نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. آبان 1392 - 12:56
یک مرکز توانبخشی در یاسوج که مسئولیت نگهداری از زنان سالمند را به عهده دارد به دلیل مشکلات عدیده مدیریتی و رفاهی خبر ساز شده است.

به گزارش چهارفصل، مر کز خانه سالمندان زنانه رحمت با 50 نفر سالمند تحت نظر سازمان بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد اداره می شود.

خانه سالمندان زنانه رحمت با 7 پرستار که به صورت شبانه روزی کار می کنند دارای مشکلات فراوانی است و به دلیل واگذاری به بخش خصوصی وعدم نظارت سازمان بهزیستی استان، در پرداخت حقوق پرستاران خود مضایقه می کند.

به گفته پرستاران و طبق نظر مسئول مرکز سالمندان رحمت، این مرکز برای تمام سالمندان مبتلا به بیماری های اسکیزوفرنیایی(اعصاب و روان)، روان پریشی وآلزایمری راه اندازی شده در صورتی که فقط دو نفر از آن ها چنین مشکلی دارند و طبق نظر کارشناسان و روان شناسان نگهداری چنین افرادی در مراکز سالمندان غیر قانونی است.

از جمع 50 نفر سالمند این خانه، 2 نفر بدون سرپرست بوده و مابقی طبق قرارداد ماهانه بین 150 تا 200 هزار تومان هزینه پرداخت می کنند.

طبق ادعای پرستاران این مرکز، برابرقرارداد اداره کار، حقوق ماهیانه آن ها  750 هزار تومان است که نصف حقوق و هر سه ماه یک بار به آن ها پرداخت می شود.

آن ها ضمن ابراز ناراحتی از وضعیت بهداشتی این مرکز مدعی شده اند که مرکز سالمندان رحمت از لحاظ بهداشتی در وضعیت بدی به سر می برند، به طوری که غذای های چند روزمانده را به سالمندان می دهند و مواد غذایی و پوشاکی را که مردم یا خیرین برای کمک به سالمندان در اختیار این مرکز قرار می دهند برای آن ها هزینه نمی شود.

این پرستاران مکان نامناسب (فضای تنگ برای جابه جایی تخت سالمندان)، نبود آب گرم در فصل سرما، نبود سرویس بهداشتی مناسب را از دیگرمشکلات مرکز خانه سالمندان زنانه رحمت یاسوج دانستند.

گفتنی است در بازرسی های صورت گرفته از مرکز سالمندان رحمت یاسوج نوعی واسطه گری در بیان مشکلات این مرکز توسط بازرسان مشهود است چرا که این مرکز علی رغم بازرسی های مکرر هنوز نتوانسته مکانی مناسب برای استراحت و خواب پرسنل خدماتی و پرستاران خود مهیا کند و نیروهای این مرکز مجبور به خواب در حیاط مرکز سالمندان رحمت هستند.   

از نکات تأمل برانگیز در این مرکز پرداخت فیش آب، برق، گاز و تلفن توسط خیرین است در صورتی که مسئولان توانبخشی تهران در گفت و گو با صبح زاگرس اذعان داشته اند که تمام هزینه های ذکر شده فوق را برابر برآورد کارشناسی به حساب مراکز توانبخشی سراسر کشور واریز می کنند.

شنیده ها حاکی از آن است که در سایه حمایت های سازمان بهزیستی استان از مسئول مرکز سالمندان رحمت، این فرد چند مرکز دیگر را در شهر یاسوج به همین شیوه مدیریت می نماید.

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/گ

 

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی