نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. خرداد 1393 - 8:17
امام جمعه موقت یاسوج خطاب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از آن‌ها خواست تا در مذاکرات خود با طرف مقابل بیش از هر چیز عزت ایران را ملکه ذهن قرار دهند.

به گزارش چهارفصل ،دیروز به دلیل کسالت امام جمعه شهر یاسوج و همچنین عدم حضور ائمه جمعه موقت این شهر، خطبه‌های نماز جمعه توسط حجت‌الاسلام صفدر پناهی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قرائت شد.

امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه نخست با بیان لزوم رعایت تقوا و ترک محرمات اظهار کرد: باید همواره مراقب خلوت‌های خود باشیم چرا که شیطان در خلوت بیشتر در کمین ما قرار دارد.

حجت‌الاسلام پناهی یکی از بسترهای نیل به تقوای الهی را توجه به روزهای خدا دانست و گفت: روزهایی همانند بعثت و نیمه شعبان و ولادت امام حسین(ع) و ابوالفضل‌‌العباس(ع) و امام سجاد(ع) از این ایام به شمار می‌روند که اگر توجه به آن‌ها داشته باشیم عاقبت به خیر خواهیم شد.

امام جمعه موقت یاسوج با تبریک اعیاد شعبانیه به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از امام علی(ع) نقل شده است که به واسطه اهمیتی که پیامبر برای ماه شعبان قائل بودند آن حضرت در سراسر عمر پر برکت خود این ماه را روزه می‌گرفتند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد که در این ماه از بهترین عبادت‌ها دادن صدقه، استغفار و نماز خواندن و برگزاری ادعیه است که قلوب را به سوی پروردگار نزدیک می‌کند.

حجت‌الاسلام پناهی در خطبه دوم با بیان مناسبت‌هایی که در پیش رو است به روز پاسدار و دو فرمایش امام راحل در خصوص این قشر اشاره کرد و گفت: سخنی بالاتر از این نداریم که معمار کبیر انقلاب آرزوی پاسدار بودن خود را مطرح فرمودند و حفظ کشور را در گرو استقرار این نهاد انقلابی می‌دانست آن‌جا که می‌فرمود اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

خطیب موقت جمعه مرکز استان، دفاع جانانه از کیان نظام و انقلاب و کشور توسط سپاه در هشت سال دفاع مقدس را الگویی خوب برای دولتمردان برای هر کاری دانست و از تیم مذاکره کننده هسته‌ای خواست تا به مانند یک پاسدار واقعی در هنگام مذاکرات به عزت‌مندی کشور توجه کنند.

وی با تبریک فرار رسیدن شعبان که یکی از روزهای آن متعلق به جانبازان است از آن‌ها به عنوان شهیدان زنده یاد کرد و با انتقاد از برخی اجحاف‌هایی که در حق آن‌ها می‌شود، افزود: در عمل کار چندانی برای آن‌ها نمی‌کنیم و در شعار از کمک و مساعدت به آن‌ها می‌گوییم هر چند که تاکنون کمک‌های خوبی از سوی نظام اسلامی به این قشر فداکار شده است.

حجت‌الاسلام پناهی، مناسبت دیگر را چهاردهم خرداد دانست و گفت: روز وفات امام راحل یکی از روزهای حزن‌انگیز تاریخ انقلاب است اما خوشحالی از این بابت است که پس از ارتحال امام شخصیتی بی‌نظیر سکان هدایت انقلاب را بر عهده گفت که زندگی ایشان و خانواده‌اش جز پاک‌ترین زندگی انسان‌ها به شمار می‌رود و باید این نوع زندگی ساده‌زیستانه را الگوی خود قرار دهیم.

منبع : فارس

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی