نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. خرداد 1393 - 9:08
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اولویت‌های بخش کشاورزی این استان را برای سال‌جاری مطرح کرد.

به گزارش چهارفصل به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، جعفر گوهرگانی عصر امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته کشاورزی «از 21 تا 27 خردادماه» یاد تعداد 50 شهید جهاد کشاورزی استان را گرامی داشت.

وی با گرامیداشت یاد سه هزار و 300 شهید وزارت جهاد کشاورزی از تلاشگران این حوزه به عنوان سربازان کار و تولید در کشور نام برد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود به مناسبت هفته کشاورزی در جمع خبرنگاران از برگزاری دو نشست با تعداد 24 مصوبه برای گرامی‌داشت این هفته یاد کرد.

وی افزود: برای توسعه بخش کشاورزی استان برنامه‌های متعددی را با مسئولان استانی در دست اقدام داریم و به صورت هفتگی و ماهانه جلسات مربوط به بخش آب و کشاورزی با تصمیم‌گیری و خروجی مفید در استان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه اظهارات خود به سیاست دولت تدبیر و امید برای شکوفایی کشاورزی در استان‌ها اشاره کرد و گفت: وضعیت اقلیمی و جغرافیایی استان را در نظر می‌گیریم و با توجه به آن اولویت‌های خود را در حوزه‌های مختلف اجرایی می‌کنیم.

وی با بیان مصداقی از این اولویت‌ها گفت: برای مثال اکنون در کشور 95 درصد روغن خوراکی مورد نیاز از خارج به کشور وارد می‌شود و استان ما در زمینه کشت و تولید دانه‌های روغنی از جمله کلزا بسیار مستعد است.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور کشت دانه‌های روغنی را پی‌گیری می‌کنیم در حالی که استان ما مستعد کشت انواع غلات و حبوبات بوده و گندم و ذرت از همین حیث در اولویت کشت و تولید قرار دارند.

گوهرگانی به تشکل‌های کشاورزی و لزوم تقویت آن‌ها در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ناگزیر به تقویت این تشکل‌ها هستیم و اگر تقویت نشوند بخش کشاورزی در آینده با مشکل روبرو خواهد شد.

بحث تخصیص آب رودخانه‌ها از دیگر موضوعاتی بود که گوهرگانی با انتقاد از کارهایی که در گذشته صورت نگرفته، افزود: باید رایزنی‌ها را با وزارت نیرو برای تخصیص آب افزایش دهیم تا بتوانیم در سطح 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خود استفاده بهینه‌ای داشته باشیم.

این مسئول ارشد امور کشاورزی در استان، افزایش باغات را یکی دیگر از اولویت‌های خود در دوره مدیریتی جدید کشاورزی دانست و گفت: از بهمن ماه جاری تاکنون 639 هکتار باغ به باغات استان افزوده شده است.

وی از پیش‌بینی خرید 50 هزار تنی گندم در سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون که گندم مناطق گرمسیری برداشت شده، 34 هزار و 500 تن گندم تضمینی خریداری کرده‌ایم که در سال گذشته این میزان 27 هزار تن بود که با برداشت گندم در مناطق سردسیری پیش‌بینی خرید تضمینی گندم تا رقم بی‌سابقه 50 هزار تن را خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از توفیقات این بخش را افزایش 37 درصدی بودجه کشاورزی استان نسبت به سال قبل عنوان کرد و گفت: از صندوق توسعه ملی نیز اعتبارات خوبی گرفته‌ایم که در آینده نیز این اعتبارات بیشتر و بهتر خواهد بود.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا