نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. خرداد 1393 - 21:04
امروز و با حضور مسئولان و با کلنگ‌زنی اجرای طرح جدید پارک ولایت در محل تپه تخریب شده استانداری، برای پربحث‌ترین پروژه عمرانی تاریخ کهگیلویه و بویراحمد تعیین تکلیف شد.

به گزارش چهارفصل به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز و پس از گذشت دو سال از تخریب تپه معروف استانداری در شهر یاسوج که در زمان تصدی اکبر نیکزاد بر استانداری کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت وضعیت پربحث‌ترین پروژه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در همه ادوار تاریخ این استان بالاخره به سرانجام رسید.

به گزارش فارس، تقریباً دو سال پیش اکبر نیکزاد استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد و برادر وزیر راه ‌و شهرسازی در دولت دهم تصمیمی عجیب گرفت و دستور داد تا تپه استانداری کهگیلویه و بویراحمد و همه ساختمان‌هایی که در آن وجود دارند تخریب شده و با خاکبرداری هزاران تنی، این تپه تاریخی تبدیل به پارک ولایت شود.

مخالفت‌های زیادی با این طرح در استان صورت گرفت اما نیکزاد مصمم به انجام این کار شده بود که لودرها و بولدوزرها به جان تپه استانداری افتادند و روزانه صدها کامیون خاک از این محل برداشت و به نقاط دیگر انتقال داده شد.

اما این پایان کار نبود چرا که در یک چشم به هم زدن دولت احمدی‌نژاد تصمیم گرفت اکبر نیکزاد را به موطن خود اردبیل برده و سکان استانداری دیار سبلان را به دست او بسپارد و در عوض سید حسین صابری استاندار اردبیل را به کهگیلویه و بویراحمد منتقل کند.

با این جابجایی تأمل برانگیز که عده‌ای در کهگیلویه و بویراحمد معتقد بودند در کمک به اکبر نیکزاد برای خلاصی مهلکه تخریب این تپه صورت گرفته، سید حسین صابری با ورود به استان صراحتاً اعلام کرد که کاری به کار تپه تخریب شده استانداری ندارد و تلویحاً آن را در حد یک تخلف دانست.

سید حسین صابری با تغییر دولت از این استان رفت و نوبت به استاندار دولت تدبیر و امید یعنی سید موسی خادمی رسید و همه منتظر بودند که او برای تپه تخریب شده دیروز با نام پارک ولایت امروز فکری کند و مردم را از چشم انتظاری و نگرانی برهاند.

سید موسی خادمی اما امروز در آیین کلنگ‌زنی چهار پروژه عمرانی در شهر یاسوج و در محل تپه تخریب شده استانداری، اظهار کرد: از دی و بهمن سال گذشته با توجه به همه مشکلاتی که بود دستور دادیم که طرح جدید ساخت پارک ولایت را به مناقصه بگذارند.

وی ادامه داد: با این کار می‌خواستیم غصه‌ای که برای مردم از بابت تخریب این تپه ایجاد شده بود بکاهیم و به همین منظور پس از آن کار غیرکارشناسی گذشته، طرحی مردم‌پسند در آن اجرا کنیم که از آلام مردم بکاهد.

خادمی افزود: با همکاری نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از محل اعتبارات ماده 180 برای ساخت این پارک اعتباری در نظر گرفته شده است که باید از نماینده مجلس به دلیل همکاری برای اجرای این طرح قدردانی کنیم. وی گفت: این پارک و ساخت آن و تغییر وضعیتی که دارد از اولویت‌های ما در اعتبارات ماده 180 بود که امیدواریم با ساخت آن مردم و مسافران از فضای سبز در نظر گرفته شده نهایت استفاده را ببرند.

و این گونه شد که پس از کش و قوس‌های فراوان عاقبت برای تپه تخریب شده استانداری یا همان پارک نیمه‌کاره ولایت تعیین تکلیف شد تا پس از دو سال چشم‌انتظاری عاقبت وضعیت بلاتکلیف آن به سرانجام برسد.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی