست و یادآور شد: بسیاری از فعالیت‌ها باید توسط مردم انجام شود و کار کارشناسی برای جلوگیری از مصرف کالای پرمصرف خارجی و جایگزینی کالای داخلی صورت گیرد.

وی افزود: مشکل را انسان‌های خردمند و با عزت می‌پذیرند و به تعالی می‌رسند و انسان‌های بی‌خرد از آن فرار می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفتمان عمومی در زمینه اقتصاد مقاومتی را مهم دانست و تصریح کرد: انقلاب ارزش‌ها یعنی اینکه همه بپذیرند و در تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

وی در ادامه ایجاد شبکه خرید تولیدات محصولات کشاورزی و عرضه آن به بازار برای واحدهای نیمه صنعتی طیور را مهم دانست و اظهار کرد: تولید همزمان کشت توأم برنج و اردک در شالیزار را می‌توان با پرورش 500 قطعه اردک در هر هکتار انجام داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: با وجود 230 هزار هکتار شالیزار در گیلان می‌توان 115 میلیون قطعه اردک در فصل کشت تولید کرد.

وی با تاکید بر ضرورت تهیه طرح الگوی کشاورزی یادآور شد: باید بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم که این روش در شالیزارهای کشاورزی برای توانمندی کشاورزان در کشور اجرایی کنیم.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی