نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. خرداد 1393 - 14:12
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد:
دغدغه رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با منابع طبیعی قابل تحسین است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه‌های این استان هموراه در کنار منابع طبیعی بود‌ند و با دغدغه به مسائل مربوط به این حوزه توجه دارند.

به گزارش چهارفصل به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، سید محمدرضا جهان‌آرا ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در بالا بردن فرهنگ حفاظت از عرصه‌های طبیعی اظهار داشت: دغدغه رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با منابع طبیعی و تهدیداتی که مراتع استان را تهدید می‌کند قابل تحسین است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به بروز برخی آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی مناطق گرمسیری استان تصریح کرد: توقع ما از رسانه‌ها این بود که با صعه‌صدر با موضوع برخورد می‌کردند و از ارائه آمار اشتباه و اطلاعات نادرست پرهیز می‌کردند.

جهان ‌آرا تعیین میزان عرصه‌هایی را که طعمه حریق شدند را کاری کاملا کارشناسی دانست و افزود: بدون شک در زمان بروز چنین حوادثی اولویت با کنترل آتش‌سوزی و بعد از اینکه آتش‌سوزی کاملا مهار شد کارشناسان باید در این زمینه اظهار نظر کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به سفر اخیر رئیس سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری به استان بیان کرد: وجود چنین قابلیت‌هایی در کشت گیاهان دارویی برای مسئولان سازمان جنگل‌ها، موضوع جدید و تعجب‌آوری بود.

وی ابراز کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد منطقه‌ای بی‌نظیر در پرورش گیاهان دارویی است که باید از این ظرفیت بزرگ به خوبی استفاده شود.

جهان‌آرا با اشاره به رویش بیش از 2 هزار گونه گیاهی و رویش بیش از 450 گونه گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این استان مستعد سرمایه‌گذاری در حوزه گیاهان دارویی است و در این زمینه نیازمند مدیریت قوی و مناسب همراه با برنامه‌ریزی به منظور بهره‌گیری از این منابع پایدار هستیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد با اولویت به عنوان پایلوت در کاشت گیاهان دارویی انتخاب شده است تا درختکاری و ایجاد عرصه‌های طبیعی در آن با مشارکت مردم به عنوان الگو در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا