نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. آذر 1392 - 8:31
نماینده چهار شهرستان‌ کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی بلندپروازی مسئولان در پتروشیمی دهدشت را باعث بالا بردن توقعات و مطالبات مردمی در حوزه انتخابیه خود دانست.

به گزارش چهارفصل  به نقل از فارس ،حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری در کهگیلویه، اظهار داشت: کلنگ‌زنی پروژه پتروشیمی دهدشت غیرکارشناسی بود و باعث بالا بردن توقعات و مطالبات مردم حوزه انتخابیه‌ام شده است.

بزرگواری خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی در منطقه دایر شده که توقعات و مطالباتی برای مردم ایجاد کرده است و گاهی وقت خود مسئولین در بالا بردن توقعات مردم شریک هستیم.

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هشت سال پیش عده‌ای کلنگ این پروژه را به زمین زده و وعده 1000 روزه به مردم دادند.

وی با بیان اینکه مسئولین وقت مردم را توجیه نکردند که راه‌اندازی پتروشیمی دهدشت از نظر فیزیکی وابسته به پتروشیمی چند شهر همجوار است افزود: پتروشیمی دهدشت زمانی از نظر فیزیکی بوجود می‌آید که پتروشیمی گچساران و بیل‌بلند تأمین شوند و این در حالی است که در بیل‌بلند تنها 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بزرگواری بومی بودن استاندار کهگیلویه و بویراحمد را نقطه امیدی در بررسی و مرتفع کردن مشکلات دانست و ابراز داشت: با درایت و شناختی استاندار از منطقه نیاز به توجیه وی درباره داشته‌ها و نداشته‌های کهگیلویه احساس نمی‌شود.

نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد، بومی بودن خادمی را فرصتی برای رسیدن مردم شهرستان کهگیلویه به بعضی از حقوق از دست رفته آنان دانست.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پروژه آبرسانی به دهدشت غربی را مهم و اثربخش دانست و افزود: برای این پروژه پنج میلیارد  ریال اعتبار گذاشته شده و با پیگیری‌های صورت گرفته مبلغ 10 میلیارد ریال دیگر اوراق مشارکت در نظر گرفته شده و حداقل 70 میلیارد ریال برای تکمیل مورد نیاز است.

وی کارخانه در دست احداث آجر مروارید دهدشت را طرح ملی و اثرگذار در اقتصاد شهرستان دانست و گفت: اگر مسئولین کمک کنند مطالبات سرمایه‌گذار این پروژه برطرف و کارخانه به زودی راه‌اندازی می‌شود.

بزرگواری از بی‌نتیجه بودن تلاش چندین ساله خود در پیگیری پتروشیمی دهدشت خبر داد و افزود: باید مردم را توجیه کنیم نه اینکه وعده سرخرمن به آنها دهیم.

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اذعان داشت: ما الان در اقتصاد مقاومتی هستیم و باید به همین داشته‌ها اکتفا کنیم.

وی در ادامه تأکید کرد: اگر در مقابل مشکلات اقتصادی ایستادگی نکنیم افق روشنی نخواهیم داشت.

بزرگواری تعامل استاندار، مجمع نمایندگان استان و مدیران استانی در حوزه اقتصادی کشور این تعامل را منتج به آینده روشن برای کهگیلویه و بویراحمد خواند و تصریح کرد: هماهنگی و همکاری مدیران استانی در ترفیع مشکلات کهگیلویه ضروری است.

وی همچنین از طرح اختصاص 20 درصد منابع صندوق توسعه ملی به پروژه‌های نیمه تمام خبر داد و گفت: حتماً بخشی از این اعتبار به پروژه‌های نیمه تمام ما هم خواهد رسید.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی