نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. آبان 1392 - 14:41
مسئول پیشین بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرّس گفت: هر گونه اقدام شتابزده در خصوص بازگشایی سفارت خانه انگلستان در ایران که البته صورت نخواهد گرفت، محکوم به شکست و دارای تبعات نابخشودنی است.

به گزارش چهارفصل ،مجتبی ثابتی، صبح امروز در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس بیان داشت: حضور انگلیس در قالب های قانونی با ماهیت جاسوسی که با عنوان سفارت خانه انجام می گیرد می تواند بیشترین صدمات را بر ما تحمیل کند.

عضو پیشین شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با اشاره به ارتباط نزدیک انگلستان و روابط سیستماتیک و دیپلماتیک این کشور با رژیم منحوس سابق افزود: بحثی که باید بر روی آن تأکید شود نقش لابی انگلیسی صهونیستی این کشور در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و سنگ پرانی آن ها در تاریخ انقلاب اسلامی است.

ثابتی گفت: قبل از انقلاب، صدماتی که انگلستان در جنگ جهانی اول و دوم، در بحث صنعت ملی شدن نفت و در اقدامات دیگریشان به ما زدند فراموش شدنی نیست و این ها را هم کسانی که قائل به ملی گرایی هستند می فهمند و هم کسانی که اندیشه سیاسی امام(ره) را درک کردند.

عضو پیشین شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور اظهار داشت: اگر با دید ملی گرایی به این قضیه نگاه کنیم خواهیم دید که سابقه اقدامات این کشور علیه ما در همه این سال ها، توهین به ملیّت ما بوده و اگر و بر اساس افکار ولایتی و اندیشه های امام راحل به آن نگاه کنیم به این نتیجه می رسیم که ارتباط با این کشور ارتباطی طاغوتی و خارج از آرمان های ما است و نمی شود با طاغوت ارتباط تشکیلاتی داشت.

وی ادامه داد: تاریخ انقلاب اسلامی این موضوع را تبیین می کند که حمایت های انگلیس از صدام حسین در صحن عمومی سازمان ملل هرگز فراموش شدنی نیست. بحث حمایت های مادی و سخت افزاری از ماشین نظامی عراق هرگز فراموش شدنی نیست.

ثابتی افزود: شیطنت های کشور انگلستان در موضوعاتی مثل 18 تیر 78 و بعد از آن فتنه 88 هم هیچ گاه فراموش شدنی نیست و به نظر می رسد ارتباط با انگلیس در واقع ناشی از تعریف متناقض گفتمانی است که اقلیتی خاص در جامعه آن را راه انداخته اند.

مسئول پیشین بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرّس گفت: امام راحل هم چه زیبا در این مورد فرموده اند که آمریکا از شوروی بدتر و انگلیس از هر دوی آنها بدتر و خبیث تر است.

ثابتی خاطر نشان کرد: حتی اگر بخواهیم ارتباط با انگلستان را از ماهیت ماتریالیسم اقتصادی مورد بازبینی قرار دهیم به این نتیجه می رسیم که ما ارتباط اقتصادی چندانی با انگلیس نداشتیم و مجموع تبادلات اقتصادی که در زمان ارتباط با انگلیس با کشورمان وجود داشت کمتر از 500 میلیون دلار بود. بنابراین به لحاظ اقتصادی هم ارتباط با انگلیس ارزش اقتصادی چندانی برای ما ندارد.

این کارشناس ارشد  سیاسی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تنها تفاوتی که ارتباط در مقابل عدم ارتباط با انگلیس برای ما وجود دارد این است که بازگشایی این سفارت خانه در ایران باعث می شود که بخش اعظمی از انرژی سیاسی کشور صرف شیطنت ها و خرابکاری ها و حاشیه سازی های این کشور در ایران شده و هیچ عایدی هم برای ما نخواهد داشت.

اجماع دانشجویان در بی اعتمادی به انگلیس

ثابتی تصریح کرد: در میان دانشجویان هم که در بعضی موضوعات مانند نوع نگاه به تحریم ها اختلاف نظر وجود دارد یک اجماع در خصوص ارتباط با انگلستان وجود دارد.

وی گفت: به نظر می رسد یکی از مواردی که دانشجویانِ کشور از هر طیفی در مورد آن اجماع دارند، بی اعتمادی به انگلیس است یعنی افکار عمومی دانشجویان نسبت به شیاد و سیّاس بودن انگلیس، هیچ گونه اختلاف نظری ندارند و همه می فهمند و فهمیدند که این ارتباط یک ارتباط غیرعقلایی و غیرمنطقی است.

ثابتی افزود: لذا انتظار می رود که مسئولین و نمایندگان با عقلانیت سیاسی پیش بروند و از همان منظر خودشان پیش بروند اگر ملی مذهبی هستند از منظر ملیت گرایی به آن نگاه کنند، اگر داعیه انقلابی گری دارند که اصلا انقلاب این این رابطه طاغوتی را  نمی پسندد و اگر هم روشنفکر دینی هستند بر اساس همان متدهای روشنفکری دینی بیایند دلیل بیاورن که چرا رابطه با انگلیس خوب ایست

عضو پیشین شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در پایان اظهار داشت: هر گونه اقدام شتابزده در خصوص بازگشایی سفارت خانه انگلستان در ایران که البته صورت نخواهد گرفت، محکوم به شکست و دارای تبعات نابخشودنی است.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی