نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. خرداد 1393 - 21:12
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی سازمان ملل تحت فشار آمریکا و چند کشور دیگر عمل می کند، نشان دهنده این است که صلاحیت رسیدگی به امور بین الملل را ندارد.

به گزارش چهارفصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، موضوع صادر نکردن ویزا برای ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل از سوی آمریکا و لزوم اقدامات دولت برای دفاع از این حق قانونی معرفی نماینده ایران این روزها مورد توجه نمایندگان مجلس و چهره های مختلف کشور قرار گرفته است.

غلام محمد زارعی، نماینده مردم بویراحمد و دنا نیز در این زمینه به خبرنگار سرویس سیاسی صبح زاگرس گفت: همان گونه که همکاران بنده در مجلس و اصحاب رسانه در زمینه این رفتار غیرقابل پذیرش آمریکا واکنش نشان داده اند باید گفت امروز دیگر همه در مورد اقدامات خصم آمیز آمریکا در مسائل سیاسی ایران و کارشکنی های آن به یقین رسیده اند.

زارعی ادامه داد: اگر سازمان ملل که در گذشته نیز نشان داده که تحت فشار آمریکا و چند کشور دیگر است نسبت به حل مسئله ورود نماینده معرفی شده ایران به این سازمان اقدام نکند بار دیگر ثابت می کند که صلاحیت رسیدگی امور بین امللی را ندارد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت باید در این زمینه اعتراض کرده و از حق ایران دفاع کند گفت: دولت باید با برجسته کردن و بیان عدم استقلال سازمان ملل نسبت به حق ایران دفاع کرده و اجازه ندهد که این حق قانونی ایران ضایع شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص آخرین وضعیت صدور ویزا برای حمید ابوطالبی(نماینده معرفی شده ایران در سازمان ملل متحد) و پیگیری‌های دولت در این باره به سایت دانا گفت: آن طوری که ما می‌دانیم وضعیت طبق روال گذشته است و درباره موضوع آقای ابوطالبی خود دولت و مسئولان دستگاه دیپلماسی باید پیگیر و پاسخ‌گو باشند. وی افزود: قطعا اگر این وضعیت ادامه پیدا کند و دولت اقدام موثری و جدی در این زمینه انجام ندهد در جلسات آینده کمیسیون با دعوت از آقای ظریف یا معاونانش در این خصوص بررسی لازم را انجام خواهیم داد.

هم چنین منصور حقیقت پورمنصور حقیقت پور، نایب رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در گفت و گو با سایت سبلانه با بیان این که عدم صدور ویزا برای نماینده ایران در سازمان ملل تبدیل به مبارزه جدید بین ایران و آمریکا شده است گفت: حمید ابوطالبی بچه انقلاب است و نباید به هیچ قیمتی از گزینه خودمان عقب نشینی کنیم؛ حتی به عقیده بنده اگر ما در سازمان ملل نماینده نداشته باشیم بهتر از این است که گزینه دیگری جایگزین ابوطالبی شود.

نایب رئیس کمسیون امنیت ملی تصریح کرد : نماینده ایران یا ابوطالبی است یا هیچکس. این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: نظر قاطع مجلس، پایداری روی «ابوطالبی» است و دولت هم باید محکم روی این گزینه پافشاری کند تا معلوم شود که سازمان ملل نهادی مستقل است یا نوکر صفت؟!

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا