نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. خرداد 1393 - 14:17
معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد
مهریه‌های سنگین عامل دامن زدن به اختلاف زوج‌های جوان
معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: عامه مردم باید نسبت به حقوق خود در بخش‌های مختلف آشنا شوند.

به گزارش چهارفصل ،الماس گشتاسبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ریشه بروز معضلات اجتماعی در سطوح مختلف جامعه اظهار داشت:  برای کاهش این معضلات باید آگاهی بخشی صورت گیرد و در این میان نقش موثری دارند.

معاون اجتماعی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد:  یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشت افزایش آگاهی‌های حقوقی افراد است، چر ا که مشاهده شده خیلی از دعاوی و مشکلات در اثر ناآشنایی با قوانین است.

گشتاسب با بیان اینکه در دعاوی مربوط به طلاق و اختلافات خانوادگی ریشه مشکلات در نبود اطلاعات و عدم آگاهی کافی در این زمینه است تصریح کرد: دستگاه های متولی باید با عزم راسخ در این زمینه ورود پیدا کنند و با افزایش اطلاعات و آگاهی زوجین قبل از ازدواج از بروز مشکلات بعد از ازدواج جلوگیری کنند و آنها را به حداقل کاهش دهند.

وی عدم شناخت کافی خانواده زوجین از یکدیگر و مبالغ سنگین مهریه‌ها را از دیگر  عوامل دامن زدن به اختلافات زوج‌های جوان دانست و افزود: باید در  این زمینه نیز کار فرهنگی صورت گیرد تا کمتر شاهد بروز چنین مشکلاتی باشیم.

گشتاسبي در جلسه به شناسایی 5 رسانه دیجیتال برتر استان کهگیلویه وبویراحمد برای درج مطالب آموزشی پیشگیری از وقوع جرم  اشاره کرد و گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد  در نظر دارد با توجه به نقش بی دلیل رسانه ها در آگاهی بخشی به مردم و مخاطبان خود تعاملی را با رسانه ها برای ایجاد صفحات اختصاصی برای آموزش به مخاطبان در بحث پیشگیری از وقوع جرم  دنبال کند.

وی در ادامه به میزان افراد با سلایق و تحصیلات مختلف برای مراجعه به سایت های خبری اشاره کرد و یادآور شد :افرادی که با سلایق و تحصیلات مختلف به سایت های استان مراجعه می کنند می توانند بهترین افراد برای آموزش و آگاهی بخشی به مردم در بحث پیشگیری از وقوع جرم در استان باشد.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت:هدف ما از برگزاری چنین نشست ها و آموزش های پیشگیری، آموزش عمومی مردم و رسانه ها جهت پیشگیری از وقوع جرم می باشد.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی