نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. خرداد 1393 - 8:29
مسئول کمیته نظارت طرح تحول سلامت در کهگیلویه و بویراحمد:
فصل تخلف پزشکان و بیمارستان‌ها با طرح تحول سلامت به سر آمده است
مسئول کمیته نظارت و بازرسی طرح تحول سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که ابزار ماده 11 برای نظارت بر کار پزشکان و بیمارستان‌ها کارآمد نبود، گفت: فصل تخلف پزشکان و بیمارستان‌ها با طرح تحول سلامت به سر آمده است.

به گزارش چهارفصل به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز و با دعوت کمیته اطلاع‌رسانی طرح تحول سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد، مسئولان پنج کمیته اجرای این طرح در استان با خبرنگاران گرد هم آمدند تا برای اجرای هر چه بهتر این طرح هم‌اندیشی کنند.

کیان دهرابپور مسئول کمیته نظارت و بازرسی طرح تحول سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: طرح تحول سلامت در کشور و در استان دارای یک دبیرخانه با پنج کمیته است.

وی از کمیته‌های سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، کمیته نظارت و بازرسی، کمیته دارو و تجهیزات، کمیته بیمه و منابع و کمیته اطلاع‌رسانی به عنوان پنج کمیته‌ای نام برد که در این طرح فعالیت خواهند کرد.

این مسئول ارشد بهداشتی و درمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای این که در این طرح بزرگ و گسترده موفق باشیم لازم است نظارت‌های خود را بیشتر کنیم چرا که اگر نظارت‌ها مثل گذشته باشد با این حجم کار مشکلات زیادی خواهیم داشت.

وی تحول نظارتی را یکی از بارزترین موضوعات در تحول حوزه سلامت دانست و گفت: در گذشته کمیسیون ماده 11 را برای نظارت بر کار بیمارستان‌ها و پزشکان داشتیم که چندان اهرم کارآمدی نبود اما اکنون با طرح تحول سلامت کمیسیون ماده 11 منسوخ و قدیمی شده و برخورد با تخلفات تشدید یافته است.

وی توبیخ و تذکر را کمترین برخورد و اخراج را نهایت برخورد در تخلفات دانست و گفت: تاکنون در سطح کشور به دلیل عدم همراهی با این طرح چندین رئیس بیمارستان کنار گذاشته شده‌اند اما در استان ما به رغم کمبود همه فضاها و امکانات کمترین مشکل را داشته‌ایم.

دهرابپور سطح نظارت‌ها در طرح تحول سلامت را در پنج سطح برشمرد و گفت: نظارت توسط وزارتخانه، نظارت توسط دانشگاه‌های قطب که برای ما دانشگاه قطب علوم پزشکی شیراز است، نظارت توسط بیمارستان‌ها و شبکه‌ها و خود دانشگاه علوم پزشکی استان صورت می‌گیرد.

وی نقش رسانه‌ها را در این بین بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: امیدواریم که در مراحل بعدی و گسترش این طرح شاهد همکاری رسانه‌ها و مطبوعات برای اجرای هر چه بهتر آن در استان باشیم.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی