نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. خرداد 1393 - 15:24
شانزدهمین جشنواره با حضور خیرین کشوری و هم استانی های مقیم تهران، استاندار، معاونین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، چهره های ملی ومسئولان وزارت آموزش وپرورش ونوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان برگزار شد.

به گزارش چهارفصل به نقل از صبح زاگرس، این جشنواره با حضور خیرین کشوری وهم استانیهای مقیم تهران، استاندار، معاونین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، چهره های ملی ومسئولان وزارت آموزش وپرورش ونوسازی توسعه وتجهیز مدارس استان درسالن جامعه خیرین مدرسه ساز کشور واقع در خیابان شریعتی تهران برگزار شد.

رئیسی: 500هزار خیر در داخل و هزار خیرین درخارج ازکشور به امر مدرسه سازی مشغولند

در این آئین معاون وزیر آموزش و پرورش ورئیس سازمان نوسازی توسعه وتجهیز مدارس کشور گفت: ازحدود105هزار مدرسه کشور 10هزار مدرسه به صورت دو نوبته است وبراین اساس کشور50هزار کلاس درس کم دارد.

رئیسی ابراز داشت: مشارکت خیرین مدرسه ساز بخشی مهمی از نیاز به فضاهای آموزشی را مرتفع کرده است.

وی ارزیابی خود از شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کهگیلویه وبویراحمد را خوب توصیف کرد و ادامه داد: در این جشنواره خیرین تعهدات خوبی پذیرفتند که انشاءالله درآینده شاهد نتایج آن خواهیم بود.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور هم گفت:500هزار خیر در داخل و هزار خیرین درخارج ازکشور به امرمقدس مدرسه وارد شده اند.

محمدرضا حافظی افزود: مجمع خیرین در31استان کشور سامل 250شهرستان فعال است وخیرین 30درصد مدارس کشور راساخته اند.

وی با اشاره به ضرورت ترویج این فرهنگ مقدس گفت:6هزار و800فضای آموزشی نیمه تمام درکشور وجود دارد که تاکنون درساخت وتکمیل 800فضا خیرین مشارکت کرده اند.

خادمی: اختصاص 130 میلیارد ریال به مدرسه سازی در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز مدرسه سازی را امری مقدسی دانست و گفت: مدرسه سازی امری مقدس است که زمینه تحصیل علم به عنوان یک ضرورت را فراهم می کند.

سید موسی خادمی اظهار داشت: امسال 130میلیارد ریال از محل اعتبارت استانی به این امر مقدس اختصاص یافته است.

وی افزود: به هر میزانی که خیرین تعهد کنند به همان میزان استانداری اعتبارات تخصیص خواهد داد.

زارعی:نیروی انسانی زیربنای توسعه است

نماینده بویراحمد و دنا درمجلس شورای اسلامی نیز در این همایش نیروی انسانی را زیر بنای توسعه دانست و ادامه داد: آموزش و پرورش کار ساخت نیروی انسانی رابرعهده دارد که باید زمینه های تعلیم وتربیت آن فراهم شود.

غلامحمد زارعی ابراز داشت: خیرین مدرسه ساز با مشارکت در این فعالیت مقدس بخشی از زیربنای توسعه را فراهم می کنند.

بزرگواری: مدرسه سازی از مصادیق انفاق و معامله با خداست

نماینده کهگیلویه،بهمئی،چرام ولنده درمجلس شورای اسلامی نیز گفت: مدرسه سازی از مصادیق انفاق و معامله باخداست که اجر آن معنوی و جاودانه است.

حجت الاسلام علی محمد بزرگواری بیان داشت: باید اقدام نیک خیرین و حرکت آن ها که برای رضای خدا و خلق است در جامعه ترویج یابد.

وی افزود: تجلیل از خیرین تجلیل از انسان هایی است که در معامله ای پرسود شرکت کردند.

تاجگردون: ترویج فرهنگ مدرسه سازی یک ضرورت است

دراین جشنواره نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: خیرین با مشارکت خود در این امر نیک و مقدس، مردم و دولت را یاری کرده و امکان تحصیل فرزندانمان را فراهم می کنند.

غلامرضا تاجگردون افزود:این مشارکت بخش مهمی از ایجاد فضاهای آموزشی راتأمین کرده و ترویج آن یک ضرورت است.

زارع پور: نیاز استان به 550 کلاس درس جدید در استان

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: خیرین باقدمهای نیک خود در اصل انفاق که در مبانی دینی ماست آگاهانه وارد شده اند.

هادی زارع پور با بیان اینکه جشنواره برای نخستین بار است که در تهران برگزار می شود، بیان کرد: هم اکنون در استان به 550کلاس درس درقالب 80مدرسه نیاز داریم که مشارکت خیرین بخش مهمی ازآن رامرتفع می کند.

وی ادامه داد: این بستر برای انسان های نیک اندیش همچنان باز است.

مدیرکل نوسازی توسعه وتجهیز مدارس استان هم گفت:این جشنواره باهدف جلب مشارکت خیرین درامر مقدس مدرسه سازی وبا اولویت تکمیل 70فضای آموزشی نیمه تمام که شامل 500کلاس درس است برگزار شد.

دیودیده گفت: نتایج تعهدات خیرین جمع بندی وچند روز آینده به اطلاع عموم رسانده می شود.

صالح داستار دبیر این جشنواره هم گفت:درحاشیه این جشنواره نمایشگاهی از مدرسه عشایری ومستندات فعالیتهای خیرین دراستان برپا شد.

تجلیل از علی فتح لایق زاده هنرمند هم استانی که زیباترین تصاویر از محرومیتهای فضای آموزشی راتهیه کرده ،پخش تصاویری از محرومیتهای فضاهای آموزشی دراستان، موسیقی سنتی، انجام مراسم شاد محلی، تهیه غذاهای محلی وسخنرانی بعضی از خیرین که چند سال اخیر دراستان مدرسه ساخته اند از برنامه های دیگر این جشنواره بود.

از جلوه های ویژه دراین جشنواره اینکه 3نماینده مردم استان درمجلس شورای اسلامی هریک تعهد یک آموزشگاه وآقای مجدی خیرجوان مبلغ 2میلیارد و500میلیوه ریال برای ساخت یک مدرسه دخترانه درلنده تعهد کردند.

درپایان جشنواره از خیرین مدرسه ساز که دراستان مدرسه ساخته اند، تجلیل شد.

 

 

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی