نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. مهر 1392 - 23:50
دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان گفت: عزل و نصب‌های صورت گرفته در دانشگاه آزاد یک اتفاق سیاسی و تنها به قصد تغییر یک خط سیاسی در دانشگاه است.

به گزارش چهارفصل، علی پهلوان دبیر واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان در نشست خبری این اتحادیه گفت: در بحث اتفاقات صورت گرفته در وزارت علوم چند مبحث مورد اهمیت است که یکی از این موارد تبدیل شدن فضای دانشگاه به پیاده نظام احزاب است.

وی افزود: سرپرست وزارت علوم در زمان وزارت خود در دوره اصلاحات، به خوبی شاهد تبدیل شدن فضای دانشگاه‌ها به پیاده نظام احزاب و کشیده شدن تشنج به کف دانشگاه‌ها برای باج‌خواهی احزاب از نظام بود.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه خاطرنشان کرد: این موضوع در زمان فتنه 88 نیز تکرار شد و شخص توفیقی جزو افرادی بود که خودش در کشاندن تشنج به فضای دانشگاه نقش داشت.

پهلوان با مطرح کردن چند سؤال در زمان مدیریت سابق روحانی در وزارت علوم گفت: در رابطه با سرپرستی یا معرفی توفیقی به مجلس چند سؤال مطرح است که یکی از آنها این است که در زمان وزارت سابق توفیقی موضوع علوم اسلامی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها تا چه حد مطرح شد و فضای فرهنگی دانشگاه‌ها تا حدی از فضای اسلامی دور شد به طوری که صدای اعتراض مقام معظم رهبری نیز از این مسئله بلند شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: انتظار ما از رئیس‌جمهور این است که برای انتخاب وزیر علوم فردی معتدل به معنای واقعی را مدنظر قرار دهد.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان همچنین با اشاره به عزل و نصب‌های صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در زمینه عزل و نصب‌های دانشگاه آزاد افراط و تفریط به معنای واقعی صورت گرفت. افراط در مدیریت 30 ساله رئیس قبلی و تفریط در برکناری فرهاد دانشجو پس از یک سال و نیم بود.

پهلوان افزود: مطالبه بعدی ما از رئیس جمهور این است که چرا برای برکناری رئیس دانشگاه آزاد، گزارش کار خاصی از دانشجو گرفته نشد و برکناری وی در یک جلسه فوق‌العاده اتفاق افتاد.

وی با اشاره به عدم سابقه میرزاده در مدیریت علمی و دانشگاهی اذعان داشت: میرزاده هیچ وقت رئیس یک دانشگاه نبوده و سؤال اینجاست که وی چه طور می‌تواند بدون سابقه علمی بر کل واحدهای دانشگاه آزاد مدیریت کند. سؤال دیگر ما اینجاست که مگر نباید مدیریت‌ها بر اساس خط علمی باشد؟!

پهلوان افزود: عزل و نصب‌های صورت گرفته در دانشگاه آزاد یک اتفاق سیاسی و تنها به قصد تغییر یک خط سیاسی در دانشگاه است.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان در پایان تاکید کرد: انتظار ما از هیئت امنای دانشگاه آزاد این است که نه افراط و نه تفریط را به فضای دانشگاه راه ندهند و همچنین انتظار ما از حجت‌الاسلام حسن خمینی به عنوان مسئول صحت نشر سخنان امام (ره) این است که تکلیف افکار عمومی را در زمینه مسائل مطرح شده از سوی آقای هاشمی در صحبت‌های اخیر روشن کنند.

منبع:دانا

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا