نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. آذر 1392 - 9:31
خطیب نماز جمعه شهر باشت گفت: در نرمش قهرمانانه باید بر تمامی اصول ایستادگی کرده و حتی از یک اصل نباید غافل شد و نباید قدمی در این مسیر عقب رفت.

به گزارش چهارفصل به نقل از  خامی، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان باشت با اشاره به بحث گناه‌شناسی و پوشش‌های حرام در اسلام گفت: پوشیدن طلا برای مردان و پوشیدن لباس‌هایی که فرد را شبیه به کفار سازد از نوع پوششی هستند که در اسلام پوشیدن آن به شدت منع شده است.

وی در ادامه به تشریح این گناهان برای نمازگزاران پرداخت و در این خصوص اظهار داشت: همان‌گونه که در روایات از ائمه (ع) بارها آمده است استفاده هرگونه لباس و یا پوشش طلا‌باف بر مردان حرام و نماز را باطل می‌کند.

حجت الاسلام عبودی در ادامه سخنان خود در بحث گنا‌ه‌شناسی به موضوع لباس‌های نامناسب پرداخت و خاطرنشان کرد: هر فرد باید شان خود را در جامعه شناخته و بر اساس شان خود لباس بپوشد و مبادا با استفاده از این لباس خود را انگشت‌نمای مردم سازد و توجه نامحرمان را به خود جلب کند چراکه این زمینه‌ برای انجام گناهان بزرگ‌تر را فراهم می‌سازد.

وی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته به مناسبت پنجم آذرماه سالروز بسیج مستضعفین اشاره کرد و گفت: تشکیل سازمان بسیج مستضعفین یک ابتکار بسیار ارزشمند و هوشمندانه بود که به دستور معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) صورت گرفت و هم‌اکنون شاهد عظمت و اقتدار این نهاد مردمی در سطح جامعه در تمامی عرصه‌ها هستیم.

عبودی تصریح کرد: نیروی بسیج مردمی کشور سوریه که در واقع نجات بخش ملت سوریه در برابر جنگ با استکبار بوده نیز نشات گرفته از اقتدار بسیج ایران اسلامی است.

ویدر سخنان خود  به تجمع 50 هزار نفری بسیجیان سراسر کشور اشاره کرد و گفت: اصل تجمع بزرگ 50 هزار بسیجی برای دیدار با مقام معظم رهبری برای ملت‌های جهان پیغامی بزرگ بود که بدانند ملت ایران همواره حامی و پیرو ولایت فقیه هستند و در برابر استکبار جهانی هرگز قدمی عقب‌نشینی نخواهند کرد.

امام جمعه باشت با تاکید بر این موضوع که مذاکرات ژنو نیز باید با رعایت نرمش قهرمانانه پیش برود، اظهار داشت: در نرمش قهرمانانه باید بر تمامی اصول ایستادگی کرده و حتی از یک اصل نباید غافل شد و نباید قدمی در این مسیر عقب رفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی باشت با اشاره به فرمایشات رهبری در مورد  بسیج، ابراز داشت: بسیج مایه اقتدار، عزتمندی و سربلندی ملت ایران اسلامی است.

عبودی همچنین از تمامی مردم خواست تا با حضور در حلقه‌های صالحین بسیج بنیه ایمانی خود را تشکیل و تقویت کنند.

ملت ایران در مذاکرات ژنو از حقوق خود عقب نشینی نمی کند

خطیب جمعه شهرچرام نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: در مذاکرات ژنو از کلیه حقوق مسلم خود از جمله انرژی هسته‌ای قدمی عقب‌نشینی نمی کنیم و با اتکا به ایمان به خدا و پشتوانه جوانان با ایمان و دانشمند خود بر همه مشکلات فائق می شویم.

 به گزارش چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری با اشاره به هفته بسیج، این مناسبت را خدمت همه بسیجیان و همه آنان که قلبشان به عشق این نظام می‌تپد تبریک گفت و اظهار داشت: بسیج کلید طلایی حل تمام مشکلات جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: اگر نگاهی به تاریخ نظام اسلامی بیندازیم به خوبی می‌فهمیم که آنچه تاکنون باعث خنثی شدن توطئه‌ها و دشمنی‌ها شده است روحیه بسیجی و بسیج بوده است و تا زمانی که این روحیه وجود داشته باشد دشمنی‌ها به جایی نخواهد رسید.

طزری اظهار داشت: آنچه امروز نیاز بسیج است، این است که مشکلات پیش رو را بشناسد و با اولویت‌بندی به حل آنان بپردازد، بنابراین این امر می‌طلبد که بسیج در همه جهات، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از توانمندی لازم برخوردار باشد.

این مسئول، خود برتربینی، جنایت، نپذیرفتن منطق حق و کردار منافقانه را از خصوصیات بارز استکبار و در رأس آن آمریکا ذکر کرد.

طزری ادامه داد: در دیدار بسیجیان سراسر کشور با مقام معظم رهبری، معظم‌له با اشاره به ویژگی‌های استکبار خصوصاً آمریکا چند مشخصه از مشخصات استکبار را بیان کردند که جنایت، خود برتربینی، نپذیرفتن حرف منطقی و مستدل و رفتار منافقانه از این ویژگی‌ها بود.

وی با بیان این مطلب که ما در حال مذاکرات با گروه 1+5 هستیم و تمام این خصوصیات را در این مذاکرات می‌توانیم به خوبی ببینیم، گفت: این حق طبیعی ماست که از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز برخوردار باشیم اما استکبار با هیچ حرف منطقی حاضر به پذیرش این مطلب نیست و به خاطر این مطلب سال‌ها است که تحریم‌های غیرانسانی را علیه ما وضع کردند و هر روز ما را تهدید به جنگ کرده و هر جنایتی را که بتوانند علیه ما انجام می‌دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام یادآور شد: استکباربه علت عدم شناخت ملت و نظام ما، هرگز به این مقصود خود نمی رسد و ما از کلیه حقوق مسلم خود از جمله انرژی هسته‌ای قدمی عقب‌نشینی نمی کنیم و با اتکا به ایمان به خدا و پشتوانه جوانان با ایمان و دانشمند خود بر همه مشکلات فائق می شویم.

امام جمعه چرام در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در هفته گذشته شاهد یک حمله تروریستی به سفارت جمهوری اسلامی در لبنان بودیم که بر اثر آن عده‌ای از هموطنان و مردم لبنان به شهادت رسیدند، تصریح کرد: با توجه با عملیات صورت گرفته می‌توان فهمید که هدف سفارت جمهوری بوده است که با جان نثاری ماموران امنیتی سفارت به این هدف نرسیدند.

تشکیل حلقه های صالحین از تأثیرگذارترین دستاوردهای بسیج است

خطیب موقت نماز جمعه شهر لنده گفت: یکی از اثرگذارترین دستاوردهای بسیج در سال های گذشته، تشکیل حلقه های شجره طیبه صالحین است که با بیان مسائل مهم کشوری و جریان شناسی حوادث کشور و جهان به جوانان و نوجوانان آگاهی می دهد.

به گزارش خبرلنده، حجت الاسلام سیدمحمود الهی نیا یکی از تاکیدات ائمه اطهار(ع) را دعوت به حضور در مجالس عزای امام حسین(ع) و ادامه راه مکتب و نهضت حسینی دانست و افزود: ولایت پذیری ، شهادت طلبی ، صبر و بردباری، ایثار و از خود گذشتگی از مهم ترین درسهای عاشورا است که باید در زندگی ما نقش ببندد.

حجت الاسلام الهی نیا در ادامه ابراز داشت: ملت شریف ایران اسلامی با بصیرت و آگاهی و موقعیت شناسی درست از حوادث عاشورا همواره پشت سر ولایت فقیه بوده و خواهند بود.

وی تشکیل بسیج  را یکی از درس های عاشورایی دانست و گفت: تشکیل بسیج به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی با الهام گیری از عاشورا و نهضت حسینی شکل گرفته است که با درس گرفتن از آموزه های نهضت حسینی تا کنون موفقیت های زیادی به دست آورده است.

الهی نیا تاکید کرد: بسیج از زمان تشکیل تا کنون در تمام مقاطع حساس ایران اسلامی عملکردی قابل قبول داشته است و این موفقیت ها روز به روز بیشتر می شود.

امام جمعه موقت لنده بسیج را یکی از پایه های اصلی نظام بیان کرد و افزود: بسیج با الهام گیری از حوادث عاشورا به عنوان یکی از ستون های اصلی نظام ماندگار و برای همیشه تاریخ جاوادنه شد . 

وی آگاه بودن به مسائل حساس کشور ، حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی، تابع ولایت بودن  و در صحنه بودن را از وظایف اصلی بسیج و بسیجیان برشمرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده تصریح کرد: بصیرت افزایی ، آگاهی بخشی ، شناخت حربه های دشمنان ، شناخت امام زمان خویش و موقعیت شناسی از مهمترین وظایف بسیجیان در این مقطع کنونی است.

الهی نیا تشکیل حلقه ها صالحین را از اثرگذارترین دستاوردهای بسیج دانست و افزود: آموزش و تشکیل حلقه های طرح شجره طیبه صالحین باید از مهد های کودک پایه گذاری شود تا از کودکی ساختار های معنوی و شخصیتی وی شکل گیرد.

بسیج میراث گران بها و گران سنگ امام راحل (ره) است

امام جمعه موقت گچساران گفت: بسیج میراث گران بها و گران سنگ امام راحل (ره) است

به گزارش آفتاب جنوب، پرویز خواجه زاده با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: موفقیت‌های ما در هشت سال دفاع مقدس زمانی محقق شد که پاسداران، ارتشیان و نیروهای انتظامی، نظامی و در یک کلام نیروهای مسلح رنگ بسیجی به خود گرفتند.

وی بیان کرد: بسیجیان در جنگ سخت وظیفه خود را انجام دادند اما در جنگ نرم که بسیار پیچیده‌تر بود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  مأموریت حفاظت از ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران را بر عهده دارد.

خواجه زاده افزود: سپاه با بالا بردن بصیرت و هوشیاری به ویژه دشمن‌شناسی، نیروسازی و تربیت عناصر هم‌طراز و هم‌سو با انقلاب اسلامی و تخصص بسیجیان بر ابزارهای مختلف جنگ نرم نیز سبب سرافرازی و سربلندی ایران اسلامی شده است.

امام جمعه موقت گچساران با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در زمینه مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: مقام معظم رهبری ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده فرموده‌اند که ما یک قدم از حقوق ملت ایرا‌ن عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

خواجه زاده در ادامه با اشاره به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری در زمینه واژه نرمش قهرمانانه افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به این مسئله تأکید کردند که نرمش قهرمانانه مانوری هنرمندانه برای رسیدن به مقصود با شیوه‌های مختلف و متنوع است.

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی