نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. خرداد 1393 - 21:20
وقوع دو مورد حادثه منجر به فوت در یک روز در منطقه ای با شرایط خاص جغرافیایی لزوم رسیدگی هر چه سریعتر مسئولان به منطقه محروم استان را بیش از پیش نشان میدهد.

به گزارش چهارفصل به نقل از سفیر دنا ، عبور جاده کریدر شمال به جنوب کشور از وسط شهر پاتاوه از توابع استان کهیگلویه و بویراحمد که موجب بروز حوادث دلخراش رانندگی می شود از یک طرف و عبور رودخانه بشار در کنار این جاده و در مرکزیت این بخش از طرف دیگر این روزها به جای ایجاد فرصت های شغلی و رونق اقتصادی در حال گرفتن تلفات جانی مردم محروم این شهر است. 

حادثه غرق شدن نوجوان 13 ساله در رودخانه بشار و کشته شدن نوجوان 15 ساله دیگری بر اثر تصادف در یک روز، مؤید حادثه خیز بودن این منطقه محروم در استان است که با وجود بیان این مشکلات از سوی مسئولان محلی و شهرستانی و انعکاس آن به استان تا کنون هیچ چاره اندیشی در این خصوص صورت نگرفته است.

در گفتگوی خبرنگار سفیر دنا با دانشی بخشدار بخش پاتاوه وی ضمن بیان اینکه داشتن حداقل یک مرکز فوریت های اورژانش 115 جهت انتقال بیماران و حادثه دیدگان به مرکز استان از نیازهای ضروری این بخش است، گفت: محرومیت از داشتن یک اورژانس 115 بین راهی ظلم بزرگی در حق مردم این بخش از استان است

وی بیان داشت: بخش پاتاوه با جمعیتی بالغ بر 31 هزار نفر و 90 روستا و عبور جاده یاسوج به اصفهان با تردد بیش از 2500 خودروی سبک و سنگین، هر روزه شاهد اتفاقی ناگواری است که وجود یک مرکز اورژانس بین راهی و آتش نشانی از ضروریات این بخش است. 

دانشی عنوان داشت: از ابتدای سال 93 تا کنون 7 الی 8 مورد آتش سوزی در جنگل های این منطقه به وقوع پیوسته است که با حضور مردم و به صورت کاملاً سنتی از گسترش آتش جلوگیری شده و ما نگران آتش سوزی احتمالی خانه یا محلی عمومی هستیم که در آن موقع فاجعه به وجود خواهد آمد. 

به گفته بخشدار پاتاوه، جوان غرق شده در آب که از اهالی روستای تنگ رواق از روستاهای این بخش بوده بیش از 1 ساعت و نیم در رودخانه غرق بود که متأسفانه باز هم به علت نبود تیم های امدادی مدت زمان نجات وی به درازا کشید که در صورت حضور این تیم امدادی ممکن بود چنین فاجعه ای به بار نیاید. 

دانشی پیگیری های مستمر از طریق دستگاه های مختلف امدادی طی سال گذشته تاکنون را بی نتیجه خواند و با طرح این سؤال از مسئولان استانی که چه کسی در دنیا و آخرت باید جوابگوی این نارسایی ها باشد صحبت های خود را به پایان رساند

مسئله ای که طی حضور اخیر استاندار و معاونانش در این بخش توسط فرماندار شهرستان عنوان شد که فقط به یادداشت این مشکلات اکتفا شد و حتی برنامه ای برای حل این کمبودها و نارسایی ها عنوان نشد.

لازم به ذکر است در استان کهگیلویه و بویراحمد کم نیستند شهرها و بخش هایی که به دلیل نداشتن امکانات بهداشتی، خدماتی و رفاهی بار آن ها بر دوش شهر یاسوج مرکز استان افتاده است.

نبود بیمارستان در شهرهای استان از جمله سی سخت، مادوان، پاتاوه، لنده، لیکک و غیره باعث شده تا اهالی این شهرها برای درمان مجبور به پیمودن راه طولانی تا مرکز استان و شهرهای همجوار در استان های دیگر باشند.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی