نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. خرداد 1393 - 23:02
رئیس امور شعب بانک ملی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد
ضربات جبران‌ناپذیر بدحسابی فولاد بویراحمد بر پیکره بانک ملی
رئیس امور شعب بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد از ضربات جبران‌ناپذیر بد حسابی فولاد بویراحمد بر پیکره بانک ملی این استان سخن به میان آورد.

به گزارش چهارفصل به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز نشست بررسی مشکلات بانکی کارخانه فولاد بویراحمد با مسئولان استانی در محل استانداری و با حضور استاندار، معاون برنامه‌ریزی استاندار، رئیس امور شعب بانک ملی و رئیس سازمان صنعت و تجارت برگزار شد.

این نشست که در آن حواشی زیادی وجود داشت و هر یک از طرفین مشکلات مربوط به خود را بیان کردند، محمدرشید جبا، رئیس امور شعب بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: خوش حسابی و اعتمادسازی لازمه تعامل بانک با سرمایه‌گذار است که از ابتدا چنین توقعی را از مسئولان کارخانه فولاد بویراحمد داشتیم.

رئیس امور شعب بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از عدم همکاری مسئولان این کارخانه با بانک ملی برای پرداخت بدهی و معوقات خود، افزود: از مهرماه سال گذشته تاکنون که سکان مدیریت بانک ملی را در استان به دست گرفته‌ام از این بدهی و معوقات میلیاردی کارخانه فولاد بویراحمد تاکنون یک ریال پرداخت نشده است.

جبا که در حضور استاندار و مسئولان دست‌اندرکار صنایع استان و مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره کارخانه فولاد بویراحمد سخن می‌گفت، ادامه داد: با وضعیتی که ایجاد شده دیگر اعتمادی باقی نمانده و باور نمی‌کنیم که آقایان به فکر پرداخت بدهی خود باشند.

رئیس امور شعب بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: چندین بار برای پرداخت بدهی و معوقات با یکدیگر تفاهماتی داشتیم اما یک ریال از آن‌ها پرداخت نشد و امروز دیگر بانک ملی اعتماد به این مجموعه برای پرداخت بدهی ندارد و از همین رو نمی‌توانیم سرمایه در گردش جدیدی برای آن‌ها تعریف کنیم و یا این که معوقات آن‌ها قسط‌بندی شود.

وی به درخواست‌های سه‌گانه رئیس هیئت‌مدیره این کارخانه در این جلسه مبنی تغییر در مصوبه جدید بانک ملی برای پرداخت 10 درصد از معوقات آن هم به صورت اقساطی، دریافت سرمایه در گردش جدید و همچنین طرح توسعه یاد کرد و گفت: هر سه پیشنهاد آن‌ها قابل اجرا شدن نیست.

جبا تصریح کرد: هنوز مصوبه پرداخت 10 درصد معوقات از تهران و توسط بانک ملی ابلاغ نشده که مسئولان این کارخانه برای قسطی پرداخت کردن مصوبه بانک ملی پافشاری می‌کنند در حالی که بانک نهایت همکاری را با آن‌ها کرده و دیگر توان بدحسابی را ندارد.

این مسئول ارشد بانکی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: چگونه است که یک کارخانه با این همه معوقه و بدهی دوباره به دنبال طرح توسعه است در حالی که بانک ملی به دلیل عدم پرداخت معوقات و بدهی گذشته اکنون زیر بار سنگین‌ترین فشارها قرار دارد.

جبا، شانه خالی کردن از زیر بار پرداخت معوقات بانکی را غیر قابل توجیه دانست و افزود: نباید این‌گونه دق‌الوقت کرده و بدهی‌ها و معوقات پرداخت نشود تا بانک ملی امروز با مشکلات کنونی مواجه شود که عاجز از پرداخت تسهیلات است.

رئیس امور شعب بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت تسهیلات 14 درصدی به این واحد صنعتی در هنگام راه‌اندازی سخن به میان آورد و گفت: قیمت تمام شده پول اکنون بالای 30 درصد است و بانک ملی در حال حاضر به واسطه این بدحسابی جریمه 34 درصدی آن را پرداخت می‌کند.

جبا از دو راه باقی مانده برای فعالیت این کارخانه گفت و افزود: یا باید حکم توقیف آن گرفته شود و یا این که اداره  آن بر عهده خود هیئت‌مدیره باشد و گردش مالی آن زیر نظر بانک ملی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای نظرات استاندار احترام می‌گذارم و پیشنهادات وی برای ما قابل احترام است از همراهی خود با استاندار و مجموعه دست‌اندرکار برای گذر از این مشکل خبر داد.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا