به گزارش چهارفصل از گچساران، پیش از ظهر امروز مدیر و کارشناسان آموزش ابتدایی و متوسطه اول و کارشناس روابط عمومی اداره آموزش و پرورش گچساران از تعدادی از مدارس عشایری و روستایی این شهرستان بازدید کردند.
مدرسه روستای خربل نخستین مدرسه ای بود که در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت.
دانشآموزان روستایی و عشایری امکانات کمتر و انگیزه مضاعفی برای تحصیل دارند
در این سرکشی وضعیت آموزشی دانش آموزان چگونگی بازگشایی و فضا و محیط مدرسه بررسی شد و با طرح سئوالات آموزشی از دانشآموزان این مدرسه و اهدای جوایز به دانشآموزانی که جوابهای صحیح ارائه دادند، کیفیت آموزشی مربیان و دانشآموزان ارزیابی شد.
مدرسه عشایری کلاغ نشین و مجتمع امامزاده جعفر و مدارس زیرپوشش این مجتمع از دیگر مدارسی بود که مورد سرکشی و بازدید قرار گرفت.
مدیر آموزش و پرورش گچساران در حاشیه این بازدید ضمن ابراز رضایتمندی از نحوه کیفیت آموزشی و آغاز بکار سال تحصیلی جدید در این مدارس اظهار کرد: روند آموزش در مدارس عشایر و مجتمع امامزاده جعفر وضعیت مطلوبی دارد و این نشانگر تلاش و کوشش کادر و معلمان این مدارس است.
یدالله مرادی تصریح کرد: مدارس روستایی و عشایری امکانات کمتر و مشکلات بیشتری نسبت به مدارس حوزه شهری دارند اما انگیزه مضافی برای تدریس در معلمان و یادگیری در دانشآموزان وجود دارد.
سال تحصیلی جدید در گچساران با 21 هزار دانشآموز آغاز شد
وی با اعلام اینکه امسال مدارس کپری در گچساران وجود ندارد، ادامه داد: در برخی از روستاها که جمعیت دانشآموزی رشد داشته از کانکس موقت برای ایجاد فضایی مطلوب برای تحصیل دانشآموزان استفاده کردهایم.
مرادی با بیان اینکه در حال حاضر افزون بر 18 هزار و 790 دانشآموز در مقاطع مختلف در گچساران وجود دارد، ابراز داشت: با احتساب دانشآموزان بزرگسال این رقم به 21 هزار نفر میرسد.
وی با اشاره به اینکه امسال افزون بر یکهزار و 973 معلم کار تدریس در مدارس گچساران را بر عهده دارند، یادآور شد: معلمان برای تدریس در مقاطع مختلف تحصیلی و به ویژه پایههای سوم ابتدایی و هفتم، آموزشهای لازم را گذراندهاند.
مدیر آموزش و پرورش گچساران معتقد است برای بهبود کیفیت، سرعت یادگیری و آموزش، خدمات مطلوبتر و ایجاد نشاط و اندیشه در دانشآموزان نیازمند مشارکت مردم در حوزه آموزش و پرورش هستیم.
مرادی از اولیای دانشآموزان خواست تا در راستای بهبود وضعیت آموزشی و پرورشی فرزندان خود، با مدرسه و آموزش و پرورش ارتباط، هماهنگی و همکاری بیشتری داشته باشند.
منبع:فارس
انتهای پیام/گ
نظرات کاربران